carl Posted 5 januari 2008 Report Share Posted 5 januari 2008 ... verkoudheid. Het is me even niet duidelijk of je hem nu gekocht hebt Hans of om naast de LP 12 uit te proberen. Is de Ittok op de Fat Bob ook nog een optie trouwens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 5 januari 2008 Report Share Posted 5 januari 2008 Van de andere kant klinkt het minder stresserig dan de LP12. En blijft de vraag: Ligt dat aan de LP12 of toch aan die ... Ik hou mmmnnnn mmmmond .. lllliii... nnnn nnnee 'k zeg niiiiiets... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 januari 2008 Author Report Share Posted 5 januari 2008 Ik zei toch... veel te vroeg om te concluderen... ... verkoudheid. Het is me even niet duidelijk of je hem nu gekocht hebt Hans of om naast de LP 12 uit te proberen. Is de Ittok op de Fat Bob ook nog een optie trouwens? Gekocht, naast de LP12 uitproberen gaat toch niet omdat het element is overgezet. Wanneer de Ittok op de FB moet, dient er een andere armbase gemaakt te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 5 januari 2008 Report Share Posted 5 januari 2008 Zit er een standaard Rega op? Die kun je altijd nog verbeteren, door een ander contragewicht e.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 5 januari 2008 Report Share Posted 5 januari 2008 Eerst eens een paar weken luisteren zonder ergens aan te komen, Hans Geef jezelf wat tijd en rust. De vaste kabel van Transrotor bij de Rega-arm is zeer goed. Het is de in principe ideale, doorgaande verkabeling en er zijn 1e klas pluggen aan gemonteerd. Niet gaan luisteren wat er allemaal ontbreekt maar gewoon luisteren of je platen lekker klinken. De test die je enige tijd geleden hebt gedaan met "Really" van J J Cale ("klinkt te rustig") heeft je volgens mij op het verkeerde been gezet. Die plaat heeft nu exact de sound waar Cale zo beroemd mee is geworden en waarvoor de term "laidback" is uitgevonden. Cale nam de originele mastertapes van de studiosessies mee naar huis (hij is zelf geluidstechnicus) en mixte de boel op geheel eigen wijze af waardoor de instrumenten heel goed uitkomen en de stem wegzakt in de muziek. Dat heeft hij lang volgehouden. In de (vrij recente) film "To Tupelo and Back" wordt daarover door Cale Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 januari 2008 Author Report Share Posted 6 januari 2008 Zit er een standaard Rega op? Die kun je altijd nog verbeteren, door een ander contragewicht e.d. Het is een Transrotor 2.6. Hier zit al een ander contragewicht en contragewichtbevestiging op. Bovendien schijnt de armbekabeling beter te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 januari 2008 Author Report Share Posted 6 januari 2008 Eerst eens een paar weken luisteren zonder ergens aan te komen, HansGeef jezelf wat tijd en rust. De vaste kabel van Transrotor bij de Rega-arm is zeer goed. Het is de in principe ideale, doorgaande verkabeling en er zijn 1e klas pluggen aan gemonteerd. Niet gaan luisteren wat er allemaal ontbreekt maar gewoon luisteren of je platen lekker klinken. Dit zal ik zeker doen, en bedankt voor de Cale info. De meeste Cale platen heb ik. Gisteren 5 nog erbij gekregen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Edit: Een LP als Travel-log is trouwens uitstekend geschikt om de draaitafel aan de tand te voelen als je de originele CD ook hebt. CD en LP moeten namelijk vrijwel identiek klinken!! Ja maar .......waarom ....dan een dr........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Edit: Een LP als Travel-log is trouwens uitstekend geschikt om de draaitafel aan de tand te voelen als je de originele CD ook hebt. CD en LP moeten namelijk vrijwel identiek klinken!! Ja maar .......waarom ....dan een dr........ Omdat de meeste LP's toch echt een stukkie beter/fijner/verfijnder enz. klinken.De CD's van Cale zijn van uitzonderlijke kwaliteit en op de zelfde, analoge, manier gemixt als de LP. Hierdoor zit er geen verschil in opname en mix waardoor een vergelijk heel goed te maken is. Als de LP met deze opnamen/mixen minder goed/echt/fijn/verfijd klinkt als de CD is het tijd om wat aan je DT te gaan doen. Klinkt het beter/...enz. dan de CD kan je je DT gerust met rust laten. Ook de American opnamen van Johnny Cash zijn hier een heel leuk voorbeeld van. @Hans, mooie tafel en arm heb je gekocht. Daar ga je zeker weer heel wat jaren plezier aan beleven. Mvg, Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Lp klinkt minder voorspelbaar ook, minder kunstmatig , het luisterplezier neemt toe . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Ik heb ook een 2 platenspelers een zelfgebouwd massa loopwerk 32 kg en een Thorens met een SME maar ik heb geen voorkeur voor lp of cd het is soms het 1 en soms het ander . Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Het verschil is veel beter te horen wanneer ik die graaf GM 200 gebruik, dan neemt de draaitafel een flinke afstand opeens tov het draaien met die 431(mark levinson) ,het is net of er een bepaalde restrictie zich opheft . Het zal het versterkings principe wel zijn , de buis versus de transistor. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Op Travel-log staat bijvoorbeeld de track "Tijuana"; op CD is de attaque toch iets feller, de ruimtelijkheid daarentegen iets minder. De plaatsing van de tweede stem van Christina Lakeland, is op LP beter dan op CD. Hoe goed je element defin Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Hai Kraus, Het valt me toch op, dat nu je zo'n beetje alles geprobeerd hebt om je draaitafel te upgraden je analoog aan het relativeren bent en misschien een beetje teveel. Dat maak ik uit veel van je posts op. CD en LP verschillen niet zo veel van elkaar mits je je platendraaiert goed op orde hebt. Mensen die zeggen dat LP veel beter klinkt dan CD hebben dat naar mijn mening dus niet. Aan de andere kant zet ik eerder een LP op dan een CD wat betekent dat dit medium uiteindelijk toch mijn voorkeur heeft. Het enige probleem is goede platen te krijgen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Beste, Het is duidelijk dat er van hetzelfde merk en type toch duidelijk verschillen zitten, wat elementen betreft. Want wat ik ook de vorige keer geconstateerd heb is nog steeds zo in Hans zijn nieuwe combi, de zijn Benz Micro Ace M heeft een hogere compliance en behoeft ook een lagere naaldkracht. De aftasting is ook in zijn nieuwe combinatie , Transrotor Fat Bob S met TR arm (mod Rega) weer super. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Wat is eigenlijk aftasting Henk en wanneer gaat dat fout. Ik heb daar volgens mij nooit last van gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Hai Kraus, Het valt me toch op, dat nu je zo'n beetje alles geprobeerd hebt om je draaitafel te upgraden je analoog aan het relativeren bent en misschien een beetje teveel. Dat maak ik uit veel van je posts op. CD en LP verschillen niet zo veel van elkaar mits je je platendraaiert goed op orde hebt. Mensen die zeggen dat LP veel beter klinkt dan CD hebben dat naar mijn mening dus niet. Aan de andere kant zet ik eerder een LP op dan een CD wat betekent dat dit medium uiteindelijk toch mijn voorkeur heeft. Het enige probleem is goede platen te krijgen. Carl Dat klopt vrij aardig wat je daar zegt, Carl. Ik moet er misschien wel aan toe voegen dat ik veel platen draai en vrijwel nooit een CD Ik relativeer omdat ik vaak gemerkt heb dat platen draaien en alles er om heen (van hoes tot uitloopgroef) enorm helpt bij het goed luisteren naar muziek. Maar ik heb ook gemerkt dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 .... en zappen doe je nooit met platen en wel met CD. Wel leuk dat we zo'n beetje dezelfde ontwikkeling hebben gehad Kraus al ben jij veel technischer dan ik. Ik ben zeer en zeer tevreden met mijn Oracle. Alleen jammer dat ik er geen arm bij kan zetten puur voor de lol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Hai Kraus, Het valt me toch op, dat nu je zo'n beetje alles geprobeerd hebt om je draaitafel te upgraden je analoog aan het relativeren bent en misschien een beetje teveel. Dat maak ik uit veel van je posts op. CD en LP verschillen niet zo veel van elkaar mits je je platendraaiert goed op orde hebt. Carl Nog een relativerende toevoeging: Een jaartje geleden kocht ik een een nieuwe CD-speler; even zoeken op het net en een half uurtje in de winkel: Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Andersom kan ook , mijn draaitafel speelt absoluut gezien op een hoger niveau als mijn vorige wadia en hij is nog goedkoper ook . Bij die wadia 581 had ik na een maand zon gevoel van " speelt hier nu bijna 10000 euro, voor het geld had ik heel wat meer verwacht, cd speler verschillen zijn niet dramatisch groot volgens mij gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Andersom kan ook , mijn draaitafel speelt absoluut gezien op een hoger niveau als mijn vorige wadia en hij is nog goedkoper ook .Bij die wadia 581 had ik na een maand zon gevoel van " speelt hier nu bijna 10000 euro, voor het geld had ik heel wat meer verwacht, cd speler verschillen zijn niet dramatisch groot volgens mij gr hj Heb je absoluut gelijk in. Het punt is dat we hear wel heel wat tegen elkaar aan lullen maar er soms zo weinig van opsteken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Nog een relativerende toevoeging:Koop ik een splinternieuwe LP en hij zit barstensvol kraken en spetters of nog erger, dan klrijg ik er zelfs wel H Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Andersom kan ook , mijn draaitafel speelt absoluut gezien op een hoger niveau als mijn vorige wadia en hij is nog goedkoper ook .Bij die wadia 581 had ik na een maand zon gevoel van " speelt hier nu bijna 10000 euro, voor het geld had ik heel wat meer verwacht, cd speler verschillen zijn niet dramatisch groot volgens mij gr hj Hmmm... ik sta op het punt om een nieuwe cd-speler te kopen en denk het maar niet bonter te maken dan een Rega Apollo. Met een draaitafel kun je best dramatische verschillen krijgen bij upgrades, een nieuw element etc. Gisteren een nieuwe arm op m'n draaitafel gezet, nou wat een verschil zeg... Vraag: zou het soms kunnen dat vooral nieuwe armen goed klinken en ze door de jaren heen verslechteren en detail en ruimte gaan missen omdat de lagers niet meer zo "strak" zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 [Vraag: zou het soms kunnen dat vooral nieuwe armen goed klinken en ze door de jaren heen verslechteren en detail en ruimte gaan missen omdat de lagers niet meer zo "strak" zijn? Dat kan gemakkelijk bij van die kwetsbare armpjes maar een goed geconstrueerde arm als een Graham of SME III, IV of V kan een leven lang mee bij gewoon gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Ik zit ook wel eens na te denken over een upgrade , kijken wat er nog meer mogelijk is op draaitafelgebied, zon vd hul colbrie schijnt zon beetje het ultieme of ten minste 1 vd ultieme elementen te zijn , ik heb geen idee of zoiets past met een JMW 9 arm en je hebt ook nog veel verschillende kolibrie uitvoeringen. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts