Jump to content

bestaan er "luister clubs"

kyrill
 Share

Recommended Posts

hi

ik zie in buitenlandse forums regelmatig verwijzingen naar een plaatselijke "luisterclub"

Daar komen audiofielen bij elkaar. Je bent er lid van en om de zoveel tijd wordt een luister sessie afgesproken

of in de clubruimte" of bij elkaar thuis. Je neemt dan je spullen mee naar die ruimte en luistert enz

bestaat zoiets in nederland?

Het moet behoorlijk lokaal zijn, Als je in Den haag woont ga je niet in Heerlen luisteren..

De trend is tegengesteld daaraan. Je selecteert op looks voor het geld en dan probeer je door wat matchen de boel nog wat bij te sturen.

De handelaar erkent niet eens dat ontwerpprincipes belangrijk zijn. De consument mag even luisteren en kopen. Toch beweert elke fabrikant dat zijn eigen designer het heilig vuur heeft gezien. De prijzen rijzen de pan uit en ontwerpprincipes die vroeger gevonden werden bij de goedkoopste produkten zie je niet eens terug bij hele dure handel.

Vergelijkend luisteren is uit. Zeker niet in een groepje. Iedereen is zelfstandig genoeg om zijn eigen miskoop uit te zoeken. Theoretische onderbouwing is, zeker op dit forum, al jaren taboe. Nergens vind je in de journalistiek de moed om kritisch naar producten te kijken.

Iets wat duur of mooi is moet wel goed klinken. Dat zie je bij die Ascendo- tangentiaalarm. De importeur maait alles voor die prijs van de tafel. Met elk element. De importeur heeft altijd gelijk. Niet zeuren. Het is toch een geil ding? Ga terug je hoek in!

ik heb wel eens van een dark room gehoord daar zal ook veel op het gehoor gebeuren denk ik. B)

Audio Club Nunspeet bestaat niet meer..... :( "Ze" maken de clubkas nog leeg met een paar bijeenkomsten en dat is het dan.

Op Audiofreaks.nl kan je nog wat lezen over de bijeenkomsten, waar "Baloo the bear" aldaar voorzitter was.....

hi

ik zie in buitenlandse forums regelmatig verwijzingen naar een plaatselijke "luisterclub"

Daar komen audiofielen bij elkaar. Je bent er lid van en om de zoveel tijd wordt een luister sessie afgesproken

of in de clubruimte" of bij elkaar thuis. Je neemt dan je spullen mee naar die ruimte en luistert enz

bestaat zoiets in nederland?

Het moet behoorlijk lokaal zijn, Als je in Den haag woont ga je niet in Heerlen luisteren..

audiofielen komen met z'n allen bij elkaar gaan in een rij staan in de vorm van het Ohm teken en offeren een speaker door hem te overbelasten met DC.

dan prevelen ze wat van de website van Breem, drinken duvel en men keert huiswaarts. :wacko:

Beste Robert

De meest populere club is toch onze club?

Ik denk dat deze club toch van een bizonder hoch niveau is of niet soms?

MvrG frans

Sorry ik ben nog niet zo thuis in de wereld van audio clubs

Welke is jullie club dan en in welk gedeelte van het land moet ik dat zoeken.

Ik kom zelf uit het midden van het land van daar dat ik bij Nunspeet uit kwam.

Groetjes

George

Beste Robert, De meest populere club is toch onze club?

Ik denk dat deze club toch van een bizonder hoch niveau is of niet soms? MvrG frans

Hoi Frans dat klopt maar we hebben wat weinig leden :) dat zou eigenlijk niet gek zijn Audioclub Limburg

Wat we 'n tijd terug hadden georganiseerd; die voorversterkers vergelijken...

Waarom zouden we dat niet met een grotere regelmaat kunnen organiseren?

Misschien zelfs in clubverband!?

Er lopen hear genoeg Limbo's rond die daar wel oor naar hebben. Toch?

Eens een polletje opzetten om te inventariseren hoe levensvatbaar dit idee is.

Hebben zo'n 20 ~ 25 leden nodig om zaalhuur te kunnen betalen van het lidmaatschapsgeld.

:cool2:

Ik denk dat deze club toch van een bizonder hoch niveau is of niet soms? MvrG frans

Hoi Frans dat klopt maar we hebben wat weinig leden :) dat zou eigenlijk niet gek zijn Audioclub Limburg

Hebben zo'n 20 ~ 25 leden nodig om zaalhuur te kunnen betalen van het lidmaatschapsgeld.

De Hear Audio Club lijkt me leuk maar dan een beetje in het midden van het land zo dat het voor iedereen te berijden is.

Lijkt me wel wat AUDIOCLUB LIMBURG.

Ik doe in ieder geval mee.

Er zullen genoeg mensen zijn die mee doen.

MvrG Frans

Bedankt Audiofreak Ik ga mij eens opgeven voor een introductie avond.

Hallo Kappa,

Dat moet je zeker doen. Ik ben al jaren lid van deze club en ga iedere laatste donderdag van de maand met plezier naar Hoevelaken. (de Dissel in Hooglanderveen)

Tecnische avonden, luisteravonden of demo' s van importeurs, het maakt niet uit, ik vermaak me bijna altijd. Dat komt natuurlijk ook omdat je er lekker over audio kunt kletsen.

Groet,

Leobus