Jump to content

Denon PMA-1500AE-S, bijpassende luidsprekers?

TimePieces
 Share

Recommended Posts

Ik ben van plan, op basis van lovende recensies, de DENON versterker PMA-1500AE-S aan te schaffen. Nu denk ik er aan om daarbij als luidsprekers de HECO Celan 700's aan te schaffen. Weet iemand mogelijk of dit een goede combinatie is? Of een audiozaak waar ik deze combinatie zou kunnen beluisteren? Op zich vind ik KEF luidsprekers mooier om te zien...dus als iemand goede ervaring heeft met deze versterker en KEF luidsprekers dan wil ik graag weten welk type KEF luidsprekers ik dan moet gaan beluisteren (bij voorkeur in dezelfde prijsklasse als de HECO's). Mijn woonkamer is zo'n 3,60x6m met houten vloer, wel dikke gordijnen en stoffen stoelen en banken en perzich tapijtje.....dus geen echoput.

• 2 weeks later...
Ik ben van plan, op basis van lovende recensies, de DENON versterker PMA-1500AE-S aan te schaffen. Nu denk ik er aan om daarbij als luidsprekers de HECO Celan 700's aan te schaffen. Weet iemand mogelijk of dit een goede combinatie is? Of een audiozaak waar ik deze combinatie zou kunnen beluisteren? Op zich vind ik KEF luidsprekers mooier om te zien...dus als iemand goede ervaring heeft met deze versterker en KEF luidsprekers dan wil ik graag weten welk type KEF luidsprekers ik dan moet gaan beluisteren (bij voorkeur in dezelfde prijsklasse als de HECO's). Mijn woonkamer is zo'n 3,60x6m met houten vloer, wel dikke gordijnen en stoffen stoelen en banken en perzich tapijtje.....dus geen echoput.

Audio Physic is ook een optie. Had ergens bij een kennis al eens gehoord Denon en audio physic, ik meende de spark. "subliem"

MvG,

• 2 months later...

Hoi, Zelf ben ik een denon liefhebber, en ik ben ooit eens begonnen met een AVC versterker de A1D.

Zelf heb ik goede luister resultaten met de Tannoy D serie.

Maar uiteraard zijn vele randvoorwaarden met geluid.

1 hoe groot is je kamer

2 hoe is de structuur.(voerbedekking, behang, gipswanden, parket. Laminaat)

Zelf had ik althans dat vonden vele audiofielen in mijn omgeving de juiste balans.

1 De denon heeft van zich zelf een behoorlijk warme klank.

2 De Tannoy D series hebben een vrij natuurlijke heldere klank

3 met de Van den Hull bekabeling (zilver)

4 Vloerbedekking

5 Geen gipswanden maar van baksteen en behang

6 de speakers stonden behoorlijk van de muur af ongeveer 1 meter, en 50 centtimeter van iedere hoek, om een juiste bas balans te vinden.

Al dit al gaf het geluid zo n natuurlijke weergave alsof de band bij te life in de huiskamer stond te spelen.

Maar ja ieder oor is uiteraard anders. maar vele audiofielen die ik kende vonden de balans erg mooi.

Ten opzichte van een andere audiofiel die dus alles van Rotel had, voorverterker, einversterkers, met dure dynaudio speakers. Maar de Denon met de Tannoy won altijd alle luister sesies.

Hoop dat je een goede keuze kan maken, en welke keuze je ook maakt, luister naar je eigen oor, vraag of je de speakers voor een luister sessie naar huis mag nemen voor dat je een beslissing maakt.

soms kom je in zaken terrecht die sluiten een 10.000 Euro vertsterker aan op een speaker van 200 Euro uiteraard in een luisterkamer met alles in perfecte staat, en die dingen klinken dan ineens mooi.

koop je die speaker sluit je ze aan op je setje, en dan komt er ineens een bagger geluid uit.

Dus laat je goed informeren, en probeer eerst speaker mee naar huis te krijgen voor dat je ze aanschaft.

good luck