Jump to content

alles filteren...., behalve eindbakken......? :-)

WanFie
 Share

Recommended Posts

klopt hans zo heb ik dat thuis ook aangesloten staan en de cd-speler op een aparte digitale uitgang van het filter.

en wat henno zij over zijn xtc kabels moet ik ook toegeven ik kreeg na het aansluiten van zijn kabels aan mijn eindbak een behoorlijke verbetering ik kreeg daarbij het idee dat de eindbak eindelijk de stroom kreeg wat hij nodig had.

Een netfilter is een mooi ding als je een vervuilde netspanning hebt. Dan raad ik zoiets iedereen ook aan. Heb je echter een schone netspanning of een aparte groep, laat die dingen dan aub in de winkel. Meestal "knijpen" ze de sound van je set. Is het niet in het laag, dan wel in het hoog.

Of je een schone netspanning hebt, daar kan je dealer je wel mee helpen. Die heeft vast wel zo'n Kemp knetterbox (oid) liggen.

Geplaatst door Sodejuu:

Een netfilter is een mooi ding als je een vervuilde netspanning hebt. Dan raad ik zoiets iedereen ook aan. Heb je echter een schone netspanning of een aparte groep, laat die dingen dan aub in de winkel. Meestal "knijpen" ze de sound van je set. Is het niet in het laag, dan wel in het hoog.

Of je een schone netspanning hebt, daar kan je dealer je wel mee helpen. Die heeft vast wel zo'n Kemp knetterbox (oid) liggen.

Hier ben ik het dus niet mee eens, je CD-speler (en andere digitale apparaten) stoort anders de rest van je apparatuur.

Ook is er in Nederland geen schone stroom meer te vinden. zet er maar eens een scope op.

Kijk ook eens hoeveel vervuiling door mobiele telefoons e.d. via de netspanning in je apparaten komt.

Nee missen wil ik hem zeker niet.

Geplaatst door Yoyo:

Volgens mij heb je hiermee een hoop mensen zonder netfilter een blij gevoel gegeven. En het kost nog niks ook.

Ik neem aan dat je doelt op Sodejuu? ;):D

Ik heb trouwens ook geen netfilters of zo. Geen aandacht aan besteed tot nu toe. Ik weet zeker dat de spanning hier kut is. Er zit ook veel te veel op de groepen hier. En het algemene net is zwaar overbelast.

Mooi voorbeeld: Ik heb een halogeenlamp met dimmer. Als ik die om een uur of 10 (nu dus) aanzet, dan komt er veel minder licht uit dan om een uur 2 's nachts. En ik heb dan echt niet aan de dimmer gezeten. Je kunt het soms ook merken. Dan gaat de lamp feller of minder fel banden. Zomaar, omdat het net minder of meer belast wordt...

Geplaatst door Hans van Liempd:

Hier ben ik het dus niet mee eens, je CD-speler (en andere digitale apparaten) stoort anders de rest van je apparatuur.

Ook is er in Nederland geen schone stroom meer te vinden. zet er maar eens een scope op.

Kijk ook eens hoeveel vervuiling door mobiele telefoons e.d. via de netspanning in je apparaten komt.

Nee missen wil ik hem zeker niet.

Hans, je redenatie klopt voor een groot deel. Echter als je je kabels achter de apparatuur goed uit elkaar houdt, zul je merken dat een netfilter vaak kan vervallen (ook op digitale bronnen).

Let wel, ik ben niet tegen netfilters. Ze doen een hoop goed. Maar als het niet nodig is, is het niet nodig en kun je van de bespaarde centjes weer software kopen. ;)

Nog een mooie anekdote over het net hier: Het net is (tegelijk met de campus zelf) in de jaren 60 aangelegd. Men ging er toen vanuit dan studenten een keer een lamp en een radiootje op hun kamer zouden hebben. Daar is het net dus op 'aangepast'. Helaas heeft de gemiddelde student tegenwoordig wel 1 of (vaak) meer computers, een tv, een stereosetje (al dan niet hoogwaardig ;)) een koelkast, een stel lampen enz. op zijn kamer. Dat kan zo'n oud net dus lang niet meer aan. Een paar jaar geleden is het gelukkig aangepast, maar daarvoor kon je 's winters, als het gesneeuwd had, de kabels onder de grond 'zien' liggen. Op die plekken was de sneeuw dan gesmolten (mits het niet te hard vroor uiteraard). Er zijn toen ook wel eens 'dippen' van 180 Volt gemeten (i.p.v. 220/230V wat normaal is)...

Het hoog is er (zonder filter) inderdaad iets op achteruit gegaan, maar wat je mist in het laag met filter is toch m.i. toch een doorslaggevendere factor.

Dit is wel een intressante constatering, ik heb dit zelf wel eens heel anders ervaren. Juist het hoog was dan verschrikkelijk het dupe van een netfilter.

Een kabel hoort niet als filter te werken.

Dit is n.l. veel te ongecontroleerd en appartuurafhankelijk.

:)

Klopt, maar vergeet niet dat ELKE kabel een filter IS. eek.gif:rolleyes:

Yoyo,

Ik schreef alles, behalve......

Dan nog de hamvraag, was het hoog ook met de xtc netsnoeren minder schoon, of alleen met je eigen netsnoeren (bij jou thuis) confused.gif

Ik denk dat het hoog slechts zeer minimaal veranderde, niet de moeite van het filteren waard vind ik.

Andr

Geplaatst door Puur:

Dit is wel een intressante constatering, ik heb dit zelf wel eens heel anders ervaren. Juist het hoog was dan verschrikkelijk het dupe van een netfilter.

Ik vind inderdaad dat het hoog en midden een fractie minder transparant is.

Geplaatst door Henrie:

Ik neem aan dat je doelt op Sodejuu?     ;)     :D

Nou in de eerste plaats mezelf maar inderdaad zo te zien sodejuu ok, en jij niet te vergeten. ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik geloof het verhaal van Hans zonder meer. Alleen weet ik niet hoe goed/slecht je versterker en speakers moeten zijn voor je het hoort. Hans geeft zelf ook al aan dat het hem bij zijn boxen ook niet direct op was gevallen.

Hij heeft me nog een keer uitgenodigd om te komen luisteren. Ik ga er van uit dat deze invitatie wel een jaartje geldig blijft. Tot die tijd spaar ik al dit soort dingen op en ga hem aan de tand voelen bij die (mini)sessie om te zien welke groote orde dit soort effecten heeft.

Yoyo,

het was inderdaad zo dat het mij niet direct opviel toen ik het filter er tussen hing. Er waren n.l ook heel veel verbeteringen in het geluidsbeeld.

Hier blijkt weer uit dat een half uur luisteren tot verkeerde conclusies kan leiden.

Mijn zoon (21) vind ook dat het laag nu veel "vetter" was dan vroeger.

Geplaatst door Yoyo:

Hij heeft me nog een keer uitgenodigd om te komen luisteren. Ik ga er van uit dat deze invitatie wel een jaartje geldig blijft. Tot die tijd spaar ik al dit soort dingen op en ga hem aan de tand voelen bij die (mini)sessie om te zien welke groote orde dit soort effecten heeft.

Je bent welkom...!!

Yoyo,

het was inderdaad zo dat het mij niet direct opviel toen ik het filter er tussen hing. Er waren n.l ook heel veel verbeteringen in het geluidsbeeld.

Hier blijkt weer uit dat een half uur luisteren tot verkeerde conclusies kan leiden.

Mijn zoon (21) vind ook dat het laag nu veel "vetter" was dan vroeger.

dat filter dat je er tussen heb aangesloten heb je dat s

Telefunken,

ik heb het filter al bijna een jaar in gebruik, ik heb alleen afgelopen zondag de Eindversterker er af gehaald.

Waar het dus over gaat is, dat de eindversterker beter niet via een filter aangesloten moet worden, maar de rest zeker wel....!

Telefunken,

ik heb het filter al bijna een jaar in gebruik, ik heb alleen afgelopen zondag de Eindversterker er af gehaald.

als het goed is heb je wel even een beetje meer dynamiek erbij

Veel netfilters bestaan uit een serie en een parallel filtering, gebruik eens alleen een parallelfilter dit neemt een aantal nadelige invloeden weg...........

Overigens een scheidingstrafo schijnt ook heel behoorlijk te werken.

Groet Jitze