Erjee Posted 15 mei 2008 Author Report Share Posted 15 mei 2008 Naar mijn bescheiden mening kunnen we terug kijken op een zeer geslaagde avond. Ondanks het goede weer een zeer goede opkomst! Ondanks de voor iedereen totaal onbekende ruimte (qua klank) een alleszins goede muziekweergave. Ook ik meende dat het (mid)laag en hoog soms wat teveel van het goede was. Helaas was de kwaliteit van de opnamen hieraan flink debet; vaak te plat en met teveel bass afgemixt. De kundig gemixte plaatjes lieten een zeer levendig, geloofwaardig en stevig plaatje zien. Maakte niet uit waar je zat; het beeld bleef stabiel. Eigenlijk net als bij een live-optreden. Niet het analytische, clinische van een genadeloos ontrafelende monitor, maar, als er om gevraagd werd, rauwe gitaren en "vet" laag. Het neutrale karakter van de set kwam vooral naar voren toen enkele stukken klassieke muziek werden gedraaid; niks geen scherp hoog of teveel aan laag. Maar muziek! De dame die we via de Naim LP12 te horen kregen (naam nog niet bij mij bekend) was zeer boeiend, pakkend met een meeslepend ritme. Gewoon lekker! Jammer dat het op het eind van de avond "te" gezellig werd en het gezellig vertellen luider en luider werd. Maar toch: Martijn, Olaf: hartelijk dank voor deze demo en we zien jullie graag nog eens terug komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 15 mei 2008 Report Share Posted 15 mei 2008 Wederom inderdaad een leuke avond. Wat ik persoonlijk wel jammer vond was dat Olaf niet aan bod is gekomen over PMC . Dat het naar het einde toe wat TE gezellig werd, had echter een halt toegeroepen kunnen worden, wat bij een volwassen groep mensen eigenlijk niet nodig zou moeten zijn . Weer een paar mensen leren kennen, wat volgens mij het voornaamste doel van de club is. Wellicht is het een idee om op de site een namenlijst met foto te zetten met daarin een omschrijving van je set. Dit natuurlijk in een afgeschermd gedeelte dat alleen voor leden toegankelijk is. Zo kun je mooi zien waar iedereen mee draait, waar hij/zij (ja, ook een dame aanwezig, Way to go ! ) mee bezig is of waar zijn/haar expertises liggen. Het kan natuurlijk zijn dat je buiten de club om ook nog het een en ander voor elkaar kunt betekenen. Dit alles onder het motto: Je hoeft niet alles te weten, als je maar weet waar je de kennis vandaan moet halen. Groeten, Mischa Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 16 mei 2008 Report Share Posted 16 mei 2008 Ik vond het ook een geslaagde avond grote opkomst had ik niet verwacht. Het idee van Mischa is iets om over te denken.(zeker geen slecht idee) Dus Bestuur aan de slag. Op naar de volgende meeting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 16 mei 2008 Author Report Share Posted 16 mei 2008 Het idee van Mischa is iets om over te denken.(zeker geen slecht idee) Dus Bestuur aan de slag. Als je doelt op het idee van een smoelenboek inclusief opsomming van de gebruikte set; Dat werd me al eerder gevraagd, maar er zijn ook leden die niet zitten te wachten om hun complete set openbaar te maken. Privacy, weet je wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 mei 2008 Report Share Posted 16 mei 2008 Het idee is idd al aan bod geweest en volgens mij terecht in de bin gedaan. Begrijp me niet verkeerd. De ene persoon vind het wel belangrijk waar iemand mee speelt, maar een ander zegt het niets en bekommert zich alleen maar om de muziek zelf. Als je dat als uitgangspunt neemt, kun je beter van ieder lid die dat wil een top 5 of top 10 van zijn favoriete muziek op de site plaatsen. Waarom dit voorstel? Afgelopen woensdag was het op het eind idd wat rumoerig. Gezellig, zoals boven gezegd werd. Ik kom echter tot een andere conclusie. De muziek die ten gehore werd gebracht was niet gevarieerd genoeg. Op het laatst van de avond had iedereen het wel zo'n beetje gehad met de demodeuntjes. Niks ten kwade van Martijn en Olaf. Die hebben echt wel hun best gedaan. Het lag meer aan ons zelf, omdat niemand op het idee is gekomen om zelf muziek mee te brengen. Audiobil zat voor me. Hij is een liefhebber van punkrock en had het echt heel moeilijk deze avond. Martijn vond het ook jammer dat niemand eigen muziek bij zich had. Als je dan een demo geeft waar weinig verteld worde en voornamelijk naar muziek wordt geluisterd die technisch heel mooi is, maar van het demodeuntjesniveau is. Dan is het moeilijk om je daar 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 16 mei 2008 Report Share Posted 16 mei 2008 Het idee van Mischa is iets om over te denken.(zeker geen slecht idee) Dus Bestuur aan de slag. Dat werd me al eerder gevraagd, maar er zijn ook leden die niet zitten te wachten om hun complete set openbaar te maken. Vandaar de toevoeging om dit te doen in een alleen voor leden toegankelijk gedeelte van de website. Nou ja, als er geen animo voor is, dan niet. Ik vind het altijd wel interessant om te zien waar anderen mee spelen, maar goed. Mischa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 mei 2008 Report Share Posted 16 mei 2008 Het idee van Mischa is iets om over te denken.(zeker geen slecht idee) Dus Bestuur aan de slag. Dat werd me al eerder gevraagd, maar er zijn ook leden die niet zitten te wachten om hun complete set openbaar te maken. Vandaar de toevoeging om dit te doen in een alleen voor leden toegankelijk gedeelte van de website. Nou ja, als er geen animo voor is, dan niet. Ik vind het altijd wel interessant om te zien waar anderen mee spelen, maar goed. Mischa Compromis is op de site ruimte maken voor een eigen gedeelte, zoals dat hier ook het geval is. Wie er dan gebuik van wil maken is er vrij in, maar het hoeft dus niet. Ik weet alleen niet of dat wel het doel is van de audioclub. Ik denk dat je geduld moet hebben, Mischa. Na een aantal clubavonden kom je best wel te weten wie waarmee speelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
stone56 Posted 17 mei 2008 Report Share Posted 17 mei 2008 Weet iemand welk element op de LP12 werd gebruikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 mei 2008 Report Share Posted 17 mei 2008 Er zat een Dynavector in, maar welke precies weet ik niet. Ik dacht eerst een Karat 17D3, maar de behuizing was niet goudkleurig, dus die was het zeker niet. Waarschijnlijk zat er een XX-2 in. Mail anders ff naar Audio Excelence Link to comment Share on other sites More sharing options...
stone56 Posted 17 mei 2008 Report Share Posted 17 mei 2008 Bedankt, ik weet genoeg... Het is de Dynavector XX2; op de site www.audioclub-limburg/nl staat nu een foto plus link.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 14 juli 2008 Author Report Share Posted 14 juli 2008 Bedankt, ik weet genoeg... Het is de Dynavector XX2; op de site www.audioclub-limburg/nl staat nu een foto plus link.... Voor het gemak: LINK NAAR WEBSITE AUDIOCLUB LIMBURG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 14 juli 2008 Author Report Share Posted 14 juli 2008 Afgelopen woensdag hebben we onze clubavond niet in "onze" zaal kunnen houden i.v.m. vakantie van de uitbaters. We konden gelukkig uitwijken naar Cafe Auw G Link to comment Share on other sites More sharing options...
stone56 Posted 14 augustus 2008 Report Share Posted 14 augustus 2008 De demo van Ton was zeer geslaagd. Deze keer een set met veel zelfbouw. Fijne afwisselende muziek op LP en SACD en een kabelvergelijk. Toppie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 14 augustus 2008 Report Share Posted 14 augustus 2008 E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark Posted 15 augustus 2008 Report Share Posted 15 augustus 2008 Allereerst wil ik even zeggen dat Ton een zeer goede demo heeft verzorgt. Vooral de muziek keuze kan ik me zeer in vinden, mijn Lp's konden in de tas blijven zitten. Volgens mij is de interesse in klasiek niet echt hoog binnen de groep! Het rumour neemt dan toe. Interesseerd me veel meer dan de gebruikte apparatuur. Hij deelt denk ik dezelfde mening, terwijl driekwart van z'n installatie zelfbouw is, en er dus uitgebreid over had kunnen vertellen Wat ik Ton nog kan meegeven is om inderdaad zoals hij al aangaf te kijken naar een ACE. Ik heb destijds ook dezelfde overstap gemaakt. De speaker kabels (wit) die op het einde gebruikt werden vond ik stukken beter passen in deze set. Deelt iemand de mening dat het geluid wel aan de speakers plakte, al denk ik dat Ton daar thuis minder last van heeft. Bij de demo met solid state en andere kabel hoorde ik het zelfde. Gr Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markinton Posted 15 augustus 2008 Report Share Posted 15 augustus 2008 het verslag van de Audioclub Limburg avond van afgelopen woensdag staat online: Audioclub Limburg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 januari 2013 Report Share Posted 21 januari 2013 Ff een schop geven. De clubsite is intussen al een aantal malen herzien en verbeterd. De demo's zijn echt goed en gevarieerd. Alleen het ldenaantal loopt wat terug, wat natuurlijk jammer is. Daarom hier een oproep aan de lieden die interesse hebben in een gevarieerd audioprogramma, eens per maand, met als huidige lokatie Roermond.Voor meer info: www.audioclub-limburg.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 januari 2013 Report Share Posted 21 januari 2013 Leuke site geworden Sodejuu... Complimenten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 januari 2013 Report Share Posted 26 januari 2013 Inderdaad, best mooi gedaan. Goeie foto's (teksten nog niet gelezen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 januari 2013 Report Share Posted 26 januari 2013 1 uur en 15 minuten. Ik zit er nog aan te twijfelen. Programma komt me erg goed over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 januari 2013 Report Share Posted 26 januari 2013 1 uur en 15 minuten. Ik zit er nog aan te twijfelen. Programma komt me erg goed over. Volgens Google 1 uur en 1 min. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 januari 2013 Report Share Posted 26 januari 2013 Volgens Google 1 uur en 1 min. De afstand naar de AVNM is maar 57min voor je komen de zelfde mensen vaak langs. Moets even reclame maken Hans sorry ik kon het niet laten . Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 januari 2013 Report Share Posted 26 januari 2013 Hehe, en ik naar een youtube filmpje van een dik uur zoeken dat er niet is M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 januari 2013 Report Share Posted 26 januari 2013 De afstand naar de AVNM is maar 57min voor je komen de zelfde mensen vaak langs. Moets even reclame maken Hans sorry ik kon het niet laten . Toevallig... naar Oirschot ook 57 min... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 26 januari 2013 Report Share Posted 26 januari 2013 Toevallig... naar Oirschot ook 57 min... Ja, da's waar. Maar naar de AVMN kan hij met mij en een vriend (gedeeltelijk) carpoolen. @Carl: zin om volgende week mee te gaan? Helaas ken ik het programma nog niet. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts