Jump to content

super audio cd

m44
 Share

Recommended Posts

'T is met SACD's iets uitgebreider dan hierboven staat.

De meeste SACD's kunnen ook in een gewone CD gedraaid worden. Zoals hierboven staat heet dat meestal Hybrid. Bij oudere SACD's staat dit er vaak niet expliciet op. Je moet dan zoeken naar het CD logootje.

Op de SACD laag zijn ook verschillen. Vaak is er n.l. of een stereo laag of een meerkanaals laag. Soms ook beide.

De CD-Stereo laag is helaas vaak bewust slechter gemaakt dan de SACD-stereo laag.

En als laatste zijn SACD's vaak opgewaardeerde CD's. De klank van de SACD laag is dan echt niet beter dan van de CD laag.

Ik hoorde vandaag trouwens dat de productiekosten van een CD in Nederland

De CD-Stereo laag is helaas vaak bewust slechter gemaakt dan de SACD-stereo laag.

En als laatste zijn SACD's vaak opgewaardeerde CD's. De klank van de SACD laag is dan echt niet beter dan van de CD laag.

:blink: Hoe kom je daar voorafgaand aan aanschaf achter? Heb zelf een stuk of 15 'hybrids' die het gelukkig wel goed doen. Denk ik.

Ik hoorde vandaag trouwens dat de productiekosten van een CD in Nederland

Bij het bedrijf waar ik dit van hoorde produceert men ruim 1.000.000 CD's per dag.... :blink:

Dat moesten er echter 1.500.000 worden anders was de boel niet rendabel.

Hoe je die SACD met CD-opwaardering kunt herkennen weet ik niet...

Of het overigens veel uitmaakt weet ik ook niet, maar de meeste SACD spelers klinken echt niet (veel) beter dan goede CD spelers. Blijft alleen het "voordeel" van meerkanaals over.

:)

:blink: Hoe kom je daar voorafgaand aan aanschaf achter? Heb zelf een stuk of 15 'hybrids' die het gelukkig wel goed doen. Denk ik.

Het is in principe gemeengoed om dit te doen en het is op het doosje wel terug te vinden. Het is een standaard die niet verplicht is, maar wel op zeer grote schaal navolging heeft gevonden.

Van alles SACD's die ik bezit is er slechts

Gelukkig weten we nu alle cd spelers klinken hetzelfde en nu dus ook alle sacd spelers :(

Daar ben ik het dus niet mee eens.... Er zijn heel mooi klinkende SACD spelers... Helaas zijn de meesten niet beter dan een gemiddelde CD speler.

Mijn 963 b.v. klinkt op SACD best wel heel behoorlijk. Maar hij haalt het in mijn oren niet tegen de Consonance op CD.

Ik heb indertijd veel tijd en moeite gestoken in het zoeken van een nieuwe SACD speler als opvolger voor m'n SACD1000 helaas heb ik toen niks gevonden wat beter speelde dan de Consonance CD120. Zeker op de CD laag niet. Die hangt er bij zo'n SACD speler toch maar een beetje bij. Dat is jammer, omdat ik maar ca 20 SACD's heb en 450 CD's.

Maar om terug te komen op de vraag in dit topic... Ik heb altijd alleen hybrid SACD gekocht, Die kan ik nu op de Droplet nog steeds draaien. Die Philips 963 begint n.l. ook al kuren te krijgen. Ik heb in de huiskamer nog 'n Marantz 6400 staan. Dat is ook een SACD speler. Wanneer ik het "echte" SACD geluid wil horen kan ik die ook nog naar de luisterzolder sjouwen.

:)

Het is in principe gemeengoed om dit te doen en het is op het doosje wel terug te vinden. Het is een standaard die niet verplicht is, maar wel op zeer grote schaal navolging heeft gevonden.

Van alles SACD's die ik bezit is er slechts

CDconnection.com, mm die kende ik nog niet.

Meteen even gekeken. Wil nog de SACD Yola van Eleanor Mcevoy kopen.

http://www.cdconnection.com/cd/search/yola...hes=title_box_1

Nu krijg ik, naast 4 cd versies, 2 sacd versies. 1 van $21 en een van $25.

Op die van $25 staat duidelijk "hybrid" en is ook "import". Wat je ver haalt moet lekker zijn?

Grappig trouwens een score van 4 op de "all music guide rating" (1-9 schaal). Dat is dus een onvoldoende...

Wie bepaalt deze rating??

ik dus ook niet

meeste zit ik op www.play.com

maar deze heeft ook wel mooie dingen

alleen zijn hier verzend kosten mee gemoeid ???

bij play.com is het all-in en de prijzen keus voor euro's

( zitten op het eiland jersey is w at dichterbij)

Meteen even gekeken. Wil nog de SACD Yola van Eleanor Mcevoy kopen.

http://www.cdconnection.com/cd/search/yola...hes=title_box_1

Nu krijg ik, naast 4 cd versies, 2 sacd versies. 1 van $21 en een van $25.

Op die van $25 staat duidelijk "hybrid" en is ook "import". Wat je ver haalt moet lekker zijn?

Grappig trouwens een score van 4 op de "all music guide rating" (1-9 schaal). Dat is dus een onvoldoende...

Wie bepaalt deze rating??

De Amerikaanse FED. :D

Een recensent die voor AMG schrijft (naam rechts boven in). Zie alleen de sterrenwaardering op AMG, niet de cijfers die CDC blijkbaar van AMG afleest. :confused:

Dat zijn wel pittige prijzen, inderdaad is import op die manier duur, maar daar hebben we amazon en ebay voor. Twijfelachting of die $21 via CDC zal ook een Hybrid zal zijn. Je zou zeggen van wel want is vrijwel gelijk gerealesed met het $25 exemplaar, maar wel via een ander label. :confused: Daar wordt je als koper dus constant tureluurs van. Ik check (ook voor de waardering) altijd even op RYM. Daar staan meestal alle releases (in soorten) vermeldt (doen gebruikers zelf). Hoewel er hier (bij gebrek aan belanstelling) maar 1 wordt genoemd (cd uit 2001). 4.13 is overigens flink hoge rating.

Luxman, cd.play vaker bekeken, maar de cd's die ik op dat moment wilde waren er niet, of elders toch goedkoper. Verzendkosten voor 2 cd's via CDC is $5.5-$6.5 (schommelt iets, om wat voor reden dan ook).

Koop zelf steeds vaker via amazon of ebay (beiden of com of co.uk). Lage dollar helpt uiteraard, maar soms loont via co.uk ook, omdat de verzendkosten laag liggen en de prijs gewoon aantrekkelijk kan zijn.

't Houdt lekker bezig, al die aanbodkanalen. :D

Ik ben zeer benieuwd voor welke hybride sacd's dat dan geldt en hoe je dat constateerde.

Of hebben we hier gewoon te maken met "Alles wat IK schrijf is vanuit MIJN belevingswereld. Het zijn dus geen wetenschappelijke feiten."

Het is bij vele hybride sacd's eenvoudig te horen dat van bewust slechter maken van de cd-laag geen sprake is, in een vergelijk met de normale cd.

Ik ben nog niet tegengekomen dat de sacd-laag geen verschil laat horen ten opzichte van de cd-laag of de recentste uitgave op gewone cd van hetzelfde album.

Hmmm... als analoogfreak weet ik niet zoveel van de laatste stand der digitale techniek, maar ook hier is men niet weg van SACD.

Ik twijfel erover of ik een nieuwe cd speler moet kopen. Mijn Califirnia Audio Labs Icon mkII doet het niet goed, hij zeilt vaak over de cd heen en pas als je het laatje enige malen erin-eruit hebt gedaan pakt hij 'm.

Nu denk ik erover om een gewone cd speler te kopen, zoiets als de Rega Apollo.

Soms wil je ook wel eens een cd-tje opzetten...