Jump to content

De LP12... of toch iets anders...??

WanFie
 Share

Recommended Posts

Ik denk dat die fat Bob het meest conform de filosofie van Raeke is : een simpele massa draaitafel. Maar goed dat is een Nottingham ook natuurlijk.

Hans,

Ken je muzikale voorkeur niet kwa beleving.

Maar Nottingham Analogue stond in mn luisterervaring heel ver van de beleving van de LP12

Dus Hans, wat trekt je aan in NA? :)

Gr

Stef

Ik ken de NA klankmatig helemaal niet, er is wel alles aan gedaan om resonanties te vermijden. Dat hij daarmee anders klinkt dan een LP12 kan ik me dus heel goed voorstellen. Ik hoor n.l. vaker dat de LP12 "wat toevoegd". Ik vind dat

Hans,

Jou kennende, zul jij helemaal geen fan zijn van Nottingham Analogue. Als er een merk is dat rustig (soms gezapig, al naar gelang het model en arm) klinkende draaitafels maakt, dan is dat NA wel.

Nadat drie "platenspelergoeroes" ;) mij vertelt hebben, dat je van een heel rustige speler moet houden wanneer je zo'n NA koopt, is de kogel door de kerk...

In elk geval geen NA.... Maar wel 'n...

;)

Guest Rev. Fatman
Nadat drie "platenspelergoeroes" ;) mij vertelt hebben, dat je van een heel rustige speler moet houden wanneer je zo'n NA koopt, is de kogel door de kerk...

;)

Een glimmende altijd binnen gestaan en van een oud omaatje geweest? :huh:

;)

'k zie dat de LP12 inmiddels te koop staat ...

;)

...Tafel met arm die in jouw set volledig naar jouw smaak is Hans.

Ga vooral heel veel verschillende tafels met nog meer verschillende armen beluisteren voor je iets beslist. Het kan ook heel goed zijn dat je voor jouw gehoor, op jouw installatie, in jouw ruimte, niks beters vind dan wat je nu hebt staan. Daar is heel moeilijk advies over te geven.

Sla iig VPI, maar ook NAS(tudio) (=Wat jij NA noemt) niet over als je gaat luisteren. Voor iemand anders kan het niet zijn wat hij zoekt maar voor jou mss wel.

Mvg. Miracle.

Hans ,

kijk eens.

http://www.hifi.nl/tweedehands/categorie/5...atenspeler.html

MvG,

Haudio

Die had ik al benaderd, maar zoekt kennelijk een goedkopere?? duurdere?? uitgebreidere?? jongere?? oudere?? andere arm??

Ik weet het niet.. :confused:

@ Miracle

Met NA bedoel ik Notingham Analogue

Het wordt zeer waarschijnlijk een draaitafel die ik al vaak gehoord heb... ;)

:)

Die Micro Seiki die te koop staat voor 425 euro zou ik bijna bij gaan kijken voor erbij. Wel een beetje ver weg dat Zaandam. Hoe vergelijkt zo'n ding zich nu met tegenwoordig Henk.

Guest tubejack
Die Micro Seiki die te koop staat voor 425 euro zou ik bijna bij gaan kijken voor erbij. Wel een beetje ver weg dat Zaandam. Hoe vergelijkt zo'n ding zich nu met tegenwoordig Henk.

Ik woon in Zaandam :)

Is deze draaitafel nu werkelijk zo goed?

Mijn gevoel zegt leuk ding, zelfs een Denon DL 103, maar het spul

is al 25jaar oud!!! dus antiek.... of zeg ik nu iets vreselijks doms...

Vriendelijke groet,

Jack

P.s. Carl er staat er ook een op MP.

...........................

@ Miracle

Met NA bedoel ik Notingham Analogue

Het wordt zeer waarschijnlijk een draaitafel die ik al vaak gehoord heb... ;)

Weet ik Hans, dat jij (en velen met jou) met NA Nothing Analogue bedoeld maar daar hoort mog een "S" achter van Studio. Het heet dus voluit Nothing Analogue Studio, dan krijg je dus NAS. ;):D

Ga die DT, die je al vaak gehoord heb, wel eerst met jouw element, op jouw installatie, in jouw ruimte uitgebreid beluisteren en vergelijken met je LP12 voor je een hoop geld uit geeft.

Mvg. Miracle.

Ik woon in Zaandam :)

Is deze draaitafel nu werkelijk zo goed?

Mijn gevoel zegt leuk ding, zelfs een Denon DL 103, maar het spul

is al 25jaar oud!!! dus antiek.... of zeg ik nu iets vreselijks doms...

Vriendelijke groet,

Jack

P.s. Carl er staat er ook een op MP.

Blijkbaar ;)

Die Micro Seiki is een prima draaitafel. Ik denk zelf echter dat de LP12 dan toch beter is (wet het wel zeker ;) ). En dat element, de DL103, wordt al meer dan 40 jaar gemaakt en is nog steeds een hoogvlieger. Toch is een Ace wel een behoorlijk niveuau hoger. Al met al is de set die aangeboden wordt z'n centjes meer dan waard, mits draaitafel en element in prima staat zijn.

Weet ik Hans, dat jij (en velen met jou) met NA Nothing Analogue bedoeld maar daar hoort mog een "S" achter van Studio. Het heet dus voluit Nothing Analogue Studio, dan krijg je dus NAS. ;):D

Ik vind NA anders wel behoorlijk analoog ;)

groet,

De Spacedeck stond indertijd op mijn lijstje en heb hem ook gehoord bij de importeur met een Benz Glider. Niks mis mee, een erg mooi ding.

;)

Bijn goed.... Een glimmende altijd binnen gestaan en van een jonge vader geweest.

10_FatBob_S_klein.jpg

Guest Kraus vonBentinck

Van harte!

Een solide keuze, dat zeker.

Een luisterervaring wordt met spanning afgewacht.

(Niet gaan prutsen aan de arm, hoor - die combineert uitstekend met de Ace)

;)

Bijn goed.... Een glimmende altijd binnen gestaan en van een jonge vader geweest.

10_FatBob_S_klein.jpg

Gefeliciteerd Hans, komt me bekend voor. Ik dacht ik geef maar geen advies. Dan kies je vast wat anders en zo is die goed. :rolleyes:

Guest Rev. Fatman

;)

Bijna goed.... Een glimmende altijd binnen gestaan en van een jonge vader geweest.

10_FatBob_S_klein.jpg

Proficiat!! Houdt het glimmend. :)

p.s. ben wel nieuwsgierig naar hoe je het straks vindt klinken.

Van harte!

Een solide keuze, dat zeker.

Een luisterervaring wordt met spanning afgewacht.

(Niet gaan prutsen aan de arm, hoor - die combineert uitstekend met de Ace)

Kraus je hebt de twijfel al weer gezaaid.

PS worden ze nog naast elkaar vergeleken de Bod en de 12?

Guest tubejack

10_FatBob_S_klein.jpg

Hans van harte!

Van een jonge vader.....Je bedoeld die draaitafel van je naamgenoot :rolleyes:

Hans van harte!

Van een jonge vader.....Je bedoeld die draaitafel van je naamgenoot :rolleyes:

Dat zou kunnen... ;)

Ik heb even geluisterd, maar ben snipverkouden en wat grieperig conclusies kun je dus nog niet verwachten.

Het lijkt alsof de FB inderdaad wat dynamischer is. In het middengebied ook wat terughouderder (maar dat kan ook aan m'n verkoudheid liggen).

Ik heb hem ondertussen wel weer glimmend alsof hij nieuw is. Eigenlijk best snel gebeurt. Dit aluminium geeft niet veel zwart af wat poetsen veel makkelijker maakt.

Ik twijfel nog wel aan de phonokabel. Jammer dat die vast aan de arm zit. Nu is het best veel werk en risicovol om even wat te proberen. Dat terughoudende midden zou daar aan kunnen liggen. Van de andere kant klinkt het minder stresserig dan de LP12. Eerst maar eens beter worden en nog eens luisteren.

ps, allemaal bedankt voor de felicitaties... ook al "heb ik zoiets van".. Het is maar een kiepup... ;)