Jurgenvanes Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 Hoi, Is het aan te raden om mijn goedkope JVC dvd-speler via de digitale uitgang aan te sluiten op de digitale ingang van mijn Marantz cd17 mkIII? Komt het geluidssignaal van de dvd dan via de dac van mijn cd-speler bij de versterker? In de beschrijving van de dvd-speler las ik dat niet alle discs een digital-out versturen, klopt dit? Of is het gewoon het beste om de analoge audio-out van dvd-speler naar versterker te gebruiken. Heeft iemand ervaring met het bovenstaande? Ik vond het een bijkomend voordeel dat ik niet alle ingangen in gebruik heb van mijn versterker, zeker gezien het feit dat er uiteindelijk een andere platenspeler komt met aparte vv en dan kan ik de phono-in op de versterker niet meer gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 Hoi, Is het aan te raden om mijn goedkope JVC dvd-speler via de digitale uitgang aan te sluiten op de digitale ingang van mijn Marantz cd17 mkIII? Ja Komt het geluidssignaal van de dvd dan via de dac van mijn cd-speler bij de versterker? Nee. De dac van je cd-speler zal worden overgeslagen en de dac in je Marantz zal worden gebruikt. Die is vaak van betere kwaliteit dan de dac in je cd/dvd speler In de beschrijving van de dvd-speler las ik dat niet alle discs een digital-out versturen, klopt dit? Of is het gewoon het beste om de analoge audio-out van dvd-speler naar versterker te gebruiken. Heeft iemand ervaring met het bovenstaande? Naar mijn weten is dat alleen bij SACD zo dat dit niet naar de digitale uitgang kan maar dat heeft met auteurs rechten te maken. Waarschijnlijk zal jou goedkope JVC dvd-speler sowieso geen SACD kunnen afspelen. Voor de rest gaat gewoon het signaal direct naar de dig. Uitgang. Ik vond het een bijkomend voordeel dat ik niet alle ingangen in gebruik heb van mijn versterker, zeker gezien het feit dat er uiteindelijk een andere platenspeler komt met aparte vv en dan kan ik de phono-in op de versterker niet meer gebruiken. Gewoon digitaal aansluiten dan heb je de analoge ingang vrij om andere dingen mee te doen. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 Is het ook niet zo dat bij het medium DVD ook geen digitaal signaal beschikbaar wordt gesteld (net zoals bij SACD)? Ik heb geprobeerd mijn digitale output van mijn Marantz DV12S2 DVD-speler aan te sluiten op mijn digitale input op mijn Accuphase DP78 (SA)CD-speler. Bij het afspelen van een DVD kreeg ik echter geen geluid via mijn Accuphase. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 DVD-Audio keen ook beperkingen, maar dat ligt een stuk complexer dan bij sacd. http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Audio Ik denk niet dat de DP78 raad wist met de output van de DVD speler (DD, DTS etc). Misschien kun je de DVD output op 44.1 Khz PCM zetten? (lees wel in de specs van de DP78 dat de input max 96Khz, 24 bit aan kan, dus dat zou ook moeten werken, wel PCM natuurlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 28 december 2007 Report Share Posted 28 december 2007 Ik zal het eens proberen. Dank voor de tip! Overigens betrof het een DVD Video. Nu speel ik het geluid van mijn DVD Video analoog af via mijn versterkercombinatie (Chord 3200 / Parasound Halo JC-1). Digitaal connecten via de DAC in mijn DP78 leek me het proberen waard. DVD Audio heb ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts