Tirillo Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Dat is een Clearaudio platenklem. Je drukt hem aan en schroeft hem vast.Hiermee worden platen vast op de tafel gedrukt en kunnen dus minder resoneren. Mooi degelijk ding voor relatief weinig geld. Je weet dat Linn het gebruik van platenklemmen sterk afraadt (lees: onzin vindt)? Volgens Linn leidt het gebruik van een platenklem tot onbeheerste resonantie-energie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Sterker nog... Ik ben er ook heel gelukkig mee... Wanneer ik op internet e.e.a. opzoek kom ik zonder element boven de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Ziet er mooi en verzorgd uit ook een plaat aandruk gewicht zie ik, ook schroefbaar aan te drukken? Zo niet krult de buitenkant vd plaat dan niet op? Mooi stukje audiohistorie , zou ik niet voor weinig weg doen koop er een ander bij vergelijk en verkoop de slechtste. Element tip ZYX bloom kost ongeveer 600 a 700 euro ik weet alleen niet of hij gaat met je arm gr hj Dat is een Clearaudio platenklem. Je drukt hem aan en schroeft hem vast. Hiermee worden platen vast op de tafel gedrukt en kunnen dus minder resoneren. Mooi degelijk ding voor relatief weinig geld. Aan een ander element denk ik helemaal niet. Ik ben n.l. zeer tevreden met de ACE. Volgens mij is een platenklem meer bedoeld om golvende platen vlakker te drukken. Het is belangrijk dat platen zo vlak mogelijk liggen. Luxman had vroeger zelfs een draaitafel om platen vacuum aan het plateau te zuigen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoda Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Dat is een Clearaudio platenklem. Je drukt hem aan en schroeft hem vast. Hiermee worden platen vast op de tafel gedrukt en kunnen dus minder resoneren. Mooi degelijk ding voor relatief weinig geld. Je weet dat Linn het gebruik van platenklemmen sterk afraadt (lees: onzin vindt)? Volgens Linn leidt het gebruik van een platenklem tot onbeheerste resonantie-energie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 januari 2008 Author Report Share Posted 1 januari 2008 De commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Nee maar het lijkt me als je alleen in het midden drukt dat de plaat aan de zijkant omhoog gaat staan. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Wanneer ik op internet e.e.a. opzoek kom ik zonder element boven de Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Ik moet zeggen dat ik die derde hands prijs van zo'n Linn erg veel geld vind voor een ding van 20 jaar oud. Maar goed als je een andere draaitafel wil hans is er gelukkig genoeg op de markt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Hij heeft gewoon z'n 13de maandloon binnen en weet niet wat hij ermee moet. [niet serieuze mode] Je kon wel eens de spijker op zijn kop slaan Doet me ook denken, aan een ander topic Audiofielen hebben.... [/niet serieuze mode] Maar wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 januari 2008 Author Report Share Posted 1 januari 2008 Nee maar het lijkt me als je alleen in het midden drukt dat de plaat aan de zijkant omhoog gaat staan. gr hj Dan druk je dus te hard. Gooi voor de gijn anders eens je hele installatie overhoop, zet het in een grotere ruimte als je die hebt, en ga dan luisteren... Ik zag op een andere topic dat je onder een schuin dak luistert, dat kan nooit goed zijn. *offtopicmode aan* De ruimte is ruim 6 x 4 m. De muurtjes onder het schuine dak zijn 1,2 m, dus de helft van de hoogte is maar schuin. De schuine wanden en plafond zijn bekleed met houtwolcementplaten. Ik vraag me af waarom dit niet goed KAN zijn. Ik heb wel eens gedacht om het hele spul aan de andere kant van de kamer te zetten. Dan heb ik de ramen niet meer achter de speakers. Maar die heb ik dan weer achter me, dus echt iets oplossen doet dat ook niet. Met de akoestiek heb ik overigens helemaal geen problemen. *oftopicmode uit* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Nee maar het lijkt me als je alleen in het midden drukt dat de plaat aan de zijkant omhoog gaat staan. gr hj Met alleen een puck of klem ben je er nog niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 januari 2008 Author Report Share Posted 1 januari 2008 Hij heeft gewoon z'n 13de maandloon binnen en weet niet wat hij ermee moet. [niet serieuze mode] Je kon wel eens de spijker op zijn kop slaan Doet me ook denken, aan een ander topic Audiofielen hebben.... [/niet serieuze mode] Maar wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Laat ik jullie even gerust stellen... Ik heb geen 13e maand. [/qoute] Nee? wat rot [qoute] En die LP12 speelt de CD speler finaal de kamer uit. Maar dat doet bijna elke draaitafel. [/qoute] [qoute] Voorlopig wordt ik wel wijzer... [/qoute] Wij ook [qoute] Wat Linn voorschrijft zal me trouwens een worst wezen. Er hangt om zo'n LP12 een hele waas van audiofiel gelul... [/qoute] Ahhh "mannen taal" goed Hans [qoute] Dan komt de draaitafel dus op 32 punten wat een 8 gemiddeld is... en dat halen weinig draaitafels. [/qoute] Dus een nieuwe LP12 ? of > [qoute] (alles uit mijn eigen duim gezogen ) [/qoute] Je hebt meer "ballen" dan ik dacht, ik hoop gun je van harte een fatte prijs in de staats. Lastig zulke "luxe" problemen..... Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 januari 2008 Author Report Share Posted 1 januari 2008 Dus met andere woorden scheelt het 1 punt, waar we het over hebben. Tenminste als we die duim mogen geloven. Als je nu uit de zelfde duim en op dezelfde manier de rest van je set beredeneert, waar kom je dan gemiddeld uit ? Ook op een 7 of 8 ? Als dat zo is dan heb je het toch prima voor elkaar, lijkt mij. M'n hele set... pfff uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 De kans is dan ook heel groot dat de LP12 blijft staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoda Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 De kans is dan ook heel groot dat de LP12 blijft staan. Jammer hoor... Ik had me er graag aan ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Hoi Hans en anderen Als ik de laatste 2 pagina's doorlees, kom ik gevoelsmatig bij de conclusie uit van Audiofreak en tubejack. LP12 laten staan en volop genieten. Wil je iets veranderen dan is het de voeding maar ping ping zoals je aangeeft. Dus Hans vanuit Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 januari 2008 Author Report Share Posted 2 januari 2008 Tijdens de draaitafelbijeenkomst bij Hobo (mei 2005) bleek er veel verschil tussen de verschillende elementen te zitten. Ik had toen nog een MC Gold. Naar aanleiding van de bijeenkomst heb ik toen voor een ACE gekozen. Van de andere kant.. de Fat Bob van Kraus klonk aanzienlijk beter (maar wat wil je). Hier zat toen een Ebony op (dacht ik). Toch nog meer verfijning. De Fat Bob was toen nog niet zo uitgebreid als tegenwoordig, maar toch. Jammer genoeg hebben we geen voedingen kunnen vergelijken. Ik heb wel eens zo'n Linn LP12 demo meegemaakt waar alle verschillen duidelijk hoorbaar zouden moeten zijn. Ondanks alle goede bedoelingen was, door het telkens wisselen van platen eigenlijk ook geen touw aan vast te knopen. Zo'n Origin Live voeding zou ook een optie zijn. Die kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 @ Stef, Lastige vraag is je laatste. Maar ik zou dan toch in eerste instantie de keus laten vallen op een Lingo voeding. Vanwege dat de gehele DT combi hiervan beter presteert en je loopwerk dus ook stabieler zijn rondjes draait. M.a.w. je element heeft daar ook voordeel van en zal ook meer laten horen is mijn verwachting. En in Hans zijn geval zou ik ook deze keuze maken, want het element van Hans is een prima element en ik heb zo'n element ook lang op mijn lijstje gehad, totdat ik besloot om toch maar voor de JA (Jan Allaerts) te gaan. lastig ??? Wel als ik de posts doorneem binnen dit topic + andere topics, inderdaad de voeding veranderen was mijn idee. Reden zoals je zelf aangeeft Onno. Het geheel til je naar een hoger nivo + komt er ooit een anderelement, dan profiteert het maximaal. Elementen hebben zeker verschil, ik vond en vind zo'n Transfiguration element ook wower dan de Ace, maar niet met de P25 is overkill Zo'n Origin Live voeding zou ook een optie zijn. Die kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 januari 2008 Author Report Share Posted 2 januari 2008 Zo juist even contact gehad met Audio Exellence... (Linn dealer). Zijn conclusie is eigenlijk: Wanneer er geen Circus upgrade in zit heeft 't allemaal weinig zin. Met de Origin live voeding had hij als Linn dealer niet veel. Volgens hem was die wel goed, maar erg amateuristisch gemaakt. Vooral de motormontage vond hij "keukentafelniveau". Ik kan er eens met m'n draaitafel langsgaan voor een gratis controlebeurt. Maar ik vraag me af of ik wel een hoop geld in de LP12 wil stoppen. Eerst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Een LinnLP12 met Lingovoeding kent een duidelijk betere gelijkloop dan een Fat Bob S met drie motoren en TMD lager + speciale voeding (zelf gemeten en kan het hier nakijken in mijn "bibliotheek"). De eigenaar van die Linn was overigens van mening dat opstelling op een wandrek aan een betonnen muur de beste resultaten gaf. Hans bezit een zeer fraaie draaitafel(vooropgesteld dat alles nog in orde is), een eerste klas phonotrap en een "best value for money" element. Buiten de voeding is er eigenlijk niets meer aan zijn combinatie te doen. Zo klinken platen. "Alles uit de groef halen" berust op de fictie dat er in die groef zoveel meer zit. Dat is echt onzin. Een betere arm, een veel duurder element brengt klankmatig vrijwel niets extra. Er kan nog makkelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Een betere arm, een veel duurder element brengt klankmatig vrijwel niets extra.Er kan nog makkelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Een betere arm, een veel duurder element brengt klankmatig vrijwel niets extra.Er kan nog makkelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 januari 2008 Author Report Share Posted 2 januari 2008 Dank je Kraus... Je zit hiermee op de lijn van een stuk wat ik HIER vond. Die man stelt dat b.v. de Cirkus upgradekit pure geldklopperij is. Kennelijk heeft hij nogal wat ervaring met Linn. Hij heeft meer op met een VPI Aries... (eigenlijk ben ik nog geen streep verder, maar wel veel wijzer). Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 @Kraus Had je nu "resultaten" vervangen dr luisterervaring of iets dergelijks, was het VOOR MIJ minder verwarrend geweest Heb je post meermaals herlezen alvorens ik mijn vraag stelde Lyrisch is een gevoel en dat koppelen aan technische resultaten ... Ik begrijp nu wat je wilt zeggen hoor Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts