Jump to content

Modificatie die niet goed uitpakt

hmv
 Share

Recommended Posts

Als je leest over modificaties aan de audio apparatuur lees je nooit dat het resultaat tegen viel of erger, geheel verkeerd uitpakte!

Kom maar op met de verhalen, wie durft !!!

Bij m'n HK 760 viel 't tegen... na enkele maanden heel mooi spelen raakte 't ding defect...

Of het zonder de modificaties ook gebeurt was... ik denk 't w

ja dat durf ik wel.

de modificatie van mijn SA11-S1 bij Van Medevoort: geen aanrader. marginaal verschil en nog steeds niet om aan te horen.

om even geheel eerlijk te zijn: wat ze eerder deden met de Philips SACD1000 was prachtig.

groet

Als je leest over modificaties aan de audio apparatuur lees je nooit dat het resultaat tegen viel of erger, geheel verkeerd uitpakte!

Bij m'n HK 760 viel 't tegen... na enkele maanden heel mooi spelen raakte 't ding defect...

Guest tubejack

Vertel eens, wat is er bij jouw misgegaan? durf jij?

Jack

Vertel eens, wat is er bij jouw misgegaan? durf jij?

Jack

Wat dacht je, wie kaatst...? :P

Heb m'n voormalige CDP XA50ES door iemand royaal laten voorzien van loodbitumen, kurk, Black Gates en koolstofjasjes om de bekabeling.

Ook had hij de digitale uitgangen en hoofdtelefoonuitgang afgekoppeld.

In eerste instantie leek het een verbetering t.o.v. het origineel.

Totdat ik op 'n AOB-bijeenkomst een standaard Arcam Alpha 8 ernaast hoorde... :o

:rolleyes:

Guest tubejack

Ja :) Maar zie jij wat van de topic starter :confused:

De man in kwestie is m.i. gewoon een trol, een beetje vent geeft n.l.

zijn eigen fouten toe. Negeren dus ;)

Groet,

Jack

Edited by tubejack

Hallo Tube Jack,

Ik heb ook nog wel eens wat anders te doen,

En ik vond het wel even intresant wie wel durft, HULDE aan Hans van Liempd, Robx, Audio Freak en Erjee !

Ook niets van jou gehoord Tube Jack :P

Maar dan mijn verhaal:

Bij vrienden een marantz cd10 gehoord met standaard klok en super klok( was omschakelbaar gemaak om een goede vergelijking te maken).Met de standaard klok klinkt de cd10 nogal narsaal, met de super klok was dat heel veel beter, dus ik was overtuigt.

Dus een superklok aangeschaft en in mijn marantz cd 80 gezet, en luisteren maar, maar dat viel tegen, eigenlijk niets van terug te merken.

Dus maar weer uit elkaar en het hele studieboek hoogfreqente techniek er oplos gelaten, superklok in een metalen behuizing gezet, voledig afgeschermde coax om het kloksignaal op de juiste plek te krijgen, voeding nog schooner gemaakt.

Al met al veel werk, veel geld en resultaat minimaal.

De ene cd speler(marantz cd10= 1 bitter, marantz cd80=16 bitter)reageerd dus heel anders op klok jitter dan de ander.

Ja :) Maar zie jij wat van de topic starter :confused:

De man in kwestie is m.i. gewoon een trol, een beetje vent geeft n.l.

zijn eigen fouten toe. Negeren dus ;)

Groet,

Jack

Nou, een trol; weet je hoe hij er uit ziet dan? :blink:

Maar verder heb je gelijk, hij gooit olie op het vuur en vervolgens trek ie zich terug. :confused:<_<

Zal ik dan maar de eerste zijn,tenminste als dit ook onder een modificatie valt.

Toch ga ik ze niet houden, ondanks dat de fout boven tafel is gekomen, want in een vergelijk met mijn huidige speakers (Sonus Faber Concerto) vind ik de SF een mooier en egaler hoog hebben en ik vind de stemmen op de SF mooier dan op de B&W.Daarbij is de soundstage van de SF ook beter en beter aanwijsbaar en staat alles meer los in de ruimte dan met de B&W's. En ondanks dat de SF een monitor is en de B&W een 3-weg is mis ik de bass niet op de SF.

Dat had ik je zo wel kunnen vertellen. Een goede monitor is onovertroffen voor wat betreft de plaatsing en soundstage.

En, een goede monitor geeft een strakke en goede basweergave, waarbij je vaak heel tevreden bent met het ''laag''.

Je zult dan ook heel lang moeten zoeken om een vloerstaander te vinden die hieraan gelijkwaardig is, laat staan dit overtreft. :)

Ik heb wel audiofiele neigingen maar begin niet aan upgrades zolang dat niet heel simpel terug te draaien is en/of ik het thuis zelf vergeleken heb. Overigens denk ik dat zo'n omschakelbare klok oplichterij is geweest. Even een weerstandje ertussen en de verschillen zijn duidelijk hoorbaar.

Carl,

De eigenaar van de cd10 heeft het zelf zo gemaakt dat er van de ene naar de andere klok overgeschakeld kon worden, hij heeft natuurlijk inmiddels alleen de superklok er nog in(ik ook maar met veel minder resultaat).

Guest tubejack
Ook niets van jou gehoord Tube Jack :P

Valt me niet tegen :D

Veel modificaties, doen wat ik verwacht. :)

Toch gaat er bij mij wel eens wat mis, zo had ik een Rotel RT-850 tuner

gekocht die door de vorig eigenaar nogal mishandeld was en waar delen

van de zijkant afgesloopt waren. :huh:

Met veel moeite (er zijn meerdere modellen van dit type) had ik eindelijk

de service manual te pakken. Na de nodige onderdelen vervangen te hebben

speelde hij als nooit te voren. Alleen moest ik de trafo nog "even" op 240volt

zetten, dan wordt e.e.a. minder heet, want uit het stopcontact komt vandaag-de-dag 230volt.

De trafo was zo gewikkeld, dat je verschillende aftakkingen had nul-115-200-220-240 zo uit mijn hoofd

sluit ik per ongeluk (draad was

Mijn appratuur is allemaal zelfgebouwd .

En eigenlijk meer dan de helft van alle zogenaamde modificaties die ik doe worden weer terug gebouwd

ik bouw iets met een bepaalde verwachting en met een bepaalde component keuze waarvan ik de klank eigenschappen en combinaties al aardig onder de knie begin te krijgen.

Bij de beoordeling moet je heel kritisch zijn op jezelf ook als die 300 euro condensator gewoon niet het beste is op die plek

dan gaat hij er resoluut uit.

Tijd nemen is ook een belangrijk gegeven voor een keuze die je maakt

en bij twijfel altijd terug gaan naar het vorige.

Ik heb 1 keer een modificatie laten doen bij Guido Tent aan een Audio Note dac 2.1

die deed het al niet vekeerd maar toen ik er voor 1000 euro aan had laten versleutelen

had het geluid totaal geen body meer het super dun en uitgenepen

daar bij fikte mijn voedingstrafo uit omdat een soldeer (plak) verbinding had losgelaten

ik mocht hem weer terug brengen van Guido.

Na een paar weken kon ik hem weer ophalen en moest 150 euro betalen

het was opgelost volgens hem.

Toen ik hem open maakte had hij 2 weerstandjes vervangen :blink:

hij heeft mij toen een mooie dac helemaal vernield.

ik kreeg ook geen antwoord meer op mijn mails omdat ik zeurde :mad2:

Sindsdien ben ik erg voorzichtig met een apparaat wegbrengen

Meschien ook wel een topic waard Tube 300,

Ik heb slechte ervaring met nutters audio,de importeur van WBT, ze verkopen stekkers die niet aan hun eigen specificaties voldoen, als je daardan een mail over stuurd word er zeer pissig gereageerd en zeggen ze dat je maar een paar andere (bij hun) moet kopen! :blink:

Guest tubejack
Hoe zit het eigenlijk die trafos hebben toch een kern, die beinvloeden het signaal toch op een negatieve manier, hoe omzeilt men dat (verzadigingsverschijnselen).

gr :( hj :D

Bij SE trafo's maken ze een kleine luchtspleet, ho

Hoe zit het eigenlijk die trafos hebben toch een kern, die beinvloeden het signaal toch op een negatieve manier, hoe omzeilt men dat (verzadigingsverschijnselen).

gr :( hj :D

Door de kern groot genoeg te nemen en er een luchtspleet in te bouwen

ha je was me voor Jack nij EI kernen legt met een papiertje tussen de E en de I

Een c kern bestaat ook uit 2 helften waar dan ook het papier tussen komt dan word het een O

Ik ben het helemaal met je eens over de koppelings kwaliteiten van trafo's

maar er is veel kaf tussen het koren.

Guest tubejack
Ik ben het helemaal met je eens over de koppelings kwaliteiten van trafo's

maar er is veel kaf tussen het koren.

Zeker! iedereen die een 300B versterker wil maken, kan ik van harte de 25168 trafo aanraden!.

Niet duur, m.i. subliem gemaakt, relatief groot 13*13*13 en achterlijk zwaar! zo'n 6,5 kilo per stuk.

Bij 30 hertz full power! en het loopt af bij zo 'n 55khz .... zelfs 100khz gemeten.

Kan gemakkelijk stroom pieken hebben van 300ma.

Niet voor "watjes" dus. :lol:

Groet,

Jack