AntonDoove Posted 3 januari 2008 Report Share Posted 3 januari 2008 Beste Mensen Wie van jullie heeft ervaring met die Handleiding van Mixmeister EZ Vinyl Converter? In die handleiding staat bij stap 2 de volgende zin: "Zonder de draaitafel te laten draaien plaatst u de naald aan het begin van het gedeelte dat u wilt opnemen". Dit heb ik geprobeerd,maar het werkt helemaal niet,waarna ik nu het volgende vermoed: Met het 1e woord zonder zou misschien om worden bedoeld maar dat weet ik niet zeker. Als mijn vermoeden juist blijkt te zijn,dan zou er dus eigenlijk staan geschreven: "Om de draaitafel te laten draaien plaatst u de naald aan het begin van het gedeelte dat u wilt opnemen". In dat geval klopt die instructie-beschrijving wel. Ik kan het niet vragen aan het MixMeister-Forum. Dit Forum is n.l.helaas in de Amerikaans-Engelse taal,die ik niet beheers en kan dus niets vragen in die taal. Heel graag zou ik willen weten of mijn vermoeden over een verkeerd woord-gebruik in die instructie-zin wel juist blijkt te zijn,want door mijn twijfel hierover kan ik niet verder. Van harte hoop ik dat iemand al ervaring heeft met die Handleiding over de EZ Vinyl Converter van het merk MixMeister,waarvan dus ook een Forum bestaat. In elk geval alvast mijn vriendelijke dank voor de mogelijke reacties en ik groet jullie vriendelijk. Anton Doove Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 3 januari 2008 Report Share Posted 3 januari 2008 Je kan idd gewoon de naald op de LP zetten als deze draait. Op het moment dat de naald de groeven met modulatie ingaat zal dit, als je de software op opnemen hebt staan, opgenomen worden. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 januari 2008 Report Share Posted 3 januari 2008 Beste Anton, De PDF versie van de handleiding die jij hebt hoort niet bij jou draaitafel maar bij een DT van een ander merk. Dit merk gebruikt het zelfde programma en heeft wel een Nederlandse gebruiksaanwijzing gemaakt en daarom heb ik jou die link gegeven. Helaas is het niet mogelijk om jou DT stil te laten staan met de naald op de plaat. Je zal dan inventief moeten zijn en een andere methoden proberen. Je zou dan bijvoorbeeld eerst de opname kunnen starten op de pc en dan de naald op de draaiende plaat zetten. Andersom kan ook maar dan moet je snel genoeg zijn om voor dat de muziek begint te spelen de opname te starten. Als je voor de eerste optie kiest zal je het eerste stukje van de opname moeten wissen anders duurt het zo lang tot de muziek begint. Maar neem nu eerst mar eens een plaatje op als je dat gedaan hebt aan we verder kijken. Kijk Anton het maakt uiteindelijk niet echt uit hoe je er komt soms gaat het snel en soms moet je een ommetje maken maar uiteindelijk kom je er toch. Groetjes George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntonDoove Posted 5 januari 2008 Author Report Share Posted 5 januari 2008 Beste George Allereerst mijn vriendelijke dank voor je waardevolle reactie die ik hieronder herhaal. Helaas is het niet mogelijk om jou DT stil te laten staan met de naald op de plaat. Je zal dan inventief moeten zijn en een andere methoden proberen. Hiermee heb je dus mijn vermoeden bevestigd over het woordje "zonder". Deze handleiding is dus inderdaad niet toepasbaar op mijn DT en geen schrijffout. Ik zal die handleiding van de Numark-platenspeler uit mijn map verwijderen om niet in de war te raken. Momenteel heb ik wel een handleiding van iTunes en Audacity,maar uit beiden kan ik niet wijs worden om te weten hoe ik het programma kan gebruiken en hoe het werkt voor de opnamen. iTunes vermeldt n.l.niets over het opnemen van LP`s/45-t,maar wel over CD`s. CD`s hoef ik niet op te nemen maar wel de LP`s en 45-t.,welke ik later wel op CD branden. De begrippen LP en 45-t.komen niet voor in iTunes,hoewel deze software wel op de bijgeverde CD stond,waardoor ik mij afvraag waarom het werd bijgeleverd,terwijl die begrippen niet in iTunes worden genoemd. Jij weet net als ik dat een CD of DVD niet hetzelfde is als een LP of een 45-t.single. Anders is die opname van de LP/45-t.niet nodig. Hoe kan ik met iTunes opnemen als ik geen LP of 45-t kan invullen i.p.v.CD? Het plaatsen van die naald op de 45-t en daarna op de knop klikken gaat nog wel en de muziek stopt daarna gewoon vanzelf,maar daarna weet ik geen volgorde van werkwijze bij de registratie van de muziek. Wel weet ik nog van jou dat elk muziekje(track)apart moet worden opgenomen waarna registratie volgt. Hierbij wordt uiteraard de artiest en het liedje geregistreerd,maar ik weet daarvan geen volgorde. Van de huidige Mixmeister EZ Vinyl Converter mis ik dus helaas een handleiding in de Ned.Tl. Hierdoor is dit programma voor mij beslist onbruikbaar evenals de gevonden handleiding van iTunes in de Ned.Tl.die niet duidelijk beschrijft hoe die opname het beste kan verlopen. Ik weet n.l.niet wat ik dien in te vullen op die tabbladen of juist moet weglaten. Die keuze kan ik niet maken. Weet jij misschien een volledige Handleiding van iTunes in de Ned.Tl? Hopelijk kun jij mij verder helpen met het invullen van die tabbladen. Ik ken als beginner n.l.niet de gevolgen van wat ik dien in te vullen en wat b.v.erg handig kan zijn. Graag verneem ik je nieuwe reacties als je er de tijd voor hebt en ondertussen ga ik vast eten. Jou wens ik ook alvast smakelijk eten en ik groet je vriendelijk. Anton Doove Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 januari 2008 Report Share Posted 5 januari 2008 Beste George Allereerst mijn vriendelijke dank voor je waardevolle reactie die ik hieronder herhaal. Helaas is het niet mogelijk om jou DT stil te laten staan met de naald op de plaat. Je zal dan inventief moeten zijn en een andere methoden proberen. Hiermee heb je dus mijn vermoeden bevestigd over het woordje "zonder". Deze handleiding is dus inderdaad niet toepasbaar op mijn DT en geen schrijffout. Ik zal die handleiding van de Numark-platenspeler uit mijn map verwijderen om niet in de war te raken. Momenteel heb ik wel een handleiding van iTunes en Audacity,maar uit beiden kan ik niet wijs worden om te weten hoe ik het programma kan gebruiken en hoe het werkt voor de opnamen. iTunes vermeldt n.l.niets over het opnemen van LP`s/45-t,maar wel over CD`s. CD`s hoef ik niet op te nemen maar wel de LP`s en 45-t.,welke ik later wel op CD branden. De begrippen LP en 45-t.komen niet voor in iTunes,hoewel deze software wel op de bijgeverde CD stond,waardoor ik mij afvraag waarom het werd bijgeleverd,terwijl die begrippen niet in iTunes worden genoemd. Jij weet net als ik dat een CD of DVD niet hetzelfde is als een LP of een 45-t.single. Anders is die opname van de LP/45-t.niet nodig. iTunes is van oorsprong niet bedoelt om mee op te nemen van analoge bron. Deze functie ziet er gewoon niet op. Wel kan je digitale bestanden importeren in het programma. Dat betekend dus dat als je iets van een analoge bron wilt opnemen je dat in een ander programma kan doen. Het programma dat bij jou DT is geleverd importeert automatisch de opnamen in iTunes. Dat programma maakt dus gebruik van iTunes om te kunnen werken. De reden dat er dus in iTunes niets over het opnemen van 45t plaatjes wordt gezegd is dus om dat dit niet kan in Itunes daar heb je dan het andere programma voor nodig. Hoe kan ik met iTunes opnemen als ik geen LP of 45-t kan invullen i.p.v.CD?Het plaatsen van die naald op de 45-t en daarna op de knop klikken gaat nog wel en de muziek stopt daarna gewoon vanzelf,maar daarna weet ik geen volgorde van werkwijze bij de registratie van de muziek. Wel weet ik nog van jou dat elk muziekje(track)apart moet worden opgenomen waarna registratie volgt. Hierbij wordt uiteraard de artiest en het liedje geregistreerd,maar ik weet daarvan geen volgorde. Van de huidige Mixmeister EZ Vinyl Converter mis ik dus helaas een handleiding in de Ned.Tl. Hierdoor is dit programma voor mij beslist onbruikbaar evenals de gevonden handleiding van iTunes in de Ned.Tl.die niet duidelijk beschrijft hoe die opname het beste kan verlopen. De volgorde zal je mee moeten experimenteren. Deze zal denk ik dan niet veel afwijken van de volgorde die in de door jou weg gegooide handleiding staat. Het enige wat afwijkt is namelijk dat de plaat niet stil kan staan met de naald op de plaat. De rest van de handelingen is wel van toepassing. Doe maar gewoon of dat je opneemt met een cassetterecorder. Zet het bandje klaar = Start het juiste programma op EZ Vinyl Converter Zet de naald op de plaat en druk snel op REC = zet de naald op de plaat en druk snel op record. Als het liedje is afgelopen druk je op stop om de opname te be Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 5 januari 2008 Report Share Posted 5 januari 2008 Zo aan de naam Mixmeister te horen richten ze zich op de DJ-markt. Daar is een Technics SL1200 de standaard. Je zet de naald net voor de eerste beat en draait het platteau een kwartslag terug, want met 1/4 draai is hij strak op toeren. De startknop van de SL1200 kan op afstand worden bediend, dat zou ook de software kunnen doen. Numark maakt vast ook imitatie Technics SL1200's. Nu moet je het met de hand doen en later bewerken: softwarematig de eerste seconde(n) weggooien. Maar als je automatisch wilt mixen met virtual DJ of Final Scratch dan lijkt het me dat je toch de computer vertellen waar de 4x4 beats zijn. Maar verder heb ik er geen verstand van, ik ben een vinyl-gek en mixte vroeger ook alleen met platen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntonDoove Posted 6 januari 2008 Author Report Share Posted 6 januari 2008 Beste Treshold Allereerst mijn vriendelijke dank voor je reactie die mijn vermoeden over Mixmeister wel bevestigd,want ik kreeg ook de indruk dat deze zich alleen op de DJ-markt richten. Een huis-tuin en keuken-gebruiker is voor het Mixmeister-Forum kennelijk niet interessant genoeg. Nu heb ik zojuist ook een antwoord-mailtje van de iON-importeur ontvangen,die mij liet weten,dat er momenteel wordt gewerkt aan de vertaling in het Nederlands van die MixMeister-handleiding. Dit is dan voor de gebruikers van de iON USB-platenspelers die geen Engelstalige handleiding van MixMeister kunnen begrijpen zoals ik en die vertaling kan ik dan wellicht op het eind van de komende week ophalen. Het staat dan op de ondersteunings/support-site van de iON-importeur te Almere. Uiteraard wacht ik dan graag ook een week met het opnemen van de platen die ik heb. Waar jij het over had is niet mogelijk met het iON-type iTTUSB05,maar wel met die van het merk Numark. Het iON-type kreeg ik cadeau van mijn dochter en haar vriend,dus wil ik die ook kunnen gebruiken. Daarom heb ik die importeur gemaild,dat ik geen Engelstalige Handleidingen kan lezen en begrijpen. Ik weet wel zeker dat ik niet de enige gebruiker ben met dit taal-probleem. Hoewel ik niet van plan ben om zelf de DJ "uit te hangen" ,heb ik wel het Mixmeister-Forum gemaild met de vraag of men ook eens een Nederlandstalig Forum wou starten,voor hen die geen Engels begrijpen. Ik heb ze gemaild in heel eenvoudig Engels,voor zover mijn taalkennis nog reikt,maar tot op heden heb ik nog geen antwoord ontvangen. In elk geval dank ik je toch vriendelijk voor je reacties en ik groet je vriendelijk. Anton Doove Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntonDoove Posted 10 januari 2008 Author Report Share Posted 10 januari 2008 Beste Mensen Op de site van de ION-importeur heb ik wel de vertaling van MixMeister gevonden. Deze was echter dezelfde als voor de Numark draaitafels of voor de duurdere ION-types. Hiermee ben ik nog geen steek verder gekomen,want die vertaling slaat niet op mijn ION-type iTTUSB05. Volgens de instructie van stap 2,zou ik zonder de draaiende tafel de naald op de plaat kunnen zetten. Dit klopt helemaal niet,want zodra ik die arm met naald opneem,begint het draaien al. Bovendien bevat mijn draaitafel geen PLAY-knop,waarop ik volgens de instructie kan klikken. Ik heb derhalve de Importeur er over gemaild en een aangepaste vertaling gevraagd. Voorlopig wacht ik maar weer af,totdat ik een nieuwe reactie krijg. Uiteraard heb ik ook onderzocht of ik misschien niet beter met Audacity 1.2.6.kan opnemen. Ik krijg echter de indruk dat ik met Audacity niet kan opnemen maar wel bewerken Audacity 1.2.6.heb ik wel in de Ned.Tl.evenals de Floss-handleiding,maar daarin kan ik niet ondekken wat ik op die tabbladen kan aan of uitvinken. Ik vond in de menu`s ook geen optie voor opnamen. Ik denk nu dat ik eerst met die converter van Mixmeister aan de slag kan. Die stuurt de muziek naar iTunes door en slaat het daar op. In dat geval heb ik Audacity niet nodig. Wie van jullie kan mij in dit geval nog misschien een andere optie adviseren? Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor de mogelijke reacties en ik groet jullie vriendelijk. Anton Doove Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts