Jump to content

Klasse D versterking ervaring

tginneke
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Wat ijn jullie ervaringen mbt klasse D verterkers?

In het bijzonder wil ik het hebben over de Onkyo A-9755/A-9555

Deze versterker word momenteel voor een redelijk bedrag aangeboden. (9755 voor 599 euro)

Is dit aan te raden?

Wat zijn de nadelen van klasse D versterking?

Adviezen voor betere verstrerking in deze prijsklasse zijn welkom.

Guest Rev. Fatman
Hallo,

In het bijzonder wil ik het hebben over de Onkyo A-9755/A-9555

Deze versterker word momenteel voor een redelijk bedrag aangeboden. (9755 voor 599 euro)

Is dit aan te raden?

Adviezen voor betere verstrerking in deze prijsklasse zijn welkom.

Voor dit bedrag vindt je bijna geen betere versterker.

Over het algemeen zijn de eind trappen van klasse D klasse. Weet niet hoe het v.v. gedeelte van deze amp. presteerd. Zou zo zeggen ga eens op je gemak luisteren en neem een besluit naar je eigen oren en niet naar recensies of forum epistels!

p.s. Klasse D heeft een laag energie verbruik! ;)

Bedankt voor je reactie.

Raad je me aan voor dit bedrag voor een nieuwe versterker te gaan of

is 2e hands dan wellicht nog een betere optie?

Indien 2e hands wat kun je me adviseren?

Ik ben op zoek naar een warme versterker en draai op Phonar Veriras P5 EDMA speakers.

Mijn huidige receiver Onkyo 603E (surround) heeft te weinig power voor de ruimte en ik mis hier de warmte in het middengebied, heb nu sterk de neiging de bas omhoog te draaien (is bij de Onkyo 50Hz) met als gevolg dat het sublaag te sterk aanwezig is wat leid tot een wollige bas in mijn ruimte, bij mijn weten is dit bij de Onkyo stereo verterker 100 Hz.

Kan iemand me ook aangeven welke verbetrering ik ga krijgen als ik een verterker aanschaf in een hogere prijsklasse, tot +-1250 euro.

Zo heb ik bijvoorbeeld mijn oog laten vallen op een Musical Fidelity 3.5, echter deze heeft geen toonregeling, deze lijkt me toch noodzakelijk in een lastige ruimte of niet?

Zijn dit grote verschillen tov de Onkyo A-9755 of zijn deze te verwaarlozen?

Als er mensen zijn die al met de Onkyo draaien graag jullie ervaringen.....

Mensen zijn erg positief over de Hypex UCD modules (www.hypex.nl). Klasse D hoeft niet onder te doen voor welke andere vorm van versterking ook! Het mooie is dat ze zeer efficient zijn; dus geen enorme voedingen, grote koelribben of hoge energierekeningen. Het is dan ook nooit een probleem om voldoende reservevermogen te hebben.

Dit efficient zijn staat soms wat haaks op de 'high end audio' waar veel dingen toch op massa en afmetingen worden beoordeeld. Het is ook haast wel begrijpelijk: hoe kan zo'n mini versterkertje nu zo goed zijn?! :)

Niet zo heel erg lang geleden samen met een forumgenoot een setje klasse D versterkers aan de tand gevoeld, zowel in vergelijk met zijn Sonneteer versterker als met mijn buizenbakjes.

Dit was rap gezien, lijkt me geen aanrader momenteel, onze conclusie is dat er nog aardig moet worden doorontwikkeld voordat de vervormingsproblematiek door het schakelen onder controle is.

:huh:

Niet zo heel erg lang geleden samen met een forumgenoot een setje klasse D versterkers aan de tand gevoeld, zowel in vergelijk met zijn Sonneteer versterker als met mijn buizenbakjes.

Dit was rap gezien, lijkt me geen aanrader momenteel, onze conclusie is dat er nog aardig moet worden doorontwikkeld voordat de vervormingsproblematiek door het schakelen onder controle is.

He bah, en dan te bedenken dat het buizenbakjes principe al zo'n lange tijd op de markt is.. :(:P

Guest Rev. Fatman

He bah, en dan te bedenken dat het buizenbakjes principe al zo'n lange tijd op de markt is.. :(:P

Zo, bent U met het verkeerde been uit bed gestapt? :huh:

Heeft een audiowinkelbediende niet iets positivers te melden? :huh:

Voor iemand overstapt op klasse D/T/UcD of aanverwanten. Ga eerst luisteren en er eens iets over lezen, vooral de vervormingcijfers ervan. ;)

Over buizenversterking hebben sommigen wat te z...en maar klasse D/T/UcD ed. kunnen dat vervormen nog veel beter dan buizen.

Ook de frequentiecurve en fasereinheid heb ik nog niet een rechte van gevonden binnen deze technieken.

Mvg. Miracle.

Zo, bent U met het verkeerde been uit bed gestapt? :huh:

Heeft een audiowinkelbediende niet iets positivers te melden? :huh:

Gevoel voor humor verloren? Sterkte dit jaar Hear.. ;)

Guest tubejack
Hallo,

Ik schat in, dat er weinig mensen Hear met een klasse D versterker spelen.

Te modern :P

Met een simpel "Googeltje" : "Klasse D versterkers" heb je een avond "leesvoer" en

fora&discussies ... voor <==> tegen, maar ook dit http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2167

Maakte Rotel klasse D blokjes? yep Hear

http://hear.nl/news/3780-Kleine-klasse-D-m...-van-Rotel.html

http://www.rotel.com/UK/products/index.htm?cat=112

Vriendelijke groet,

Jack

Voor iemand overstapt op klasse D/T/UcD of aanverwanten. Ga eerst luisteren en er eens iets over lezen, vooral de vervormingcijfers ervan. ;)

Over buizenversterking hebben sommigen wat te z...en maar klasse D/T/UcD ed. kunnen dat vervormen nog veel beter dan buizen.

Ook de frequentiecurve en fasereinheid heb ik nog niet een rechte van gevonden binnen deze technieken.

Mvg. Miracle.

Hoeft allemaal niet hoor. Gewoon gaan luisteren is echt wel voldoende en net zo als met buizen, klasse-A en klasse AB versterkers enz. is de ene klasse-D amp de andere niet.

Ieder zijn smaak.

;)

Allemaal bedankt voor de reacties.

Hoe zit het met de prestaties van een nieuwe versterker in de 500-750 euro prijsklasse tov

2e hands aangeboden spullen? Is een goede 2e hands beter?

Wat is een goede 2e hands versteker (warm geluid gezocht) die tegenwoordig nog aangeboden worden?

Guest tubejack

Hoe zit het met de prestaties van een nieuwe versterker in de 500-750 euro prijsklasse tov

Wat is een goede 2e hands versteker (warm geluid gezocht) die tegenwoordig nog aangeboden worden?

Hallo,

Daar is al het nodige over geschreven op dit forum.

Met de zoekfunctie vind je in no-time een berg informatie.

Vriendelijke groet,

Jack

Ik zou zeggen geef 60 tientjes meer uit en je heb een "topversterker",

met normale nederlandse vertegenwoordiging en service in nederland

Xindak XA-6950

http://www.pacificaudio.nl/index.php?page=...t&Itemid=26

2 x 100 Watt (echte Watts, bij 8 ohm, beide kanalen uitgestuurd en gewogen over de

volle bandbreedte van 20-20.000 Hz

Dual-mono opgebouwd met 2 zwaar overbemeten ringkerntrafo,s per kanaal

Gewicht 26 Kg.

Reeds op diverse plekken in Nederland verkrigbaar

Andere opties zijn een NAD C372, zeer zware en stabiele versterker kost normaal 1.000 advies

maar heb ik al op diverse plekken voor ca. 750 Euro gezien.

Andere optie is een PM2000 2e-hands voor 750 Euro

zie: http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=11913.0

of een Advance Acoustic 450 Euro

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=11963.0