Jump to content

Fat Bob S na LP12...

Recommended Posts

Beste Hans,

Zojuist las ik http://hear.nl/news/1287-Transrotor-Fat-Bob-S.html en het komt me voor dat die Fat Bob veel kwaliteit levert voor een heel redelijke prijs.

En hij ziet er ook nog heel imposant uit.

Ik hoop dat je veel plezier van je nieuwe aanwinst zult hebben.

Je zou overigens, nu je zowel de Linn als de Transrotor in huis hebt, een resonantieproefje/vergelijking kunnen doen.

Laat een full-range audioset op een flink niveau (100 dB of zo) pink noise weergeven, en maak een spectrum analyse van wat je beide draaitafel/arm/element-combinaties daarvan oppikken.

Daarvoor zet je de naald op een stilstaande plaat en meet je de output van een tweede (voor) versterker, waarop de draaitafel is aangesloten.

Je krijgt zo antwoord op de vraag in hoeverre de draaitafel als microfoon werkt.

Ik ben benieuwd of er veel verschil te zien zal zijn tussen de resonantiespectrums van beide draaitafels.

De Fat Bob heeft geen "klankkast" en zou dus minder moeten resoneren, nietwaar?

O ja, eigenlijk moet je dan in beide draaitafels voor de proef wel hetzelfde (type) element gebruiken, denk ik.

Precies... twee draaitafels, maar maar

[

En een andere arm...?? Alleen om er een andere kabel aan te kunnen maken...?? Dat lukt toch wel. ;)

Wat is toch die drang om als maar weer te willen modificeren.

Ik kan maar 1 conclusie trekken.

Je hebt het verkeerde apparaat gekocht.

Och Siep... zie het als een bandenontwerper van Michelin die een auto koopt waar standaard Good Years op liggen...

Die liggen er nooit lang op (denk ik)... ;)

En wanneer ik terug denk aan dat verschil met kabel op de LP12... Dat was werkelijk giga...

Overigens had die kabel er al lang aan gezeten wanneer er een stekkertje aan de arm zat...

:)

2003866375188066593_rs.jpg

B) Wat voor DT is dat, Robin?

een clearaudio performance :rolleyes:

robin

Robin,

als ik mij niet vergis, is dit een vrij nieuw model van clearaudio want in het verleden hadden ze toch geen alu rand?

Is er klankmatig verschil met de champion of zijn het vooral de looks die anders zijn?

Gr

stef

2003866375188066593_rs.jpg

B) Wat voor DT is dat, Robin?

een clearaudio performance :rolleyes:

robin

Robin,

als ik mij niet vergis, is dit een vrij nieuw model van clearaudio want in het verleden hadden ze toch geen alu rand?

Is er klankmatig verschil met de champion of zijn het vooral de looks die anders zijn?

Gr

stef

de champion ken ik niet maar ik kan je wel zeggen dat de performance erg lekker klinkt. Met de bluenote phono MKII, Rotel RA62 en linn Ninka speakers klinkt het bijzonder goed. Fris, helder, transparant, krachtig, geen sssssssssssss of ttttttttttt klanken, kortom :rolleyes::rolleyes:

robin

Als er in een opname sssssssss- of tttttttttttt-klanken zitten, vind ik ook dat de speler/arm/element dit moet laten horen. Of dit nu mooi is of niet. Toch? :)

Maar Robin, complimenten voor de mooie speler.

Frank.

Als er in een opname sssssssss- of tttttttttttt-klanken zitten, vind ik ook dat de speler/arm/element dit moet laten horen. Of dit nu mooi is of niet. Toch? :)

Maar Robin, complimenten voor de mooie speler.

Frank.

ja natuurlijk hoor je dat. wat ik bedoel :D

Robin

Ik heb die LP 12 en de Fat Bob verschillende keren gehoord en ze klonken beiden perfect. Misschien dat de FB met een Ace beter klinkt dan de LP 12. Aan de andere kant was de Ace misschien niet het ideale element voor de LP 12. Who cares ?

Zelf zou ik de LP 12 erbij houden trouwens.

Vandaag heb ik de Fat Bob op 'n zwaarder plateau op kogels gezet. Daarvan is hij kwa vriendelijkheid een stuk dichter bij de Linn gekomen. De dynamiek is helaas ook weer wat minder. Het valt me nu ook op dat de ACE het hele lage laag wat laat liggen. Met de Linn is me dat eigenlijk nooit opgevalen.

Ik mocht ook de orginele Fat Bob puck van Hansko lenen. Mijn puck ligt n.l. tot carnaval nog in Sneek (vergeten :( ). Daar ben ik ook nog niet helemaal uit. Ik heb het gevoel dat met de klem de klank iets dynamischer is. Ik heb vandaag alleen te weinig tijd gehad om er eens goed voor te gaan zitten.

Morgen is er weer een dag.

:)