Jump to content

Bekabeling naar versterker

tomswinkels
 Share

Recommended Posts

Momenteel heb ik gewoon een cheap-ass kabeltje vanuit min pc/ geluidskaart naar de versterker lopen. Zou het enig geluidsverschil geven als ik daar een betere voor zou halen? Zelfde geld voor tv naar de versterker (rood- wit kabeltje) en voor de ps3.

Ik heb nu momenteel magnat vector 77 speakers, ik zit te twijvelen om een 2 nieuwe frontspeakers te halen binnenkort, maar welke speakers zouden jullie me dan aan raden om een redelijke geluidsverschil te krijgen voor een niet al te hoge prijs?

De laaste vraag, ik heb momenteel de Yamaha RX-V430RDS receiver, is deze een beetje kwaliteit, of zou ik toch voor het echte werk een andere moeten aanschaffen?

Alvast bedankt!

Mijn doel is juist om een een volwaardige setjes te maken, center en rear speakers vindt ik de mordaunt shot avant 904 en 905 dacht ik wel voldoende. Maar voor stearo muziek wil ik toch wel wat beters, als komt hier ook goed geluid uit, maar dat zal vooral komen omdat ik nooit iets beters heb gehoort.

Welke speakers zouden een volwaardige overstap zijn? Zelfde geld voor versterker?

Ah oke, ik heb nu al mooie speakerskabels, althans wat betere dan gewoon bij de gamma, daar hoorde ik wel verschil bij. Vandaar dat ik de kabels van de bron naar versterker ook wel een nuttige uitgave leek.

Moet ik voor mooie speakers, die een aanrader zijn een ander topic aanmaken?

Ze kunnen mij ook voor gek verklaren want ik hoor ook verschil in speakerkabels, ik gebruik transparent de goedkope serie overigens, daar blijft de bas gecontroleerder mee . Ik doe er ook wel eens gewoon dik genoeg simpel koper tussen , maar daarmee wordt de weergave zompiger vraag me niet hoe het kan , er zit alleen maar een heel klein rc netwerkje in om de bandbreedte wat te beperken geloof ik.

Hoe dat zon invloed kan hebben ben ik nog niet achter.

Het heet een "laagdoorlaat" (hihi) te zijn , maar het gaat in de bas natuurlijk om de allerlaagste frequenties, ik vraag me dus af hoe zon klein rc netwerkje daar invloed op kan hebben

gr :( hj :D

http://www.soundstage.com/equipment.shtml

http://www.stereophile.com/

dit zijn zeer goede bladen met in de archief sectie allerlei metingen en commentaren van speakers in alle prijsklassen.

Ik maak er altijd een heel feest van , ik wil ook een meetechnisch goed gebouwde speaker , en ik pluis alles na en er zijn goedkopere speakers zeker 2 wegjes die zeer goed meten en redelijk gebouwd zijn en die je 2 e hands goedkoop kunt kopen.

Wat die ben w aangaat je moet hem eerst beluisteren met je eigen muziek , zou ik zeggen , als je het geluid aanstaat koop je het toch gewoon .

Waar je wel op moet letten is of de speaker een beetje past met je versterker , hoe lager het rendement en hoe lager de impedantie zakt bij een speaker , des te zwaardere versterker heb je nodig

b en w is toch overal wel een beetje te beluisteren , in de winkel kun je dan een eerste luister indruk op doen

Dat is waar, maar het is ook vriendelijker voor me portomnee:p

Nieuwe paar speakers van 600 euro heb ik geen geld voor, als ik ze 2dehands aanschaf wel. Vandaar, ik heb mail gehad van de B&W dm309 dat ik ze voor 300 mag ophalen, maar ik zit toch te twijvelen. Ik heb liever zwarte speakers.

Maarja, ik moet toch eerst mijn vectors verkopen voordat ik een andere aanschaf. Voor hoeveel kan ik die nog verkopen denken jullie?