WanFie Posted 17 mei 2003 Author Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door Jitze:Veel netfilters bestaan uit een serie en een parallel filtering, gebruik eens alleen een parallelfilter dit neemt een aantal nadelige invloeden weg........... Overigens een scheidingstrafo schijnt ook heel behoorlijk te werken. Groet Jitze Ik weet absoluut niet welk filter is toegepast, ik weet dat dit filter is ontwikkeld bij Visonik. Hoe het precies tot stand is gekomen weet ik niet. Maar Chris denkt dat het eigenlijk geen CE keurmerk mag hebben. Een scheidingstrafo gebruik ik in m'n tweede set. Dit helpt wel, maar niet zo goed als een filter. Ik gebruik daarvoor een ringkern scheidingstrafo van 3 kVA. Een nadeel is dat ie wat bromt, daarom mag ie in de kast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Ik heb het filter die ik voor mijn cd speler gebruik ook pas na meerdere probeersels behouden. Het is idd zeker zo dat het toegepaste filter een hoop positieve of negatieve invloed kan hebben op het voorgeschotelde beeld! Ikzelf gebruik een Audio Agile (clear cd) en deze tastte (in mijn optiek) buiten de verbetering(en) het beeld niet negatief aan. Met andere filters had ik daar beduidend meer last van. IKKE Maar wat bij mij niet werkt,bij jou.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door Sodejuu: Tja, Ik heb het geluk dat ik in een boerenheikneuterdorp (3 x woordwaarde ) in de buurt van R. woon. Er is wel industrie in de buurt, maar bij lange na niet zo gigantisch als in het zwaar overbevolkte westland. Het net is hier nog redelijk netjes Buh? dorp met eigen centrale? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Nou, dat nog net niet. Die staat nog geen 5km in vogelvlucht bij mij vandaan. De "nieuwe" ligt ca 10km bij mij vandaan, maar die is nou ook afgeschreven. Ik weet alleen nog niet waar de volgende komt. Och, het kan goed zijn dat ik de stroom uit Duitsland krijg, want dat is hier ook niet zover vandaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 mei 2003 Author Report Share Posted 18 mei 2003 Hoever je van een centrale af woont maakt niks uit, het gaat er over hoevel vervuilende verbruikers er op jouw "tak" zitten. Tussen de trafo die ergens bij jouw in de buurt staat en je woonhuis daar komen de vervuilers binnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 mei 2003 Author Report Share Posted 18 mei 2003 Nu ik alles nog eens doorlees, wordt het geleidelijk een topic van filteren wel of niet. Mijn mening is dus dat een filter MOET voor de CD-speler (dubbelwerkend) en voorversterker e.d. Dit houd n.l. een hoop vervuiling buiten. Voor de eindversterker is er blijkbaar iets anders aan de hand. Zijn er geen filters die ook voor eindversterkers goed hun werk doen?? Ik bedoel geen netvervuiling doorlatend, en toch voldoende stroom vrije doorgang geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 19 mei 2003 Report Share Posted 19 mei 2003 Is een scheidings-trafo waarmee je het net loskoppeld van je boormachine of looplamp zoals gebruikt voor 230 volt in natte ruimtes nog nuttig ? of is dit juist helemaal uit den boze.? grtz Yoyo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Geplaatst door Yoyo:Is een scheidings-trafo waarmee je het net loskoppeld van je boormachine of looplamp zoals gebruikt voor 230 volt in natte ruimtes nog nuttig ? of is dit juist helemaal uit den boze.? grtz Yoyo Zeker niet uit den boze, zou goed kunnen werken, echter eea hangt ook af van de wijze waarop een trafo is opgebouwd, heb ik begrepen. Het merk Isotek levert diverse scheidingstrafo's en filters met een trafo, op hun site is hieromtrennt enige informatie te vinden. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 mei 2003 Author Report Share Posted 20 mei 2003 Ik gebruik in mijn tweede set een scheidingstrafo uit een oude UPS. Ik merk niet heel veel verchil tussen het ding er tussen of er tussen uit. Zonder is het geluid wat dynamischer, met is het wat transparanter. Ik heb nog niet de kans gehad om alleen de eindbak rechtstreeks aan te sluiten. Elke scheidingstrafo is in principe goed, als het ding maar voldoende vermogen heeft. Mijn trafo is 3 kVA (ca 3000 Watt). Een ringkern schijnt beter te zijn dan een C-kern trafo. De mijne (ringkern) bromt behoorlijk, dus die moet in de kast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 22 mei 2003 Report Share Posted 22 mei 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Ik gebruik in mijn tweede set een scheidingstrafo uit een oude UPS. Ik merk niet heel veel verchil tussen het ding er tussen of er tussen uit. Zonder is het geluid wat dynamischer, met is het wat transparanter. Ik heb nog niet de kans gehad om alleen de eindbak rechtstreeks aan te sluiten. Elke scheidingstrafo is in principe goed, als het ding maar voldoende vermogen heeft. Mijn trafo is 3 kVA (ca 3000 Watt). Een ringkern schijnt beter te zijn dan een C-kern trafo. De mijne (ringkern) bromt behoorlijk, dus die moet in de kast. het klonk beneden zeer goed, alleen boven, ga daar niet lang op in, denk aan de vifa. Je kunt van mij wel ff wat tweeters lenen ik moet die boxjes toch nog afwerken. Groet, Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirtyherrie Posted 22 mei 2003 Report Share Posted 22 mei 2003 Het ligt eraan welke filters je gebruikt.Op een Tice of een Transparent PIXL klinkt de eindversterker wel beter.Dan zal het resultaat nog verschillen per versterker. Het gaat er niet om of je nu meer hoog of laag hebt,maar het geluidsbeeld is breder en dieper en ,om maar eens een cliche te gebruiken,de achtergrond is zwarter. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 mei 2003 Author Report Share Posted 22 mei 2003 Geplaatst door paul demo: het klonk beneden zeer goed, alleen boven, ga daar niet lang op in, denk aan de vifa. Je kunt van mij wel ff wat tweeters lenen ik moet die boxjes toch nog afwerken. Groet, Paul Zo erg was het nou ook weer niet Paul..., Dat foliehoog is op zich heel mooi, maar inderdaad in vergelijking met de Kappa's was aan de zachte kant. Ik zal eerst nog eens wat met kabels vogelen. De scheidingstrafo zat er overigens niet tussen toen jij luisterde. Ook was de apparatuur steenkoud. het duurt nou eenmaal een half uur voordat de PP's op klank zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 22 mei 2003 Report Share Posted 22 mei 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Zo erg was het nou ook weer niet Paul..., Dat foliehoog is op zich heel mooi, maar inderdaad in vergelijking met de Kappa's was aan de zachte kant. Ik zal eerst nog eens wat met kabels vogelen. De scheidingstrafo zat er overigens niet tussen toen jij luisterde. Ook was de apparatuur steenkoud. het duurt nou eenmaal een half uur voordat de PP's op klank zijn. ik bedoelde het ook niet als zo erg, maar meer dat na de lange tijd beneden luisteren te verschillend was maar het aanbod om een keer de tweeters te lenen blijft staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Geplaatst door paul demo:maar het aanbod om een keer de tweeters te lenen blijft staan Ik durf het bijna niet te vragen maar... Is dit aanbod exclusief voor Hans ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 mei 2003 Author Report Share Posted 29 mei 2003 Terug naar het netfilter. Ik heb de titel van dit topic enigzins aangepast. Ik weet het niet meer, dus is het uitroepteken vervangen door een vraagteken. Ik draai nu weer met de eindbakken op het filter..... Het belangrijkeste verschil is toch wel dat het hoog en midden nauwkeuriger en kleiner geplaatst worden. ook lijkt dit mninder te vervormen. Het laag...... tja, daar kun je veel van zeggen, maar wanneer is het goed. Als ik meer druk wil kan ik het filter er tussen uit halen. Wil ik meer precisie in het laag, dan steek leg de eindtrap aan het filter. Ik moet er zelf nog een uitkomen wat nou voor mij beter is. Mischien dat de netkabel/filter sessie uitkomst brengt. Maar dit is pas over drie weken of zo, als ik terug ben van vakantie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts