Guest Rev. Fatman Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Zo'n Origin Live voeding zou ook een optie zijn. Die kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 januari 2008 Author Report Share Posted 2 januari 2008 Zo'n Origin Live voeding zou ook een optie zijn. Die kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Zo'n Origin Live voeding zou ook een optie zijn. (Rudolph Bruil Record Stabilising Ring, a go-faster goody.) Er zit wel 'n motor bij, de DC100. Een DC 200 kost maar liefst Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Hans, er is over geen apparaat zoveel geschreven als over de LP12 en dientengevolge zijn er nu eenmaal verschillende meningen. Wat betreft de Cirkus kit, hierboven wordt een mening vermeld dat zonder deze elke andere upgrade nutteloos is. In Hifi+ geeft de auteur de volgende mening: "in many ways the most controversial of all the upgrades, changing the sound of the deck more than any of the others, moving it towards a more even, detailed but arguably less involving performance." Buiten de voeding is er eigenlijk niets meer aan zijn combinatie te doen. Zo klinken platen."Alles uit de groef halen" berust op de fictie dat er in die groef zoveel meer zit. Dat is echt onzin. Een betere arm, een veel duurder element brengt klankmatig vrijwel niets extra. Dit "vrijwel niets" zijn de (kleine) nuances die voor de een belangrijker zijn dan de ander. Overigens ben ik het met je eens, dat dit wel wat vaker gerelativeerd mag worden. Die verhalen van "een wereld van verschil", daar geloof ik niet meer zo in. Hans, hoe meer je leest over de LP12, hoe meer je verschillende meningen zult lezen (dit geldt natuurlijk niet alleen voor de LP12). Overigens, aardig leesvoer staat in Hifi+ nrs 17 en 18. In nummer 18 worden 3 voedingen (Lingo, Naim, Russ Andrews) met elkaar vergeleken door 4 recensenten. En inderdaad, er is geen eenduidige voorkeur. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 januari 2008 Author Report Share Posted 2 januari 2008 Indien al die wijzigingen nodig zouden zijn om er een betere draaitafel van te maken, dan koop ik wel wat anders. Of ik verkoop hem en koop een nieuwere met Lingo en Cirkus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioCare Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Hans, Niet ver bij jou vandaan zit Audio Excellence in Zevenbergen. Daar vind je Jan. Dat is een echte Linn-fanaat en het is zeer aan te raden om samen met hem de Linn eens te bekijken en bijvoorbeeld een plan op te stellen wat je op een verstandige manier aan de Linn zou kunnen doen. Dat voorkomt dat je de boel alleen maar verslechtert. Het is bovendien niet zo gek om na 20 jaar de boel eens te laten bekijken door een expert. Een alternatief voor de Lingo voeding is een speciaal voor de Linn gebouwde voeding uit Duitsland, van Bernhard Fuss (de man die mijn phonotrap heeft gebouwd). In de standaard-uitvoering kost je dat meen ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 (eigenlijk ben ik nog geen streep verder, maar wel veel wijzer). Luxe problemen.... Hans. Ik heb de hele middag platen gedraaid. Mijn Ace en mijn NOS buisjes zijn lekker ingespeeld en het klinkt zo verschrikkelijk mooi! en dan heb jij ook nog een betere draaifel Ik heb tot nu toe maar 1x een mooier geluid gehoord en daar hangt nu eenmaal een prijskaartje aan Geluk, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 januari 2008 Author Report Share Posted 2 januari 2008 Hoi Cris (en Erik), ik heb de draaitafel ruim twee jaar geleden bij Audioselectief laten voorzien van de ACE. Toen heeft Henk ook de arm en loopwerk bekenen. En er is nieuwe olie in gegaan. Henk vond de tafel in een heel goede staat en zonder spelingen e.d. Ik heb met Jan Verlegh contact gehad. Hij stelde inderdaad voor om met de tafel eens aan te komen. Alles was mogelijk. Maar het kost in ieder geval veel geld... En dat aan een draaitafel van 20 jaar oud. Ook al zou hij weer helemaal in de nieuwste staat komen blijft het toch een draaitafel van 20 jaar oud. Ik zie het als een auto van 10 jaar oud waar je een nieuwe motor, nieuwe wielophangingen en een nieuwe stuurinrichting in maakt.... Hij zou dan weer in nieuwstaat kunnen zijn. Het blijft echter een auto van 10 jaar oud (marktwaarde). Mijn (voorlopige) conclusie is dus... of hij blijft (in de prima staat waarin hij nu is), of er komt iets anders. (eigenlijk ben ik nog geen streep verder, maar wel veel wijzer). Luxe problemen.... Hans. Jack Presies... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Bespaar geld en laat de draaitafel ongemoeid. Als je behoefte hebt om werkelijk iets leuks & (nog) zinnigs te doen (de luisterruimte die je hebt is prachtig, aan de electronica valt niets meer te verbeteren _ mijn Array M2's vormen de beste aankoop die ik ooit heb gedaan!) ga dan samen met Toine en Spido aan de slag om de voor die ruimte ideale speakers te bouwen. Daar ga je werkelijk lol aan beleven en brengt je het maximaal haalbare in de gegeven situatie. Dan kun je ook iets tot stand brengen met veel eigen indreng en jaren luistervaring omzetten in iets re Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Bespaar geld en laat de draaitafel ongemoeid. Als je behoefte hebt om werkelijk iets leuks & (nog) zinnigs te doen (de luisterruimte die je hebt is prachtig, aan de electronica valt niets meer te verbeteren _ mijn Array M2's vormen de beste aankoop die ik ooit heb gedaan!) ga dan samen met Toine en Spido aan de slag om de voor die ruimte ideale speakers te bouwen. Daar ga je werkelijk lol aan beleven en brengt je het maximaal haalbare in de gegeven situatie. Dan kun je ook iets tot stand brengen met veel eigen indreng en jaren luistervaring omzetten in iets re Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Ik heb de draaitafel ruim twee jaar geleden bij Audioselectief laten voorzien van de ACE. Toen heeft Henk ook de arm en loopwerk bekenen. En er is nieuwe olie in gegaan. Henk vond de tafel in een heel goede staat en zonder spelingen e.d. 3x raden wat ik zo' n 2 jaar terug, gedaan heb, met mijn TD 2001, met exact dezelfde conclusie Presies... Wat een "bevalling" dit draadtje zeg .... dus toch iets anders Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Hans, Je komt er niet uit h Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Hans, Je komt er niet uit h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Beste Hans, Vanavond contact gehad met Hans, morgenochtend haal ik zijn Transrotor Fat Bob S op . MvG, Haudio P.S. ook moet ik morgen zijn Jan Allaerts Boron Mk 1 eruit halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Dat is ongeveer hetzelfde dan je nu ook doet, alleen dat mijn methode sneller soelaas biedt Briljant Bijkomend voordeel is dat wij ik niet gek van je word(en) Je zou toch zo iemand als klant, in je winkel hebben Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Ik zie het als een auto van 10 jaar oud waar je een nieuwe motor, nieuwe wielophangingen en een nieuwe stuurinrichting in maakt.... Hij zou dan weer in nieuwstaat kunnen zijn. Het blijft echter een auto van 10 jaar oud (marktwaarde). Mijn God, ik zat echt helemaal fout met de suggestie van "mid-life crisis", t'is nog veel erger, "ie bint'n olt wief wor'n, ne'n zeurtit" Sorry Hans, maar "marktwaarde" waar slaat het op, alsof dat ook maar iets aan het luisterplezier toevoegd... Mijn ongezouten mening tav een LP12, 't is een opgevoerde boeren kar, het best te vergelijken met een Porsche 911 (ook gewoon een kever). Conceptueel klopt van het geheel geen hout, de ene afwijking wordt met de andere gecompenseerd. Het doet er niet toe hoe je er aan sleutelt, 't is nie' wat 't wor' nie' wat, maar dat wil niet zeggen dat de prestaties slecht zijn, net als een 911 met z'n motor achter in, 't gaat als de brandweer. Kijken naar een andere arm b.v. heeft m.i geen zin als die arm niet specifiek voor de LP12 bedoeld is. Het omgekeerde loopt ook niet lekker, zo'n Linn ding op een massaloopwerk. Nieuwe motor voeding, ik weet het niet, ik zou bij een 20 jaar oude machine eens grondig naar het lager kijken, misschien eens laten polijsten? Verder niet aan prutsen, ook bij het Linn verhaal voor nieuwe / verbeterde onderdelen zit voornamelijk marketing. Die moeten ook ergens van leven. Ander element, misschien. Smaak veranderd met de jaren, ook het gehoor. Wil je echt een stap maken in element, kost het je ook een bom duiten. En dan i het nog maar de vraag of het met een Linn harmonieert. Net zoals met een 911 of een OTL buizenbak koop je een LP12 voor z'n concept (noemen ze tegenwoordig "life-style"), het ligt je of niet. Hoe oud die is doet er niet toe, marktwaarde speelt bij zo'n ding geen rol, want ze zijn, bij goed onderhoud, voor de eeuwigheid gebouwd. Hans, volgens mij moet je, zoals ik eerder al eens melde, gewoon eens met de ogen dicht naar muziek gaan luisteren en alle apparaten en merken en zo vergeten. Dan bepalen wat er volgens jou niet klopt en pas dan aan onderzoek in de keten beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Beste Hans, Vanavond contact gehad met Hans, morgenochtend haal ik zijn Transrotor Fat Bob S op . MvG, Haudio P.S. ook moet ik morgen zijn Jan Allaerts Boron Mk 1 eruit halen. Hai Henk, Ik moet je zeggen dat ik je deze keer niet echt volg. Om welke Hans gaat het hier? Of heet Kraus eigenlijk Hans ? Hai Kraus, Ik deel zeker de ervaring met jou dat aan een topdraaitafel niet veel meer te verbeteren is. Maar gegeven goede platen levert een ander en vaak duurder element zeker rendement op. Overigens zou ik mijn zeer mooie Oracle wel willen vervangen tegen die nog mooiere Simon Yorke met JA die ik eens een keer bij Henk gehoord heb (ik vind je iets te relativerend). Maar goed eerst de toto winnen (maar dan koop ik de Yorke erbij). Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Hai Audiofreak, Volgens mij bedoelen we dezelfde (of bedoelde jij die Transrotor want er stonden drie draaitafels). Henk had een "goedkopere" Yorke staan die via een Blue amp phonotrap naar de Accuphase ging en een duurdere die via de Isenberg phonotrap naar de Accuphase ging. Maar in alle eerlijkheid weet ik niet of de JA's dezelfde waren wat nodig is voor een goede vergelijking. Je zou ze ook op dezelfde photrap moeten proberen met mijn Oracle ernaast. Ik schat echter in dat die Simon Yorke toch nog iets beter is dan mijn Oracle maar dan ook twee keer zo duur. Effen een leuk plaatje zoeken. Misschien ook iets voor Hans en Kraus. In het echt ziet hij er veel mooier uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Beste Hans, Vanavond contact gehad met Hans, morgenochtend haal ik zijn Transrotor Fat Bob S op . MvG, Haudio P.S. ook moet ik morgen zijn Jan Allaerts Boron Mk 1 eruit halen. Hai Henk, Ik moet je zeggen dat ik je deze keer niet echt volg. Om welke Hans gaat het hier? Of heet Kraus eigenlijk Hans ? Hai Kraus, Ik deel zeker de ervaring met jou dat aan een topdraaitafel niet veel meer te verbeteren is. Maar gegeven goede platen levert een ander en vaak duurder element zeker rendement op. Overigens zou ik mijn zeer mooie Oracle wel willen vervangen tegen die nog mooiere Simon Yorke met JA die ik eens een keer bij Henk gehoord heb (ik vind je iets te relativerend). Maar goed eerst de toto winnen (maar dan koop ik de Yorke erbij). Carl Ha die Carl, Nee , nog een andere Hans een vriend , die een Transrotor Fat Bob S bij mij gekocht heeft een kleine 2 jaar terug. Maar hij heeft ook kleine kinderen, die zo'n draai ding ook wel mooi vinden. Dus heeft hij zijn FB met Jan Allaerts naar een kamer boven verhuist (verwarmd) waar de FB nu stof staat te happen, waar een Jan Allaerts naar zit te kijken . De JA houd hij maar de draaitafel moet na lang wikken en wegen en jaaaaaen en neeeeeeen toch tijdelijk weg , dus morgen haal ik hem op. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 PS Die importeur Audiotec met de Origin Live voeding is volgens mij opgehouden. Jammer want ze hadden heel leuke spullen zoals http://www.audiotec.nl/products.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Ik schat echter in dat die Simon Yorke toch nog iets beter is dan mijn Oracle maar . In het echt ziet hij er veel mooier uit Die Simon Yorke ziet er prachtig uit maar luisteren doe je met je oren. Naar mijn bescheiden mening klinkt de Oracle ( vermits optimaal afgeregeld) mooier en zeker niet minder dan die van Simon Y. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 2 januari 2008 Report Share Posted 2 januari 2008 Hans, volgens mij moet je, zoals ik eerder al eens melde, gewoon eens met de ogen dicht naar muziek gaan luisteren en alle apparaten en merken en zo vergeten. Dan bepalen wat er volgens jou niet klopt en pas dan aan onderzoek in de keten beginnen. Lijkt me een strak plan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 januari 2008 Report Share Posted 3 januari 2008 Ik schat echter in dat die Simon Yorke toch nog iets beter is dan mijn Oracle maar . In het echt ziet hij er veel mooier uit Die Simon Yorke ziet er prachtig uit maar luisteren doe je met je oren. Naar mijn bescheiden mening klinkt de Oracle ( vermits optimaal afgeregeld) mooier en zeker niet minder dan die van Simon Y. Ik heb ze ook niet naast elkaar gehoord Fatman. Zelfs als ik de toto win zou ik natuurlijk eerst vergelijken voor te kopen. Luisteren doe je inderdaad met je oren. Aan de andere kant mag het oog ook wel wat hebben. Overigens ben ik zeer en zeer tevreden met mijn Oracle Dephi V met Graham 2.2 arm. Mijn analoge neigingen leeft ik uit aan platen en af en toe klungelen aan een Thorens 160. Ik denk dat Hans ook beter zo'n projectje kan opstarten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 3 januari 2008 Report Share Posted 3 januari 2008 Ik schat echter in dat die Simon Yorke toch nog iets beter is dan mijn Oracle maar . In het echt ziet hij er veel mooier uit Die Simon Yorke ziet er prachtig uit maar luisteren doe je met je oren. Naar mijn bescheiden mening klinkt de Oracle ( vermits optimaal afgeregeld) mooier en zeker niet minder dan die van Simon Y. Ik heb ze ook niet naast elkaar gehoord Fatman. Zelfs als ik de toto win zou ik natuurlijk eerst vergelijken voor te kopen. Luisteren doe je inderdaad met je oren. Aan de andere kant mag het oog ook wel wat hebben. Overigens ben ik zeer en zeer tevreden met mijn Oracle Dephi V met Graham 2.2 arm. Mijn analoge neigingen leeft ik uit aan platen en af en toe klungelen aan een Thorens 160. Ik denk dat Hans ook beter zo'n projectje kan opstarten. Ja "klungelen" is een aangename bezigheid. Stel Hans voor om de huidige snaar van zijn LP 12 af te klungelen en naast zijn draaitafel de Origin Live TC 200 (in een zwaar huis) te plaatsen en met behulp van bandrecordertape aan te drijven. Dit is een proefje welk eenvoudig en zonder blijvende schade gedaan kan worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 januari 2008 Author Report Share Posted 3 januari 2008 Beste Hans, Vanavond contact gehad met Hans, morgenochtend haal ik zijn Transrotor Fat Bob S op . MvG, Haudio P.S. ook moet ik morgen zijn Jan Allaerts Boron Mk 1 eruit halen. Hai Henk, Ik moet je zeggen dat ik je deze keer niet echt volg. Om welke Hans gaat het hier? Of heet Kraus eigenlijk Hans ? Hai Kraus, Ik deel zeker de ervaring met jou dat aan een topdraaitafel niet veel meer te verbeteren is. Maar gegeven goede platen levert een ander en vaak duurder element zeker rendement op. Overigens zou ik mijn zeer mooie Oracle wel willen vervangen tegen die nog mooiere Simon Yorke met JA die ik eens een keer bij Henk gehoord heb (ik vind je iets te relativerend). Maar goed eerst de toto winnen (maar dan koop ik de Yorke erbij). Carl Ha die Carl, Nee , nog een andere Hans een vriend , die een Transrotor Fat Bob S bij mij gekocht heeft een kleine 2 jaar terug. Maar hij heeft ook kleine kinderen, die zo'n draai ding ook wel mooi vinden. Dus heeft hij zijn FB met Jan Allaerts naar een kamer boven verhuist (verwarmd) waar de FB nu stof staat te happen, waar een Jan Allaerts naar zit te kijken . De JA houd hij maar de draaitafel moet na lang wikken en wegen en jaaaaaen en neeeeeeen toch tijdelijk weg , dus morgen haal ik hem op. MvG, Haudio Ik wist dit natuurlijk al... Maar dan maak ik een keuze... en zo ver ben ik nog niet... Ik vind de Transrotor Fat Bob een mooie draaitafel, maar ook een zonder echte filosofie... Transrotor bouwt n.l. draaitafels die zo enorm van elkaar verschillen dat ik me afvraag of de ontwerper ZELF wel een duidelijk voorkeur heeft. Bij Nottingham b.v. vind ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts