niels007 Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Hallo! Er zijn in Audioland bedrijven die apparatuur modificeren. Hoe staan de fabrikanten hier tegenover? Uiteraard vervalt het recht op garantie, maar ik kan me voorstellen dat meneer Marantz niet graag ziet dat zijn spelers door een 3e partij onder handen worden genomen waarbij deze derde partij er ook nog eens geld mee verdient.. hoe zit dat? Is het een gedoogbeleid of mogen/kunnen de fabrikanten niets doen behalve het logische 'geen garantie meer' stickertje aanwijzen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 In Duitsland heb je Michael Swoboda. Die modificeert Sony cd spelers. Hij mag dat met goedkeuring van Sony. De garantie blijft of bij Sony of bij Swoboda. Het schijnt zelfs zo te zijn dat Sony wel eens pre productie apparatuur ter beoordeling aan Herr Swoboda voorlegt. http://www.swobodaaudio.de/ HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 In Duitsland heb je Michael Swoboda. Die modificeert Sony cd spelers. Hij mag dat met goedkeuring van Sony. De garantie blijft of bij Sony of bij Swoboda. Het schijnt zelfs zo te zijn dat Sony wel eens pre productie apparatuur ter beoordeling aan Herr Swoboda voorlegt. http://www.swobodaaudio.de/ HDerkx Had Van Medenvoort ook niet zo iets met Marantz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 vroeger deed audioscript ( importeur ) in Loosdrecht het met de LUXMAN apparatuur ook en dan hebben we het over de jaren 70-80 dus zo nieuw is dat niet en het was met toestemming van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 27 december 2007 Report Share Posted 27 december 2007 Bij de kleinere merken, in aantallen verkochte apparaten, is het de importeur die de garantie verzorgt, een aantal hiervan beoordelen geheel zelfstandig elk garantieprobleem en gaan hier vaak toch wel heel erg simpel mee om. Een criterium kan zijn of de fout kan zijn veroorzaakt door de modificatie of de wijze waarop deze is uitgevoerd. Ook grotere merken, in aantallen verkochte apparatuur, gaan hier zeer uiteenlopend mee om, diverse bedrijven die modificaties verrichten maken afspraken indien mogelijk en ook hier wordt vaak eenzelfde afweging gemaakt. In de praktijk kom je eigenlijk niet zo heel erg veel problemen tegen, zeker gezien het geringe aantal apparaten dat in de garantie periode terug komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 Mijn Philips SACD1000 werd zeer kundig voorzien van twee koelblokjes door een ontwikkelaar van Philips.. Het servicebedrijf (Middel electro Eindhoven) had daar geen boodschap aan en "trok z'n handen er van af". Ik werd vrijwel letterlijk de zaak uitgesmeten... Ik ben er overigens gisteravond pas achtergekomen dat er met de speler helemaal niks mis (meer) was. Het blijkt dus echt in de opname te zitten. Deze stopt vrij willekeurig. Ik ben er nog niet uit of dit zo hoort, maar het stoppen gebeurd w Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 ik laat alleen oude apparaten modificeren. garantie zit er dan allang niet meer op. de meeste mensen die modificeren zijn ook niet te beroerd om wat garantie te verlenen. KT88 heeft een heel leuk resultaat geboekt bij een oude philips cd650. ook heb ik daar garantie op. Ik denk persoonlijk dat mensen bij philips daar wel blij mee zouden zijn. zo'n ding gaat de vuilnis in of staat tot plezier van de eigenaar nog te spelen. kan me niet voorstellen dat de ontwerper daar moeite mee zou hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 Mijn Philips SACD1000 werd zeer kundig voorzien van twee koelblokjes door een ontwikkelaar van Philips.. Het servicebedrijf (Middel electro Eindhoven) had daar geen boodschap aan en "trok z'n handen er van af". Ik werd vrijwel letterlijk de zaak uitgesmeten... Ik ben er overigens gisteravond pas achtergekomen dat er met de speler helemaal niks mis (meer) was. Het blijkt dus echt in de opname te zitten. Deze stopt vrij willekeurig. Ik ben er nog niet uit of dit zo hoort, maar het stoppen gebeurd w Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 Hallo! Er zijn in Audioland bedrijven die apparatuur modificeren. Hoe staan de fabrikanten hier tegenover? Uiteraard vervalt het recht op garantie, maar ik kan me voorstellen dat meneer Marantz niet graag ziet dat zijn spelers door een 3e partij onder handen worden genomen waarbij deze derde partij er ook nog eens geld mee verdient.. hoe zit dat? Is het een gedoogbeleid of mogen/kunnen de fabrikanten niets doen behalve het logische 'geen garantie meer' stickertje aanwijzen? Inderdaad, dat mag iedereen gewoon doen. Je mag je Seat toch ook pimpen zonder dat ze in Spanje op tilt gaan? Sommige tuners hebben de goedkeuring van de fabriek (AMG en Mercedes bijvoorbeeld). Bij audio soms idem dito. We leven in een vrije wereld, toch? Ik zie het punt niet zo van dat "niet graag zien dat er geld mee verdient wordt"... De meeste fabrikanten stellen dat de apparatuur niet mag worden geopend door anderen dan het hun geautoriseerde reparatiebedrijf. Anders is de garantie gewoon vervallen. Ik zou als fabrikant ook niet vrolijk worden wanneer ik een apparaat krijg waar aan gesleuteld is en de garantie wordt opgeeist. In mijn geval ging het echter om een reparatie BUITEN de garantietijd. M.a.w. ik wilde er zelfs gewoon voor betalen. Zelfs dat werd niet gedaan, omdat er aan aan was "geprutst"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 Ik zou als fabrikant ook niet vrolijk worden wanneer ik een apparaat krijg waar aan gesleuteld is en de garantie wordt opgeeist. In mijn geval ging het echter om een reparatie BUITEN de garantietijd. M.a.w. ik wilde er zelfs gewoon voor betalen. Zelfs dat werd niet gedaan, omdat er aan aan was "geprutst"... Dat is zo. Maar de fabrikant of importeur zal het een worst wezen dat je het ding pimpte, want hij heeft zijn geld verdient en daarmee een product geleverd. Hij repareert gewoon niet. Zijn terecht goed recht. Bedenk w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 Marantz, Krell en MF zorgen echter w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Sommige tuners hebben de goedkeuring van de fabriek (AMG en Mercedes bijvoorbeeld). AMG is geen tuner. Wel ooit zo begonnen, maar inmiddels geen tuner meer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Sommige tuners hebben de goedkeuring van de fabriek (AMG en Mercedes bijvoorbeeld). AMG is geen tuner. Wel ooit zo begonnen, maar inmiddels geen tuner meer... Ach Henrie... je snapt toch het principe...? Oh jawel, maar AMG heeft geen 'goedkeuring' van Mercedes. Ze zijn een onderdeel van Mercedes en bouwen gewoon auto's voor hen... Nevermind... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Inderdaad, dat mag iedereen gewoon doen. Je mag je Seat toch ook pimpen zonder dat ze in Spanje op tilt gaan? Sommige tuners hebben de goedkeuring van de fabriek (AMG en Mercedes bijvoorbeeld). Bij audio soms idem dito. We leven in een vrije wereld, toch? Ik zie het punt niet zo van dat "niet graag zien dat er geld mee verdient wordt"... Het uiterlijk mag je aanpassen, maar zodra je de motor gaat klooien ben wel een deel van de garantie kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Je mag sowieso niet zomaar een motor wisselen in een auto, of het moet eenzelfde zijn. Als je nl een GTI blok in een doodgewone Golf pleurt, zult je 'm moeten laten keuren door de RDW, omdat ie dan niet meer aan de originele typegoedkeuring voldoet. Bij een motorwissel hoort o.m. ook een remmen- en ophangingaanpassing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 ik loop met een ruime bocht om alles van Philips heen en hou strikt vast aan dat principe. veel te vaak mijn vingers aan Philips-zooi en Philips-service gebrand. alles ging altijd veel te vroeg kapot. geprogrammeerde degeneratie heet dat. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 ik loop met een ruime bocht om alles van Philips heen en hou strikt vast aan dat principe. veel te vaak mijn vingers aan Philips-zooi en Philips-service gebrand. alles ging altijd veel te vroeg kapot. geprogrammeerde degeneratie heet dat. groet Dan is het maar te hopen dat je nooit in een ziekenhuis belandt en ze je door een Philips CT-scanner willen gaan halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 ja dat zei ik al tegen het personeel toen een familielid aan de monitor lag .... ik hoop dat Philips dat spul wel serieus neemt groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Ach, maak je geen zorgen. Philips trekt zich geheel terug uit de consumer branche en gaat zich helemaal op de medical en pro branche richten. Er zal dus niet zoveel meet te klagen zijn over Plipse audio spullen in de toekomst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Hoezo ? geen philips, tvs, stereos meer? Ging het daar niet goed mee dan? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Ze hebben ooit ook toiletbrillen gefabriceerd, blijkbaar houden ze wel van verandering in het productaanbod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Ze hebben ooit ook toiletbrillen gefabriceerd, blijkbaar houden ze wel van verandering in het productaanbod. Die toiletbrillen waren een product van Philite. De afdeling waar vroeger ook de radiokasten gemaakt werden. Kennelijk was het nogal een vermakelijke bezigheid... toiletbrillen ontwerpen op ergonomie. Dat gebeurde indertijd met siliconen achterwerken... die wel eens door de afdeling vlogen... 3D ontwerpen was er nog niet, dus het leek meer op het maken van een kunstwerk. Was dat klaar, dan moesten verschillende mensen van de afdeling komen proefzitten... Die werden uiteraard geselecteerd op hun achterwerk... Van de andere kant... toiletbrillen worden veel goedkoper en mooier gemaakt in lage lonen landen door bedrijven met veel minder overhead. En dat geldt ook voor veel andere producten. Philips kan dus alleen producten maken waar een behoorlijke marge op te halen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Philips kan dus alleen producten maken waar een behoorlijke marge op te halen is.Dan zou je verwachten dat ze binnenkort met kabeltjes, dempertjes en andere audiofiele snuisterijen gaan beginnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 oh nee ... dempertjes die na een jaar en vijf dagen (na de garantietermijn ...) uit elkaar vallen .... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts