René N. Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 De bovenstaande posts zijn behoorlijk off-topic, maar zijn het lezen m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 januari 2008 Author Report Share Posted 6 januari 2008 Morgen komt er iemand voor de Linn... Kennelijk zijn die dingen toch gewild... Ik heb vanmiddag weer geprobeerd te luisteren. "t lukt nog niet erg. Na 3 plaatkanten de boel maar 'n stuk zachter gezet. M'n hoofdpijn werd er niet minder van n.l. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Morgen komt er iemand voor de Linn... Kennelijk zijn die dingen toch gewild... hoge vraag - weinig aanbod > hoge prijs. Ergens in het topic kun je lezen wat je Linn waard was bij inruil. En dat is een prijs genoemd door iemand die absoluut weet waarover hij het heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Dit roept om een foto van de nieuwe aanwinst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Het is toch verschrikkelijk leuk om met mensen dezelfde ervaringen te delen over LP en CD. Als ik nog eens een nieuwe CD speler koop zal het er eentje moeten zijn met wat verschillende filters en eventueel buizen. Ik wil toch graag wat kunnen tunen. Overigens las ik dat er weer nieuwe Benz elementen op de markt komen. Dus we hebben weer wat om over te praten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Het is toch verschrikkelijk leuk om met mensen dezelfde ervaringen te delen over LP en CD. Vaak w Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 six moons onder news Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioCare Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 AudioCare Hai Kraus, Het valt me toch op, dat nu je zo'n beetje alles geprobeerd hebt om je draaitafel te upgraden je analoog aan het relativeren bent en misschien een beetje teveel. Dat maak ik uit veel van je posts op. CD en LP verschillen niet zo veel van elkaar mits je je platendraaiert goed op orde hebt. Mensen die zeggen dat LP veel beter klinkt dan CD hebben dat naar mijn mening dus niet. Aan de andere kant zet ik eerder een LP op dan een CD wat betekent dat dit medium uiteindelijk toch mijn voorkeur heeft. Het enige probleem is goede platen te krijgen. Carl Ja Carl, ik denk wel dat het klopt wat Kraus beweert : als het zo is dat de Mastertape goed wordt overgezet op CD of Vinyl dan moet je met een top Draaitafel en dito CD speler, die meestal neutraal klinken, niet veel of geen verschil horen tussen de 2 systemen.... Wel dient de rest van de set ook van behoorlijk nivo te zijn... Verschillende keren mogen beluisteren en ervaren bij Harry van Dalen in Hilversum... Baai de weej; ik draai ook al vanaf 1956 LP's en pas sinds 1990 CD's, maar de verhouding is 80 -20 % in het voordeel van VINYL !!!!!!!! met groeten uit Loon \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\AudioCare\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ Chris Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 een gedachte die bij nij opkomt omdat ik ook elpee beter vind klinken, en ik heb sommige dezelfde opnames op cd/vinyl allebei eerst gedigitaliseerd. De digitale opname die op de mal/ elpee wordt gesneden/later geperst , de nulletjes en de eentjes bepalen de groef uiteraard , maar omdat er gesneden wordt vind er kortsluiting plaats tussen die eentjes en nulletjes, terwijl de cd de 0 en 1 tjes met horten en stoten weergeeft als je begrijpt wat ik bedoel gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 een gedachte die bij nij opkomt omdat ik ook elpee beter vind klinken, en ik heb sommige dezelfde opnames op cd/vinyl allebei eerst gedigitaliseerd.De digitale opname die op de mal/ elpee wordt gesneden/later geperst , de nulletjes en de eentjes bepalen de groef uiteraard , maar omdat er gesneden wordt vind er kortsluiting plaats tussen die eentjes en nulletjes, terwijl de cd de 0 en 1 tjes met horten en stoten weergeeft als je begrijpt wat ik bedoel gr hj Beste, Super oversampeling dus . En Jittervrij. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Het zou een reden kunnen zijn ? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Beste Hans, Veel plezier met je andere en wellicht inderdaad betere (?) draaitafel. Zijn al je twijfels en onzekerheden nu voorbij? Mocht je dat denken, of hopen... dan moeten we daar nodig iets aan doen! We zouden je anders nog kwijt kunnen raken, hear... Zo'n "massaloopwerk" moet je zeker wel op een trilvrij betonblok plaatsen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Hoi Hans, Vanuit China gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf. Zodra ik over een paar weken weer wat ben ingeburgerd in Nederland bel ik wel ff om een afspraak te maken om eens te komen luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Beste Hans, Veel plezier met je andere en wellicht inderdaad betere (?) draaitafel. Zijn al je twijfels en onzekerheden nu voorbij? Mocht je dat denken, of hopen... dan moeten we daar nodig iets aan doen! We zouden je anders nog kwijt kunnen raken, hear... Zo'n "massaloopwerk" moet je zeker wel op een trilvrij betonblok plaatsen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Beste Hans, Veel plezier met je andere en wellicht inderdaad betere (?) draaitafel. Zijn al je twijfels en onzekerheden nu voorbij? Mocht je dat denken, of hopen... dan moeten we daar nodig iets aan doen! We zouden je anders nog kwijt kunnen raken, hear... Zo'n "massaloopwerk" moet je zeker wel op een trilvrij betonblok plaatsen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Beste Hans, Veel plezier met je andere en wellicht inderdaad betere (?) draaitafel. Zijn al je twijfels en onzekerheden nu voorbij? Mocht je dat denken, of hopen... dan moeten we daar nodig iets aan doen! We zouden je anders nog kwijt kunnen raken, hear... Zo'n "massaloopwerk" moet je zeker wel op een trilvrij betonblok plaatsen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Het klopt natuurlijk wel wat Spido zegt: het trillingsvrij plaatsen van je draaitafel is een van de beste upgrades. Toch zou ik durven beweren dat een massaloopwerk minder gevoelig is voor stoten e.d. dan een subchasis. Een subchasis werkt met name prima bij airborne feedback. Door de vloer heen is natuurlijk een goede optie maar onderstaand rekje werkt ook naar tevredenheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Beste Hans, Veel plezier met je andere en wellicht inderdaad betere (?) draaitafel. Zijn al je twijfels en onzekerheden nu voorbij? Mocht je dat denken, of hopen... dan moeten we daar nodig iets aan doen! We zouden je anders nog kwijt kunnen raken, hear... Zo'n "massaloopwerk" moet je zeker wel op een trilvrij betonblok plaatsen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Heb in het verleden al eens de bemerking gemaakt rekje of niet Wel onze vloer "wiebelt" en is van hout maar we wonen ook naast het spoor, incl goederentransport. Mij lijkt het gewicht van het rack + de componenten toch solider dan een wandrack waar de muur af en toe gaat trillen dr de trein Of heb ik het helemaal verkeerd en trilt het rack via vloer dr de aanstormende trein meer dan de muur? @ hans Van harte heel veel luisterplezier, een vrij hoofd kwa ziektekiemen en een prima nachtrust @Krauss Stay !!! Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 januari 2008 Author Report Share Posted 7 januari 2008 M'n hoofdpijn werd er niet minder van n.l. Hoofdpijn Waarvan Toch niet van Griep... Uitvieren zegt de huisarts. Ik heb vanmorgen al twee flessen wijn leeg.. (maar niet heus ). Hoi Hans, Vanuit China gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf. Zodra ik over een paar weken weer wat ben ingeburgerd in Nederland bel ik wel ff om een afspraak te maken om eens te komen luisteren. Dank je... je bent welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 januari 2008 Author Report Share Posted 7 januari 2008 Beste Hans, Veel plezier met je andere en wellicht inderdaad betere (?) draaitafel. Zijn al je twijfels en onzekerheden nu voorbij? Mocht je dat denken, of hopen... dan moeten we daar nodig iets aan doen! We zouden je anders nog kwijt kunnen raken, hear... Zo'n "massaloopwerk" moet je zeker wel op een trilvrij betonblok plaatsen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts