tompj Posted 26 december 2007 Report Share Posted 26 december 2007 Ik ga iets heel 'onaudiofiels' vragen. Ik denk er wel eens over mijn JM Lab Mini Utopias te vervangen door een iets esthetischer speaker. Het oog wil ook wat en de JM Labs zijn nogal fors. Ik denk bijvoorbeeld aan Avalon Symbols. Moet spelen op een 25 watt klasse A versterker (Graaf Venticinque). Ruimte is behoorlijk groot (5 bij 7). Ik wil uiteraard weinig tot geen concessies doen aan geluidskwaliteit. Zijn de Avalons een goede optie? Zijn er andere goede opties? Moet ik lekker blijven spelen met wat ik heb? Ik realiseer me natuurlijk dat ik zelf moet luisteren, maar een shortlist is dan handig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 26 december 2007 Report Share Posted 26 december 2007 Mag ik een beetje reclame maken , ik heb die orion http://www.andromeda-design.nl/ van mij gehoord met een graaf gm 20 otl erg goed al zeg ik het zelf , zit ook in de prijsklasse die je zoekt , maar misschien vind je het design niet mooi. Ze zijn te beluisteren in leiden bij sense of music. Ik ben nu met een fullrange model bezig. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Op hifi.nl staat een mooi paartje MC M3 speakers te kooop. Zou wel eens heel mooi kunnen klinken met 25 watt klasse A. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Als ik even mag reageren. Als je de Utopia's gewend bent, zul je weinig plezier beleven aan de Avalon Symbol. Die klinkt dan veel te braaf en ingetogen. Bovendien vind ik het geen mooie speaker, maar dat is persoonlijk. Ik heb de Symbol met de nieuwe tweeters wel al eens beluisterd op een Ayre V3S, met Transparent bekabeling. Daar kan het ook wel aan gelegen hebben. Op een beurs in Brussel klonken ze echter niet anders op een Theta. Toch niks verkeerds over de Symbol, maar het contrast met de JM Lab is wel behoorlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Beste, Hele mooie speakers voor oog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Beste, Hele mooie speakers voor oog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Ik denk er wel eens over mijn JM Lab Mini Utopias te vervangen door een iets esthetischer speaker. Het oog wil ook wat en de JM Labs zijn nogal fors. Moet spelen op een 25 watt klasse A versterker (Graaf Venticinque). Ruimte is behoorlijk groot (5 bij 7). Ik wil uiteraard weinig tot geen concessies doen aan geluidskwaliteit. Waarom niet in de eigen stal kijken? De Diapson Adamantes III Zal weinig akoestische problemen veroorzaken. Kan best 'n grote ruimte vullen, hebben we op de AOB gemerkt! Wil je meer body / geluidsdruk; De Opera Seconda Of de Sonus Faber Cremona M; Of de Guarneri Memento; Maar voor die laatste twee zal je versterker denk ik 'n tandje te licht zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Beste, Hele mooie speakers voor oog Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Ik ga iets heel 'onaudiofiels' vragen. Ik denk er wel eens over mijn JM Lab Mini Utopias te vervangen door een iets esthetischer speaker. Het oog wil ook wat en de JM Labs zijn nogal fors. Ik denk bijvoorbeeld aan Avalon Symbols. Moet spelen op een 25 watt klasse A versterker (Graaf Venticinque). Ruimte is behoorlijk groot (5 bij 7). Ik wil uiteraard weinig tot geen concessies doen aan geluidskwaliteit. Zijn de Avalons een goede optie? Zijn er andere goede opties? Moet ik lekker blijven spelen met wat ik heb? Ik realiseer me natuurlijk dat ik zelf moet luisteren, maar een shortlist is dan handig. Hoi dit moet je echt zelf beslissen. Aan ieder antwoord wat je hier krijgt heb je niets. Je zou voor jou hele mooie speakers daardoor kunnen missen wat iemand anders vind moet je helemaal van je af zetten lees ook geen recenties en ga open minded luisteren naar je eigen sound. Er is geen enkele speaker die de werkelijkheid weergeeft al claimen er dat veel. Het moet lekker aanvoelen met je eigen oren daar gaat het om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 1 januari 2008 Author Report Share Posted 1 januari 2008 Tot zover bedankt! De Tannoys zou ik eens moeten zien en horen. De Diapason past niet echt in mijn beeld van een optisch mooie speaker. De Sonus Fabers vind ik prachtig om te zien en te horen, maar inderdaad verwacht ik daar wat problemen met mijn versterker. Is een Avalon Avatar (tweede hands dus) nog een goede optie? Heeft iemand enig idee hoe die zich klankmatig verhoudt tot de Utopias? Combinatie met de 25 watt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond1 Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Wat vind je hiervan? (plaatje is klikbaar) Triangle Magellan Cello.Volgens de fabrikant een gevoeligheid van 91db en een nominale impedantie van 8 ohm,minimum 3 ohm. De Website van de fabrikant met de luidspreker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 4 januari 2008 Report Share Posted 4 januari 2008 De Diapason past niet echt in mijn beeld van een optisch mooie speaker.Zo zie je maar dat smaken kunnen verschillen, ik vind ze weer prachtig om te zien. Een mooi stuk vakmanschap in echt hout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 januari 2008 Report Share Posted 4 januari 2008 (edited) Zijn er andere goede opties? Je kamer is inderdaad lekker groot. Ben je tevreden met het huidige geluid? Maar heb je een b.v. nieuwe ega, die niet van muziek houdt? en boxen een sta-in-de-weg vinden zoals 95% van de vrouwen :-( Mijn advies: Dan nooit concessies doen en inderdaad lekker blijven spelen met wat je nu hebt. Het is zo simpel: Eerder zij eruit, als mijn weergevers en dat meen ik echt! Hou voet bij stuk vriend!, Jack Edited 5 januari 2008 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 5 januari 2008 Author Report Share Posted 5 januari 2008 Zijn er andere goede opties? Je kamer is inderdaad lekker groot. Ben je tevreden met het huidige geluid? Maar heb je een b.v. nieuwe ega, die niet van muziek houdt? en boxen een sta-in-de-weg vinden zoals 95% van de vrouwen :-( Mijn advies: Dan nooit concessies doen en inderdaad lekker blijven spelen met wat je nu hebt. Het is zo simpel: Eerder zij eruit, als mijn weergevers en dat meen ik echt! Hou voet bij stuk vriend!, Jack Nee hoor Jack, m'n ega houdt van muziek en vindt het prima zo. Ik vind het geluid op dit moment ook echt heel goed en ik luister meer muziek dan ooit (da's voor mij het beste signaal dat het goed zit). Ik vind zelf dat het optisch een stuk kan verbeteren, maar ik wil geen concessies doen aan de kwaliteit. Misschien wel onmogelijk, en dan blijven de Utopias lekker staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 januari 2008 Report Share Posted 5 januari 2008 Nee hoor Jack, m'n ega houdt van muziek en vindt het prima zo. Het was ook meer, om je een hart onder de riem te steken Je wilt niet weten, wat ik soms meemaak met andere muziekliefhebbers. Zelf heb ik weergevers, die ronduit, lomp en lelijk zijn. Maar het geluid is fantastisch, net als mijn ega die ook van muziek houd. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 5 januari 2008 Author Report Share Posted 5 januari 2008 ..Dan zijn wij gelukkige mensen denk ik. Ik ken ook een hoop mensen (mannen en vrouwen) die alle speakers groter dan een pak melk teveel vinden. Ik heb vandaag even naar een set Beolab 8000 speakers geluisterd (van die potloden), bij de lokale B&O dealer. Echt prachtig.....................om te zien. Geluid was echter niet goed. Vooral een heel vreemd, kunstmatig laag. Da's dus niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 januari 2008 Report Share Posted 5 januari 2008 (edited) ..Dan zijn wij gelukkige mensen denk ik. Dat denk ik ook Als je van een mooi strak laag wilt, moet je eens naar "gesloten" systemen luisteren. Ik weet alleen niet of er nog luidsprekerfabrikanten zijn die het aandurven om een dergelijke weergever te maken. Vriendelijke groet, Jack P.s. ik heb er een firma gevonden, nog wel 3 straten hier vandaan Hepta de De Expertise Flagship ziet er best strak uit Edited 5 januari 2008 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 januari 2008 Report Share Posted 5 januari 2008 Een kennis van mij, na jaren van ellende met zijn vrouw, een nieuwe vriendin. Ze gingen samen een huis zoeken en bij de mooiste kamer van het huis zij ze: hier kunnen misschien jouw ESL het best in in. Je moet elkaar wat gunnen in een relatie en als dat niet zo is ben ik het geheel met Tubejack eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 5 januari 2008 Report Share Posted 5 januari 2008 't is dat ik al een paartje Zingali's heb, en niet alleen voor de looks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 januari 2008 Report Share Posted 11 januari 2008 (...) Als je van een mooi strak laag wilt, moet je eens naar "gesloten" systemen luisteren. (...) "Gesloten" is ook maar relatief! Barlow en Stevens, bijvoorbeeld, stelden vast dat gesloten kasten bij bepaalde frequenties akoestisch toch nogal lek zijn! (Stevens, W.R. "Sound radiated from loudspeaker cabinets", Proc. Audio Engineering Society, 50th Convention, Londen, maart 1975. Barlow. D.A., "Sound output of loudspeaker cabinet walls", Proc. Audio Engineering Society, 50th Convention, Londen, maart 1975.) Overigens is de audiofiel die zoekt naar een luidspreker die heel goed klinkt en er ook nog heel mooi uitziet, wel enigszins te vergelijken met de man die zocht naar de Ideale Vrouw: een vrouw die er niet alleen heel mooi uitzag, maar ook nog heel lief was. Verstandig en deugdzaam, maar ook (alleen voor hem!) sexy en verleidelijk Hij zocht, en hij zocht, en hij zocht... Hij vond genoeg mooie vrouwen... maar die waren niet lief genoeg! En de lieve vrouwen die hij vond... die waren nooit mooi! Zo zocht hij zijn leven lang naar de Ideale Vrouw... Je zult nu denken: "Maar hij vond haar nooit!" Maar nee: toen hij hoogbejaard was geworden, en van zijn zoektocht eigenlijk niets meer verwachtte, toen vond hij haar! Ze was jong, lief Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 januari 2008 Report Share Posted 11 januari 2008 Zoeken hoort bij het leven Spido. Daarbij is een speaker gelukkig geen vrouw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 11 januari 2008 Report Share Posted 11 januari 2008 jm lab monitoren hebben een erg strak laag. met een helder hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 11 januari 2008 Author Report Share Posted 11 januari 2008 tsja... Ik heb inmiddels een paar opties beluisterd. Hoewel dit onder verschillende condities was kom ik tot nu toe alleen maar tot de conclusie dat ik moet blijven spelen met wat ik heb. De combi Utopias en buizen ligt me toch het lekkerst in het gehoor. Ik luister ook meer muziek dan ooit, voor mij het beste teken dat het goed zit. Mijn zoektocht gaat voorlopig maar even op een lager pitje. Mooiere 'vrouwen' hebben minder te melden en naar muziek moet niet kijken, maar luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts