Jump to content

Korte Curcus buizentechniek

Guest tubejack
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
Je gaat erg kort door de bocht hoor, met zo'n instelling kan je beter niet aan die cursus beginnen..

Je hebt gelijk Bart.... leren autorijden is duurder :D

Maar het is net wat je z

• 2 weeks later...

Ligt het nou aan mij of zie ik nergens buizen?

Had je trouwens al dat 'losse' draad niet in een bedradingskokertje kunnen stoppen. Nu staat het wat rommelig. Of met ty-raps aan elkaar binden (al ben je dan natuurlijk niet erg flexibel met eventuele wijzigingen in je ontwerp)...

Nee joh, dit is prachtig gebouwd, kan zo in de nieuwe Elektor Audiospecial :)

Ik zeg niet dat het er niet uitziet, maar ik zou losse draden eerder wegwerken dan ze zo los in de kast te laten bungelen. Ligt misschien ook aan mijn werk: als ik een kast ontwerp, geef ik aan waar de kabel- en draadgoten moeten komen. Losse draden zijn 'not done'. Nou zit er in zo'n kast doorgaans wel wat meer draad dan in de gitaarversterker van Bart, en het gaat ook prima zo. Ik heb denk ik een alergie voor losse draden ontwikkeld door m'n werk... ;)

Henrie je hebt g

Bedankt heren!

Met die knoppen en een blauwe plaat er achter hat'ie zo van Tube Tech kunnen komen, mooi hoor.

En de galmveer?

... dat hoort toch bij zo'n buizending.

Leuk om hear eens wat anderssoortige apparatuur te zien.

Tsja, het topic gaat over die cursus, en dit ding is geboren tijdens die cursus, dus vandaar. Maar ben er ook erg trots op natuurlijk. :rolleyes:

Dat spul van Tubetech kende ik niet, maar je hebt helemaal gelijk. Ziet er wel lekker functioneel uit. B)

Als je zelf iets bouwt kun je het helemaal naar je eigen smaak doen. En een galmveer is niet mijn smaak. Bovendien moet er dan weer een buis bij, was zo al ingewikkeld genoeg..

Om het verhaal compleet te maken hier het schema van de voorversterker, het deel wat ik zelf ontworpen heb:

schema1.jpg

En de eindversterker:

amp-10-full.jpg

• 2 months later...
Guest tubejack
Wel grappig dat hij van een typische 'Menno-schakeling' teruggaat naar een doodgewone SRPP -_-

Leuk Bart, ook leuk dat er een 2e update komt voor de MCML05 die van mij is nog standaard op zilvermica

condensatoren in het riaa filter na. Bijzonder dat: van de Veen "terug gaat" naar "gewoon SRPP"

Hij heeft v

P.s. volgende keer krijg je certificaat 2 verwacht ik....

En dat heb ik inderdaad gekregen vandaag, het was de laatste les :(:(

M'n certificaat ondertekenen:

IMG_6487.jpg

Nog een sfeerbeeld van de cursus:

IMG_64792.jpg

Het is een mooi jaar geweest. Ik hoef niet meer op zaterdagochtend om half 7 m'n nest meer uit, da's fijn, maar voor de rest ga ik het wel missen. De rest moet ik nu zelf leren, maar met de goede algemene basis die ik heb gaat dat zeker lukken :)

Ik heb me altijd bevoorrecht gevoeld dat ik les kreeg van Menno van der Veen. Ik kan alleen maar reclame maken!

En dat heb ik inderdaad gekregen vandaag, het was de laatste les :(:(

M'n certificaat ondertekenen:

Hoi Bart,

Van harte gefeliciteerd met het behalen van je certificaat.

Voordeel is dat je nu weer op zaterdag rijd hebt om mooie dingen te bouwen :D

Groetjes George