Jump to content

De LP12... of toch iets anders...??

WanFie
 Share

Recommended Posts

Dat de LP 12 overpriced is t.ov. veel andere draaittafels moge duidelijk zijn Jitze. Een voeding van god weet hoeveel om een motor van een paar tientjes aan te sturen is toch belachelijk.

Guest Rev. Fatman
Dat de LP 12 overpriced is t.ov. veel andere draaittafels moge duidelijk zijn Jitze. Een voeding van god weet hoeveel om een motor van een paar tientjes aan te sturen is toch belachelijk.

Is dat niet zo iets als vrije markt werking? :huh:

Men kan ook met een boog om zo`n product heen gaan. :)

p.s. ook een motortje van een paar honderd behoefd zo`n voeding (om optimaal te functioneren). :(

p.s. ook een motortje van een paar honderd behoefd zo`n voeding (om optimaal te functioneren). :(

Al die motortjes kosten slechts een paar tientjes, de toevoegingen, behuizing en naam maken ze erg duur.

Voor een gelijkstroommotor ligt het overigens iets gecompliceerder, hier lijkt de voeding meer invloed te hebben.

:unsure:

Eigenlijk kan ik toch beter een andere draaitafel kiezen... De ene helft zegt dat ik het loopwerk moet verbeteren, de andere helft de arm... :confused:

Ik zou niet weten wat er met de arm mis zou moeten zijn . Met mijn element klopt het prima, met veel minder naalddruk dan opgegeven spoort hij prima. Bovendien staat de Ittok toch zeker als een van de betere armen bekend. Dat de kennis van Jitze iets anders zocht kan ik me voorstellen, volgens mij zoekt die man na ruim 5 jaar nog steeds.

Dat loopwerk is een ander verhaal, zo'n Valhalla motorsturing kan kennelijk wel wat verbeterd worden. Ik neem aan dat de rondloop van de draaitafel of misschien mogelijk aanwezige trileigenschappen op het chassis kunnen verbeteren. Kan mij hier iemand iets meer van vertellen. Ik bedoel WAAROM is een Lingo voeding zoveel beter. Graag m

Eigenlijk kan ik toch beter een andere draaitafel kiezen... De ene helft zegt dat ik het loopwerk moet verbeteren, de andere helft de arm... :confused:

... baseer je deze conclusie op wat er in deze draad gezegd is? Volgens mij is de conclusie dan, gewoon laten staan dat ding en eventueel eens naar een andere motorvoeding/sturing kijken.

Ik zou niet weten wat er met de arm mis zou moeten zijn . Met mijn element klopt het prima, met veel minder naalddruk dan opgegeven spoort hij prima. Bovendien staat de Ittok toch zeker als een van de betere armen bekend. Dat de kennis van Jitze iets anders zocht kan ik me voorstellen, volgens mij zoekt die man na ruim 5 jaar nog steeds.

Dat loopwerk is een ander verhaal, zo'n Valhalla motorsturing kan kennelijk wel wat verbeterd worden. Ik neem aan dat de rondloop van de draaitafel of misschien mogelijk aanwezige trileigenschappen op het chassis kunnen verbeteren. Kan mij hier iemand iets meer van vertellen. Ik bedoel WAAROM is een Lingo voeding zoveel beter. Graag m

Beste Hans,

Toch denk ik dat ik het wel begrijp, hoop ik ;)

Op zich is met een Linn LP 12 niets mis mee, daar kun je zeer goed muziek mee laten maken.

Tenminste als alles goed is ingesteld, vering en dergelijke.

Maar een sub chassis heeft de eigenschap dat hij juist door die vering romantisch gaat klinken, dit komt omdat de vering bij bepaalde frequenties mee gaat trillen , deze kunnen worden aangestoten door de motor, dat is helemaal niet erg en als je van dit klank karakter houdt, zit je helemaal gebakken.

Anderzijds wil een mens soms ook wel eens wat anders , volgens mij zitten de meeste mensen zo in elkaar.

Dus met de Linn LP 12 kun je muziek laten maken, maar dat kan met een DPS platenspeler ook die zit ophetzelfde hoge niveau , maar is dan wel een heel stuk goedkoper, bovendien hebben ze de veren eruit gehaald ;)

De DSP heeft dezelfde vormgeving dan een Linn LP 12 wil je echt een massa loop werk dan kun je aan een Transrotor Fat Bob S gaan denken of vele anderen.

MvG,

Haudio

...

Hans, ik denk dat ik heel gelukkig met je LP12 kan zijn. Hoeveel wil je er voor hebben? (hij is natuurlijk wel al 20 jaar oud schrijf je, dus niet te gek h

... baseer je deze conclusie op wat er in deze draad gezegd is?

Psies.. ;)

...

Hans, ik denk dat ik heel gelukkig met je LP12 kan zijn. Hoeveel wil je er voor hebben? (hij is natuurlijk wel al 20 jaar oud schrijf je, dus niet te gek h

Sterker nog... Ik ben er ook heel gelukkig mee... :)

Begrijp dan werkelijk al de ophef niet...lekker houden dat ding :D

Die kans is dan ook heel groot. :)

Iets erbij mag natuurlijk wel maar

Hans,

Wat wil je nu eigenlijk? Wil je iets moderners, of wil je gewoon iets mnieuws om eens iets te veanderen? Ik denk dat je hier geen sluitend antwoord op je vraag zult krijgen. Hooguit meer dubio.

Een LP12 is een mooie draaitafel, maar zoals je reeds gezegd hebt is alles van Linn zwaar overpriced. Stoort dat je? Ik zou niet weten waarom. Je hebt die draaitafel immers 2de hands gekocht voor een zeer acceptabel bedrag. En uitbruiden kan ook nog allemaal. Zet er maar een Circus in en je bent weer een aantal flappen kwijt, maar dat tilt de draaitafel ook weer een stukje hoger.

Het leuke aan de LP12 is is dat de sky de limit is. Je kan het zo gek niet bedenken of er is een upgrade voor. Alleen Transrotor bied je ook een dergelijke "service". Dat houdt de hobby levend.

Ik zou 'm fijn houden. Waarom? Omdat het echt knaken gaat kosten wil je iets vergelijkbaars hebben. Of je dat daarna beter/mooier vindt blijft de vraag.

Wat stoort je nu aan die LP12 dat je 'm op de twijfelbank hebt gezet? Speelt ie te rustig? Ik denk persoonlijk dat je te veel zoekt naar dynamiek. Dynamiek is belangrijk, maar zeker niet zaligmakend. De rust die een muziekstuk kan brengen, help je met te veel aan dynamiek om zeep. De dynamische draaitafel is eigenlijk op zich al fout, want dan spoort ie nl niet juist. Wil je dat wel, verkoop dan de Linn en neem een Akai "plastic fantastic" van een tientje.

Hans,

Wat wil je nu eigenlijk?

Dat vraag ik me dus ook af...

Hans,

Een LP12 is een mooie draaitafel, maar zoals je reeds gezegd hebt is alles van Linn zwaar overpriced. Stoort dat je? Ik zou niet weten waarom. Je hebt die draaitafel immers 2de hands gekocht voor een zeer acceptabel bedrag. En uitbruiden kan ook nog allemaal. Zet er maar een Circus in en je bent weer een aantal flappen kwijt, maar dat tilt de draaitafel ook weer een stukje hoger.

Het leuke aan de LP12 is is dat de sky de limit is. Je kan het zo gek niet bedenken of er is een upgrade voor. Alleen Transrotor bied je ook een dergelijke "service". Dat houdt de hobby levend.

Ik zou 'm fijn houden. Waarom? Omdat het echt knaken gaat kosten wil je iets vergelijkbaars hebben. Of je dat daarna beter/mooier vindt blijft de vraag.

Een Keel zou natuurlijk helemaal mooi zijn... maar een plaatje van ruim

Wat klinkt mijn draaitafel toch goed, ga zeker niet veranderen :D

Fijn dat je binnenkort weer eens langs komt, kun je ook weer eens genieten :P

:D:D

Ik heb nu een plastic Dual (CS 617 Q) met orgineel Ortofon element aan staan... Ik weet nou wat Sodejuu bedoelt, na

Ziet er mooi en verzorgd uit ook een plaat aandruk gewicht zie ik, ook schroefbaar aan te drukken?

Zo niet krult de buitenkant vd plaat dan niet op?

Mooi stukje audiohistorie , zou ik niet voor weinig weg doen koop er een ander bij vergelijk en verkoop de slechtste.

Element tip ZYX bloom kost ongeveer 600 a 700 euro ik weet alleen niet of hij gaat met je arm

gr :( hj :D

Ziet er mooi en verzorgd uit ook een plaat aandruk gewicht zie ik, ook schroefbaar aan te drukken?

Zo niet krult de buitenkant vd plaat dan niet op?

Mooi stukje audiohistorie , zou ik niet voor weinig weg doen koop er een ander bij vergelijk en verkoop de slechtste.

Element tip ZYX bloom kost ongeveer 600 a 700 euro ik weet alleen niet of hij gaat met je arm

gr :( hj :D

Dat is een Clearaudio platenklem. Je drukt hem aan en schroeft hem vast.

Hiermee worden platen vast op de tafel gedrukt en kunnen dus minder resoneren.

Mooi degelijk ding voor relatief weinig geld.

Aan een ander element denk ik helemaal niet. Ik ben n.l. zeer tevreden met de ACE.

:)

Guest tubejack

Even terug naar het begin van dit draadje.... :)

Ik gebruik nu al weer 5,5 jaar m'n Linn LP12. Eigenlijk ben ik daar zeer tevreden mee, maar toch...

Op Marktplaats vroeg iemand zo'n speler, dus ik dacht misschien wil ik wel 'n keer wat anders.

Maar wat dan...???

Mijn LP12 heeft zo'n prachtige Ittok arm. Ik vraag me af of er voor redelijke geld wat beters te koop is.

Ook het loopwerk is natuurlijk van een hoge klasse. De Linn is volgens mij nogal wat overpriced... of zit ik er nu naast.??

Ik zou natuurlijk het liefst een volledig uitgebouwd massa loopwerk met een SME IV of 5 arm willen hebben... Maar ik heb eens in m'n beurs gekeken en denk dat dit er niet in zit... ;)

Tweedehands mag natuurlijk ook.

Even kijken, of we ik wat conclusies kunnenkan trekken:

1) Mooie draaitafel, kan nog jaren mee.

2) Koop je wat beters voor het geld wat je er 2e hands voor terug krijgt ===> nee

3) Wil je een geluid naar een of twee niveau 's hoger tillen, zul je m.i. flink moeten investeren.

4) Een ander element of voedingkje zijn m.i. dan hooguit lapmiddelen, vroeg of later gaat het dan weer

"kriebelen"

Dus: een deel van je laatste zin te gebruiken: wil je het huidige niveau onstijgen zonder "diepte investering" denk dat dit er niet inzit.

Is dat erg? dat is aan jou, bedenk er zijn hele horden (inclusief ik) die het met minder moeten doen.

Bedenk ook dat het heel erg moeilijk is om een CD net zo goed te laten klinken.

Een heel muziekaal 2008 gewenst,

Jack

Ergens gelezen.

Linn Sondeck LP12 Turntable:

Through no fault of it's own, many samples of this classic and otherwise very durable record player have been

diminished by careless use (scratched plinths, stained platters) and downright stupid modifications.

The ones that survive unscathed will command surprisingly high prices.

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Mijn plinth was licht beschadigd, maar die is keurig overgespoten.

Voor de rest is hij helemaal top en orgineel, alleen de orginele phonokabel is vervangen (met dank aan Siep voor het stekkertje :) ).