crown Posted 10 januari 2008 Report Share Posted 10 januari 2008 Weet er iemand raad wanneer de cv ketel start is er telkens een streep op het tvscherm te zien de coaxkabel loopt langs de cvketel bestaan er ontstoorders voor dit probleem of andere hulpmiddelen Een nieuwe beter afgeschermde coaxkabel bied geen verbetering, alsook wisselen van stopkontakt al evenmin(andere groep) Met dank Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 januari 2008 Report Share Posted 10 januari 2008 In zo'n situatie kan je beter de bron van de storing isoleren van de kabel. je kan dus beter proberen de kabel om te leggen. Ik hoop dat je daar lengte genoeg voor hebt in je kabel. groetjes George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 11 januari 2008 Report Share Posted 11 januari 2008 In zo'n situatie kan je beter de bron van de storing isoleren van de kabel.je kan dus beter proberen de kabel om te leggen. Ik hoop dat je daar lengte genoeg voor hebt in je kabel. groetjes George. Haal de storingsdienst van je cv erbij en laat eventueel de motor van de pomp ontstoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 12 januari 2008 Report Share Posted 12 januari 2008 Alleen 's zomers televisie kijken? Flauw, wellicht eerst kijken of de verstoring uit je antennesignaal komt of vanuit de stroomgroep? Met een goede avo meter of een scoop, je moet dan een puls zien. Wanneer je dit niet zelf kan, laat het dan aan de locale audioboer over, hij heeft er ervaring mee. gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 13 januari 2008 Report Share Posted 13 januari 2008 goede caox kabel gebruiken dwz koper kern in plasticel alufolie afschermingn en als laatse gevlochte mantel met zacht plastic mantel of de aansluitingen controleren of het wel goed is aangesloten dwz geen materiaal tegen de as waar het koperdeel in zit ps valt niet mee om een goed plaatje te vinden ha ha ha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 13 januari 2008 Report Share Posted 13 januari 2008 goede caox kabel gebruiken dwz koper kern in plasticel alufolie afschermingn en als laatse gevlochte mantel met zacht plastic mantel of de aansluitingen controleren of het wel goed is aangeldoten dwz geen materiaal tegen de as waar het koperdeel in zit Hij liet alweten dat een andere, betere coax kabel geen oplossing bracht. Het is heel goed mogelijk dat de cv de storing via het lichtnet in de tv brengt, zoals veel andere apparaten dat ook doen. Een cv heeft namelijk twee elektromotoren, Link to comment Share on other sites More sharing options...
crown Posted 14 januari 2008 Author Report Share Posted 14 januari 2008 Goeie kabel gebruik ik de echte RG-59 dit is een norm voor echte 75 ohm kabel een goeie raad als dit label(RG-59) niet op de kabel vermeld staat bent U met rommel bezig probeert U dit maar de betere beeldkwaliteit valt direkt op geloof mij. Storing in beeld een condensator 400v plaatsen op de brander mijn laatste ingreep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 januari 2008 Report Share Posted 15 januari 2008 Goeie kabel gebruik ik de echte RG-59 dit is een norm voor echte 75 ohm kabel een goeie raad als dit label(RG-59) niet op de kabel vermeld staat bent U met rommel bezig probeert U dit maar de betere beeldkwaliteit valt direkt op geloof mij. Storing in beeld een condensator 400v plaatsen op de brander mijn laatste ingreep. En??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 januari 2008 Report Share Posted 15 januari 2008 Goeie kabel gebruik ik de echte RG-59 dit is een norm voor echte 75 ohm kabel een goeie raad als dit label(RG-59) niet op de kabel vermeld staat bent U met rommel bezig probeert U dit maar de betere beeldkwaliteit valt direkt op geloof mij. Storing in beeld een condensator 400v plaatsen op de brander mijn laatste ingreep. RG 59 is data kabel en heeft een hogere demping als een goede c12 kabel. Rg 59 is niet dubbel afgeschermd en daarom niet gemaakt voor transport van tv signaal over langere afstanden. Ga gewoon naar een goed installatie bedrijf en vraag daar om een goede antennekabel met dubbele afscherming dat zal beter voldoen als RG59. Wil je wat specs kijk dan eens Hier op 6.92 dan zie je dat RG59 een demping heeft van 25.2 db op 100m bij een frequentie van1000Mhz C12 (11series) is dit de helft nl 12.37db Rg 59 zal wel werken voor kortere stukken maar als je iets verder moet pak dan c12 of c6 als het echt ver moet. zo dat was wel weer even zoeken in mijn cai boeken van weleer maar ik hoop dat ik hier weer een hoop mensen mee heb kunnen helpen. Groetjes George. PS gebruik wel goede F-connectoren en niet de standaard steek plugjes die ook achter op je tv zit want daar zit een grote kans op storing in het beeld Slecht contact dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts