kyrill Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 hi ik zie in buitenlandse forums regelmatig verwijzingen naar een plaatselijke "luisterclub" Daar komen audiofielen bij elkaar. Je bent er lid van en om de zoveel tijd wordt een luister sessie afgesproken of in de clubruimte" of bij elkaar thuis. Je neemt dan je spullen mee naar die ruimte en luistert enz bestaat zoiets in nederland? Het moet behoorlijk lokaal zijn, Als je in Den haag woont ga je niet in Heerlen luisteren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 De trend is tegengesteld daaraan. Je selecteert op looks voor het geld en dan probeer je door wat matchen de boel nog wat bij te sturen. De handelaar erkent niet eens dat ontwerpprincipes belangrijk zijn. De consument mag even luisteren en kopen. Toch beweert elke fabrikant dat zijn eigen designer het heilig vuur heeft gezien. De prijzen rijzen de pan uit en ontwerpprincipes die vroeger gevonden werden bij de goedkoopste produkten zie je niet eens terug bij hele dure handel. Vergelijkend luisteren is uit. Zeker niet in een groepje. Iedereen is zelfstandig genoeg om zijn eigen miskoop uit te zoeken. Theoretische onderbouwing is, zeker op dit forum, al jaren taboe. Nergens vind je in de journalistiek de moed om kritisch naar producten te kijken. Iets wat duur of mooi is moet wel goed klinken. Dat zie je bij die Ascendo- tangentiaalarm. De importeur maait alles voor die prijs van de tafel. Met elk element. De importeur heeft altijd gelijk. Niet zeuren. Het is toch een geil ding? Ga terug je hoek in! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 zware dag vandaag Headshell?? hier komen er een paar Kyrill http://acv.hifi.nl/ http://aob.hifi.nl/ http://aob.hifi.nl/ http://www.audioclub.nl/ http://www.qualityhifi.nl/Home/Audio_Club_Den_Haag.html groeten Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Kijk hier kan ik dan ook weer wat mee. Lijkt mij gezellig en leerzaam zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 ik heb wel eens van een dark room gehoord daar zal ook veel op het gehoor gebeuren denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 ik denk toch meer op gevoel en af en toe jodelt er iemand Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Beste Robert De meest populere club is toch onze club? Ik denk dat deze club toch van een bizonder hoch niveau is of niet soms? MvrG frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Audio Club Nunspeet bestaat niet meer..... "Ze" maken de clubkas nog leeg met een paar bijeenkomsten en dat is het dan. Op Audiofreaks.nl kan je nog wat lezen over de bijeenkomsten, waar "Baloo the bear" aldaar voorzitter was..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 hiik zie in buitenlandse forums regelmatig verwijzingen naar een plaatselijke "luisterclub" Daar komen audiofielen bij elkaar. Je bent er lid van en om de zoveel tijd wordt een luister sessie afgesproken of in de clubruimte" of bij elkaar thuis. Je neemt dan je spullen mee naar die ruimte en luistert enz bestaat zoiets in nederland? Het moet behoorlijk lokaal zijn, Als je in Den haag woont ga je niet in Heerlen luisteren.. audiofielen komen met z'n allen bij elkaar gaan in een rij staan in de vorm van het Ohm teken en offeren een speaker door hem te overbelasten met DC. dan prevelen ze wat van de website van Breem, drinken duvel en men keert huiswaarts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Beste Robert De meest populere club is toch onze club? Ik denk dat deze club toch van een bizonder hoch niveau is of niet soms? MvrG frans Sorry ik ben nog niet zo thuis in de wereld van audio clubs Welke is jullie club dan en in welk gedeelte van het land moet ik dat zoeken. Ik kom zelf uit het midden van het land van daar dat ik bij Nunspeet uit kwam. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 nou deze club! je weet wel deze. hear. top club Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Beste Robert De meest populere club is toch onze club? Ik denk dat deze club toch van een bizonder hoch niveau is of niet soms? MvrG frans Hoi Frans dat klopt maar we hebben wat weinig leden dat zou eigenlijk niet gek zijn Audioclub Limburg Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Audio Vereniging Midden Nederland (opklikken) Bedankt Audiofreak Ik ga mij eens opgeven voor een introductie avond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 drinken duvel en men keert huiswaarts. dat is al een reden om er lid van te worden dit is het inwijding ritueel van de nieuwe leden http://nl.youtube.com/watch?v=yC9Th7nAPEI Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Je had Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Beste Robert, De meest populere club is toch onze club?Ik denk dat deze club toch van een bizonder hoch niveau is of niet soms? MvrG frans Hoi Frans dat klopt maar we hebben wat weinig leden dat zou eigenlijk niet gek zijn Audioclub Limburg Wat we 'n tijd terug hadden georganiseerd; die voorversterkers vergelijken... Waarom zouden we dat niet met een grotere regelmaat kunnen organiseren? Misschien zelfs in clubverband!? Er lopen hear genoeg Limbo's rond die daar wel oor naar hebben. Toch? Eens een polletje opzetten om te inventariseren hoe levensvatbaar dit idee is. Hebben zo'n 20 ~ 25 leden nodig om zaalhuur te kunnen betalen van het lidmaatschapsgeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Beste Robert, De meest populere club is toch onze club?Ik denk dat deze club toch van een bizonder hoch niveau is of niet soms? MvrG frans Hoi Frans dat klopt maar we hebben wat weinig leden dat zou eigenlijk niet gek zijn Audioclub Limburg Wat we 'n tijd terug hadden georganiseerd; die voorversterkers vergelijken... Waarom zouden we dat niet met een grotere regelmaat kunnen organiseren? Misschien zelfs in clubverband!? Er lopen hear genoeg Limbo's rond die daar wel oor naar hebben. Toch? Eens een polletje opzetten om te inventariseren hoe levensvatbaar dit idee is. Hebben zo'n 20 ~ 25 leden nodig om zaalhuur te kunnen betalen van het lidmaatschapsgeld. De Hear Audio Club lijkt me leuk maar dan een beetje in het midden van het land zo dat het voor iedereen te berijden is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Beste Robert, De meest populere club is toch onze club?Ik denk dat deze club toch van een bizonder hoch niveau is of niet soms? MvrG frans Hoi Frans dat klopt maar we hebben wat weinig leden dat zou eigenlijk niet gek zijn Audioclub Limburg Wat we 'n tijd terug hadden georganiseerd; die voorversterkers vergelijken... Waarom zouden we dat niet met een grotere regelmaat kunnen organiseren? Misschien zelfs in clubverband!? Er lopen hear genoeg Limbo's rond die daar wel oor naar hebben. Toch? Eens een polletje opzetten om te inventariseren hoe levensvatbaar dit idee is. Hebben zo'n 20 ~ 25 leden nodig om zaalhuur te kunnen betalen van het lidmaatschapsgeld. Lijkt me wel wat AUDIOCLUB LIMBURG.Ik doe in ieder geval mee. Er zullen genoeg mensen zijn die mee doen. MvrG Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Audioclub Oost Brabant is nog springlevend met een kleine 50 leden waarvan er meestal ruim de helft aanwezig is. Je kunt daar ook deelnemen zonder lid te zijn. Dit kost dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Audioclub Oost Brabant is nog sprinlevend met een kleine 50 leden waarvan er meestal ruim de helft aanwezig is. Je kunt daar ook deelnemen zonder lid te zijn. Dit kost dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Audioclub Oost Brabant is nog sprinlevend met een kleine 50 leden waarvan er meestal ruim de helft aanwezig is. Je kunt daar ook deelnemen zonder lid te zijn. Dit kost dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Toch vreemd dat er in de regio Nijmegen geen club is. Daar zitten volgens mij toch ook veel audiofielen. Theo (regio Nijmegen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Audio Club Nunspeet Je was me net voor Robert... En headshell is waarschijnlijk nog niet uitgeslapen. Ik zeg dit soort dingen al jaren hoor. Maakt niet uit welk tijdstip van de dag. Ik sta achter audioclubs. Maar de trend in de markt is tegengesteld daaraan. Die meneer in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 december 2007 Report Share Posted 31 december 2007 Audioclub Oost Brabant is nog sprinlevend met een kleine 50 leden waarvan er meestal ruim de helft aanwezig is. Je kunt daar ook deelnemen zonder lid te zijn. Dit kost dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 januari 2008 Report Share Posted 1 januari 2008 Audio Vereniging Midden Nederland (opklikken) Bedankt Audiofreak Ik ga mij eens opgeven voor een introductie avond. Hallo Kappa, Dat moet je zeker doen. Ik ben al jaren lid van deze club en ga iedere laatste donderdag van de maand met plezier naar Hoevelaken. (de Dissel in Hooglanderveen) Tecnische avonden, luisteravonden of demo' s van importeurs, het maakt niet uit, ik vermaak me bijna altijd. Dat komt natuurlijk ook omdat je er lekker over audio kunt kletsen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts