WanFie Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 De laatste tijd verloopt rampzalig voor veel elektronicawinkels. Vooral high-end zaken schijnen flinke klappen te krijgen. Toch.. ik lees in de krant dat het juist in de elektronicazaken tijdens deze dagen extra druk is. Iets dergelijks hoorde ik ook bij een bekende audiozaak. Vreemd is dat... Dat "de consument" niks meer koopt kan ik me wel voorstellen. Stereo of surround en CD DVD SACD DVD-A Blue-ray enz... Het volgt elkaar toch wel allemaal erg snel op. Daar tussendoor loopt nog het downloaden van muziek op MP3. Daarbij komt dat "men" net is bekomen van de "geweldige kwaliteit" van de plastic surroundsetjes die in massa gekocht zijn. Maar toch... kennelijk heeft "de consument" het licht gezien en is plotseling de electronicawinkels leeg gaan kopen. Mijn "bron" uit de audiozaak wist mij te vertellen dat het toch hoofdzakelijk om stereosets gaat en dan in een betere kwalteit dan de midisetjes die vroeger als stereoset verkocht werd. Ik denk dat het plastic is versleten of kapot is en men weer terug wil naar een goed klinkende set. En om het niet te duur te maken.... in STEREO. Of hebben jullie andere verklaringen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 Hoi hoi, zelf koop ik meestal alles in een buurtwinkel maar heb zelf al gemerkt dat mn TV PC Stofzuiger (om even niet over electronica te spreken) in een grote keten behoorlijk goedkoper was ... Ok ik heb het niet over een stereoset maar dit stemt toch tot nadenken soms. Degelijke hifi apparatuur vind je niet in de maxiwinkels, dat is waar. Laat het mij anders stellen, op mn werk zitten we met ongeveer 60 mensen op ons 4e verdiep schat ik, wel daar zijn er 2 die geld kunnen uitgeven aan hifi en ook verstaan dat degelijk materiaal zn prijs heeft. We hebben het hier niet over mensen die gemakkelijk duizenden euro's uitegeven maar toch materiaal aanschaffen zoals Rotel, B&W ... Iedereen valt achterover als ik zeg dat mn platenspeler incl element en phonotrap zo'n 2100 euro kost! Goe zot zeggen ze allemaal, terwijl iedereen weet dat er nog veel beter bestaat. Wie kent er nog een detailhandel? Ben ik een beetje duidelijk geweest want wat ik schrijf en ondertussen denk ... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 1. flatscreen 2. flatscreen 3. ... ... en ja, er zijn mensen die de plastic prullen zat zijn en terug willen naar "vroeger". Anderen hebben door die plastic spullen kunnen ruiken aan het nieuwe en willen daar nu meer maar vooral beter van. In beide gevallen is men bereid te betalen. Maar de meesten willen, 4. flatscreen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 december 2007 Author Report Share Posted 29 december 2007 Jammer... ik was dus bij een audiozaak... GEEN flatscreens dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 1. flatscreen2. flatscreen 3. ... ... en ja, er zijn mensen die de plastic prullen zat zijn en terug willen naar "vroeger". Anderen hebben door die plastic spullen kunnen ruiken aan het nieuwe en willen daar nu meer maar vooral beter van. In beide gevallen is men bereid te betalen. Maar de meesten willen, 4. flatscreen Wat is er mis met een flatscreen? lekker plat en praktisch gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 Jammer... ik was dus bij een audiozaak... GEEN flatscreens dus... .... maareh in je eerste post had je het over "electronica winkels" da's meer dan alleen audio, enneuh, bij een flatscreen horen toch zeker 5 boksjes en zoo, of twee boksjes van bose. Anyway, ik heb wederom gezien dat de lokale MM in een paar dagen meer dan 1000 flatscreens verkoopt. Verder, ik zie een polarisatie in inkomens, er zijn meer mensen die veel te besteden hebben en er zijn veel meer mensen die weinig te besteden hebben, de groep die daar tussen zit (waar de economie op drijft) wordt steeds kleiner. Er zullen dus meer dure produkten verkocht worden en dat geeft weer de schijn dat het economisch goed gaat. Helaas! Het gemiddelde besteedbare inkomen neemt nog steeds af door de toenemende druk van vaste kosten ((gementelijke)belasting, huur/hypotheek, gas/water/licht, etc) in dit kikkerlandje. Niet goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 Ik vraag me af of die teruggang ook niet een beetje aan de audiozaken zelf was te wijten... Iets te hongerig naar snel geld verdienen werd je alleen serieus genomen als je direct je creditcard liet zien. Hierdoor kregen ze een beetje een arrogante houding en hebben ze zichzelf vervolgens te ontoegankelijk gemaakt. Waar worden nog aan de lopende band goede demonstraties gehouden? Als iemand voor een kabeltje komt, dan moet je die ook de nieuwste X of Y laten horen, want je moet mensen er lekker voor maken. Ik weet nog dat ik in een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 december 2007 Author Report Share Posted 29 december 2007 Ik vraag me af of die teruggang ook niet een beetje aan de audiozaken zelf was te wijten... Iets te hongerig naar snel geld verdienen werd je alleen serieus genomen als je direct je creditcard liet zien. Hierdoor kregen ze een beetje een arrogante houding en hebben ze zichzelf vervolgens te ontoegankelijk gemaakt. Waar worden nog aan de lopende band goede demonstraties gehouden? Als iemand voor een kabeltje komt, dan moet je die ook de nieuwste X of Y laten horen, want je moet mensen er lekker voor maken. Ik weet nog dat ik in een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 In dat soort arrogante zaken kom ik maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 De laatste tijd verloopt rampzalig voor veel elektronicawinkels. Vooral high-end zaken schijnen flinke klappen te krijgen. Hier in de regio zijn alle beetje Hifi zaken al jaren ter ziele Toch.. ik lees in de krant dat het juist in de elektronicazaken tijdens deze dagen extra druk is. Iets dergelijks hoorde ik ook bij een bekende audiozaak. Vreemd is dat... Opruiming? Dat "de consument" niks meer koopt kan ik me wel voorstellen. Stereo of surround en CD DVD SACD DVD-A Blue-ray enz... Het volgt elkaar toch wel allemaal erg snel op. Daar tussendoor loopt nog het downloaden van muziek op MP3. Ik word gek aangekeken als ik zeg dat ik gewoon CD's koop..... en ronduit vijandig bejegend als ik zeg dat downloaden diefstal is. Daarbij komt dat "men" net is bekomen van de "geweldige kwaliteit" van de plastic surroundsetjes die in massa gekocht zijn. Inderdaad dat valt mij ook op Ik heb vandaag nog voor iemand belangeloos naar een hele mooie AR tuner gekeken of ie nog te repareren was... helaas versleten. Kinderen reageren naar Pa "zo'n mooi geluid krijgen we nooit meer...." Echt waar! Die man krijgt de mooiste tuner van de wereld! Maar toch... kennelijk heeft "de consument" het licht gezien. Gelukkig dan kunnen we dat licht delen! Ik denk dat het plastic is versleten of kapot is en men weer terug wil naar een goed klinkende set. En om het niet te duur te maken.... in STEREO. Of hebben jullie andere verklaringen... Voor die 2 boxen? tuurlijk! Manlief kan wel een mooie set willen, maar vrouwlief heeft nog steeds "de broek aan" enne dan is 2 weergevers genoeg..... hahahahaha! Goed bezig Hans!, groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 De laatste tijd verloopt rampzalig voor veel elektronicawinkels. Vooral high-end zaken schijnen flinke klappen te krijgen. Toch.. ik lees in de krant dat het juist in de elektronicazaken tijdens deze dagen extra druk is. Iets dergelijks hoorde ik ook bij een bekende audiozaak. Vreemd is dat... Dat "de consument" niks meer koopt kan ik me wel voorstellen. Stereo of surround en CD DVD SACD DVD-A Blue-ray enz... Het volgt elkaar toch wel allemaal erg snel op. Daar tussendoor loopt nog het downloaden van muziek op MP3. Daarbij komt dat "men" net is bekomen van de "geweldige kwaliteit" van de plastic surroundsetjes die in massa gekocht zijn. Maar toch... kennelijk heeft "de consument" het licht gezien en is plotseling de electronicawinkels leeg gaan kopen. Mijn "bron" uit de audiozaak wist mij te vertellen dat het toch hoofdzakelijk om stereosets gaat en dan in een betere kwalteit dan de midisetjes die vroeger als stereoset verkocht werd. Ik denk dat het plastic is versleten of kapot is en men weer terug wil naar een goed klinkende set. En om het niet te duur te maken.... in STEREO. Of hebben jullie andere verklaringen... BREEM Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 december 2007 Author Report Share Posted 29 december 2007 BREEM Ik had eerder de indruk dat hij alleen bezig is met het overbodig verklaren van geld uitgeven aan audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 BREEM Kortdoordebocht als dat zo was, dan hadden we allemaal een versterker van 300euro Maar wat vind je nu zelf? Je had het nog onlangs over "nablaten" Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 BREEM Deze figuur is echt gewoon te triest voor woorden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 BREEM Deze figuur is echt gewoon te triest voor woorden. Ik vind dat niet, Breem kun je zeker zien als referentie, om het ook eens van een andere kant te zien Volwassen mensen hebben m.i. daarnaast de nodige ervaring en een eigen mening.... Zoniet, te triest voor woorden, dat kun je Breem niet kwalijk nemen Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 december 2007 Report Share Posted 29 december 2007 ...............................Ik vind dat niet, Breem kun je zeker zien als referentie, om het ook eens van een andere kant te zien .......................... Een negatieve referentie kant ja.Als we BREEM moeten en zouden geloven hadden we allemaal nog een Echniks of Sjonnie setje staan. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 december 2007 Author Report Share Posted 30 december 2007 ............................... Ik vind dat niet, Breem kun je zeker zien als referentie, om het ook eens van een andere kant te zien .......................... Een negatieve referentie kant ja.Als we BREEM moeten en zouden geloven hadden we allemaal nog een Echniks of Sjonnie setje staan. Mvg. Miracle. En wanneer ik het zo hoorde was dat juist waar "men" genoeg van had. Nu echte muziek.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Twee weken in december zijn vast niet de maat voor een andere opmaat (of bedoelde je dan niet Hans?) Waar moet je (wie eigenlijk?) beginnen om mensen aan betere STEREO spullen te krijgen? Wellicht bij de muziek zelf, maar hoorbare media als radio en tv nodigen in hun keuze niet uit om daar dieper in te duiken. Maar audio is toch iets voor liefhebbers van audio. Kom grote muziekliefhebbers tegen die weten en toegeven dat het via goede apparatuur overtuigender kan klinken, de middelen hebben om een investering te doen, maar dat toch bewust nalaten. En dat is een behoorlijke grote categorie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Ik vind dat niet, Breem kun je zeker zien als referentie, om het ook eens van een andere kant te zien Een negatieve referentie kant ja. Breem zet je w Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 december 2007 Author Report Share Posted 31 december 2007 Twee weken in december zijn vast niet de maat voor een andere opmaat (of bedoelde je dan niet Hans?) Waar moet je (wie eigenlijk?) beginnen om mensen aan betere STEREO spullen te krijgen? Wellicht bij de muziek zelf, maar hoorbare media als radio en tv nodigen in hun keuze niet uit om daar dieper in te duiken. Maar audio is toch iets voor liefhebbers van audio. Kom grote muziekliefhebbers tegen die weten en toegeven dat het via goede apparatuur overtuigender kan klinken, de middelen hebben om een investering te doen, maar dat toch bewust nalaten. En dat is een behoorlijke grote categorie. Je vergeet de grote groep muziekliefhebbers die hun setje alleen hebben als middel... niet als doel... De setjes van rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Twee weken in december zijn vast niet de maat voor een andere opmaat (of bedoelde je dan niet Hans?) Waar moet je (wie eigenlijk?) beginnen om mensen aan betere STEREO spullen te krijgen? Wellicht bij de muziek zelf, maar hoorbare media als radio en tv nodigen in hun keuze niet uit om daar dieper in te duiken. Maar audio is toch iets voor liefhebbers van audio. Kom grote muziekliefhebbers tegen die weten en toegeven dat het via goede apparatuur overtuigender kan klinken, de middelen hebben om een investering te doen, maar dat toch bewust nalaten. En dat is een behoorlijke grote categorie. Je vergeet de grote groep muziekliefhebbers die hun setje alleen hebben als middel... niet als doel... De setjes van rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 De setjes van rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 De meeste mensen hebben gewoon een flut installatie. Heeft toch in de eerste plaats met interesse te maken van de koper maar ook zeker handelaar. Ook voor niet overdreven veel geld is een goede installatie te koop. De meeste handelaren voor het wat goedkopere segment hebben er absoluut geen verstand van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 januari 2008 Author Report Share Posted 1 januari 2008 Twee weken in december zijn vast niet de maat voor een andere opmaat (of bedoelde je dan niet Hans?) Waar moet je (wie eigenlijk?) beginnen om mensen aan betere STEREO spullen te krijgen? Wellicht bij de muziek zelf, maar hoorbare media als radio en tv nodigen in hun keuze niet uit om daar dieper in te duiken. Maar audio is toch iets voor liefhebbers van audio. Kom grote muziekliefhebbers tegen die weten en toegeven dat het via goede apparatuur overtuigender kan klinken, de middelen hebben om een investering te doen, maar dat toch bewust nalaten. En dat is een behoorlijke grote categorie. Je vergeet de grote groep muziekliefhebbers die hun setje alleen hebben als middel... niet als doel... De setjes van rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Twee weken in december zijn vast niet de maat voor een andere opmaat (of bedoelde je dan niet Hans?) Waar moet je (wie eigenlijk?) beginnen om mensen aan betere STEREO spullen te krijgen? Wellicht bij de muziek zelf, maar hoorbare media als radio en tv nodigen in hun keuze niet uit om daar dieper in te duiken. Maar audio is toch iets voor liefhebbers van audio. Kom grote muziekliefhebbers tegen die weten en toegeven dat het via goede apparatuur overtuigender kan klinken, de middelen hebben om een investering te doen, maar dat toch bewust nalaten. En dat is een behoorlijke grote categorie. Je vergeet de grote groep muziekliefhebbers die hun setje alleen hebben als middel... niet als doel... De setjes van rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts