Jump to content

Verpulverende schuim/textiellapjes

spido
 Share

Recommended Posts

Erratum: voor "en stof" in de titel leze men "en tot stof".

De laatste tijd heb ik in mijn verzameling ouwe hifi-meuk een paar voorbeelden aangetroffen van verpulverende schuim/textiellapjes (of eigenlijk zelfs: verpulverde schuim/textiellapjes!) die nodig moesten worden opgeruimd.

De verpulverde schuimstof was als een dikke stoflaag terechtgekomen op membranen die het z

Guest Rev. Fatman
De laatste tijd heb ik in mijn verzameling ouwe hifi-meuk een paar voorbeelden aangetroffen van verpulverende schuim/textiellapjes (of eigenlijk zelfs: verpulverde schuim/textiellapjes!) die nodig moesten worden opgeruimd.

De verpulverde schuimstof was als een dikke stoflaag terechtgekomen op membranen die het z

Tja, ik heb nog steeds wharfdale breedbanders met een toetertje in het midden, voorzien van schuinstofachtig iets. dit is dus ook vergaan tot stof. (Heb er nu schuimrubber tochtstrip op geplakt, werkt niet :( )

In mijn oude boxen, voor de driepitters, zat noppenschuim van Karwei, als dempingsmat.. Toen ik ze dus ging slopen, bleek ook dat, bij aanraking, tot stof heen te gaan.

• 3 weeks later...

Ik heb afgelopen zomer precies hetzelfde ontdekt bij mijn AKG 240DF koptelefoons. zonder deze rommel klinken ze inderdaad een stuk beter.

De frontjes van luidsprekers haal ik er ook meestal af, los van de demping door het doek leveren ze ook difractie op de randen van het raamwerk.

Ook heb ik een haat liefde verhouding met de schuimdopjes voor op je oortelefoon; met klinken ze minder in het hoog en zonder zitten ze niet lekker.