Jump to content

Jan Allaerts MC1B +Gain

alabaster
 Share

Recommended Posts

Ik heb een JA MC1B element dat ik op het ogenblik gebruik in combinatie met een phono trap met 56 dB gain. Bij klein werk is het wel aardig, maar bij orkest e.d. gaat de dynamiek de mist in: laag komt niet door en instrumenten blijven 'hangen'.

Hoeveel gain gebruiken andere JA MC1B bezitters? Mijn element heeft een afgiftespanning van 0.5 mV.

Jos

Bij 0,5mV uitsturing van een element zou ik minimaal aan 60Db maar liefst meer versterking denken bij de meeste phonotrappen.

Echter sommige phonotrappen hebben al genoeg aan die 0,5mV met 56Db. Mijn ervaring is dat het per phonotrap nogal verschilt wat je erin stuurt.

Mijn phonotrap heeft 61,5Db versterking en die loopt niet vol met een element van 0,4mV. Ook doet hij het gewoon heel lekker met een JA MC2 Finish van maar 0,2mV.

Eerdere phonotrappen die ik gehad heb, ook met een hogere gain, hadden sommigen het zelfde verschijnsel als wat jij beschrijft. De JA moet dat veel beter kunnen doen.

Weet je zeker dat alles ideaal ingesteld is aan de DT en arm? Een JA is wel aardig kritisch wat afstellen betreft.

Wat je beschrijft kan zowel de phonotrap zijn die het niet trekt of niet matcht met de JA en/of rest van de installatie maar kan ook de afstelling van de tafel en arm zijn.

Mvg. Miracle.