Jump to content

Audio apparatuur die je nooit meer weg doet

hmv
 Share

Recommended Posts

Hebben we een audio apparaat staan die nooit meer de deur uit gaat?

Mijn Marantz cd 80 is zo'n apparaat, veel modificaties aan gedaan, klink heel lekker, gebouwd als een tank.

Ik doe hem nooit weg ookal zou ik een beter klinkende cd speler vinden.

:D

Ben van plan alles te laten staan (bezit alles minstens anderhalf jaar) totdat de rook er uit komt. Na verandering wordt het ongetwijfeld anders, maar niet aansprekender (beter). Heeft wel een jaar of zeven, acht geduurd voor het zover was.

Heb zelf ooit (huidige model) speakers verkocht en na spijt later opnieuw gekocht. Lees regelmatig dat mensen spijt hebben van verkoop ivm zgn upgrade, dus is het verstandig om vast te houden aan wat gewaardeerd wordt.

nee. ik hecht me nergens zo aan dat ik het niet zou verkopen.

wel vind ik het leuk als het dan naar een liefhebber gaat ipv een handelaar.

Hmm,...lastig :rolleyes:B)

Ook al gebruik ik 'm niet zo vaak, toch kan ik 't (nog steeds) niet over m'n hart verkrijgen om 'm weg te doen.

De Naim Nait-1 uit 1986, die ik begin vorig jaar van Ome Henk heb overgenomen. :)

my_nait_1.JPG

(in mint condition en heb 'm vorig jaar laten nakijken en recappen bij een Naim-dealer)

Maar goed...ook ik zeg nooit nooit (woeps...nu zei ik 't al 2x achter elkaar :lol:;) )

Bij mij zal de Musical Fidelity Tri-Vista 300 integrated nooit meer de deur uit gaan.

trivistaan0.jpg

Tegen de tijd dat de stuurbuisjes (Raytheon 5703) die minstens 100.000 uur mee moeten kunnen volgens opgave, het gaan begeven worden deze gewoon vervangen door een setje wat ik al in reserve heb liggen.

imgp0147ny3.jpg

Ook de Dali Helicon 400 SE Jubilee speakers gaan niet meer weg.

plantav1.jpg

Hooguit dat ze dienst gaan doen in de tweede set als ik ooit mooiere speakers tegen het lijf loop maar die ben ik iig nog niet tegen gekomen.

Mvg. Miracle.

ik dacht de Musical Fidelity A-100(x), echter... binnenkort in dit theater...

ik dacht de Graaf GM20, misschien wel binnenkort in dit theater ...

ik dacht de Translator Heliodoor, misschien wel binnenkort in dit theater ...

ik dacht de Bow ZZ8, ik weet het zeker :) die blijft.

En de JBLs dan :(:D

gr :( hj :D

ok de jbls ;)

er zijn nog mooiere namelijk. echter veelal gekocht door yuppen met veel poen en weinig historisch besef

Ik heb een Naim Nait2 die ik niet zo snel ga verkopen. Ook omdat mijn vriendin er erg aan gehecht is. Daarnaast heb ik speakers, de Neat Ultimatum MFS die ik wel erg waardeer. Zou zo snel niet weten wat binnen redelijk budget deze speakers zou kunnen vervangen in mijn woonkamer.

Ik ben niet zo'n switcher. M'n AVM cd-loopwerk heb ik nu al bijna 9 jaar. Ik heb 8 jaar met veel plezier naar m'n B&W N804 geluisterd. En de voorgangers daarvan, mijn trouwe CDM-1's, heb ik nog steeds in gebruik. Mijn Denon DCD1460 uit 1990 heb ik ook niet verkocht en staat bij een vriendin te spelen. Van m'n "startset" heb ik eigenlijk alleen mijn B

Ik heb op zolder een paar lijkkisten staan waar ik nooit meer vanaf kom. Wel handig voor het onvermijdelijke...

Wat ik uit praktische overwegingen niet snel weg zal doen is mijn Mitsubishi DA-F20 tuner. Enige tijd geleden heeft deze een grote beurt gehad. Ik luister er dagelijks met veel plezier naar en als ik de mensen mag geloven dan zijn er weinig betere tuners gemaakt. Het heeft dus geen nut deze tuner weg te doen.

Verder is mijn lieveling m'n Lenco L76 draaitafel. Na jaren van omzwervingen en het kopen van allerlei moderne rommel bij goeroes draait deze tafel al weer enkele jaren zijn rondjes. Samen met een Hadcock GH228 arm een Grado Statement Master een combinatie waar ik blijvend heel gelukkig mee ben.