Jump to content

Phonopre

hderkx
 Share

Recommended Posts

Ik ben eens wat aan het rondkijken op het gebied van phonoversterkers. Nu ben ik de Trigin Vanguard 2 op het spoor gekomen. Die kun je op veel manieren aan een element aanpassen en dat lijkt me een groot voordeel. Ook heb ik de Lehmann Black Cube Statement gezien. Die heeft zo te zien wat minder instelmogelijkheden. Stel ik wil op termijn een ander element kopen van Benz of eventueel een ander merk. Heb ik dan met zo'n Lehmann voldoende bewegingsruimte? Welke andere zijn er nog die je op veel manieren kunt instellen?

HDerkx

Guest Kraus vonBentinck

Die vraag en dat voor zo'n oudgediende hear :P

Aqvox c21 MKII (wel duur geworden maar aan alles aanpasbaar)

Om voor altijd en voor elk element klaar te zijn: Array (ook wel 2e hands -zie de site; er is een nieuwe versie, meen ik)

Voor die Array moet behoorlijk in de knip getast worden, Kraus.

Die AQ Vox 1 is wel de hemel in geprezen maar nadat de euforie wat gezakt was, zijn er wat genuanceerdere geluiden gekomen. Zie forum van de oosterburen.

HDerkx

Voor die Array moet behoorlijk in de knip getast worden, Kraus.

Die AQ Vox 1 is wel de hemel in geprezen maar nadat de euforie wat gezakt was, zijn er wat genuanceerdere geluiden gekomen. Zie forum van de oosterburen.

HDerkx

ik heb deze aqvox ook te leen gehad in combinatie met de clearaudio performance met maestrom mm element om een vergelijk te maken met de bluenote phono MKII. Tja over het geluid van de aqvox, erg saai en technisch. Geen emotie. Kan aan de combinatie liggen maar bij mij gingen de armhaartjes niet overeind. Toen weer de bluenote aangesloten en :):):):)

Robin

• Members
[...]

Stel ik wil op termijn een ander element kopen van Benz

[...]

Heel simpel, de Benz Lukaschek. Instellingsmogelijkheden nul, klank overweldigend.

[...]

of eventueel een ander merk.

[...]

Tja , dan wordt het gelijk een ander verhaal.

Ben het met Miracle eens, die AcousTech blijft een topper, ook de genoemde Array is niks mis mee.

De Graham Slee Era Gold en Elevator heb ik ook goede ervaringen mee, het blijft alleen allemaal redelijk aan de prijzige kant.

Even een vraagje, welk element gebruik je nu eigenlijk (haal ik niet terug uit jouw tekst)? Waarschijnlijk een Benz gezien de opmerking ''een ander element van Benz''.

Een Ace L vind ik persoonlijk nog steeds een waanzinnige combi met de Lukaschek, ook al is de prijsverhouding dan een beetje scheef...

Om voor altijd en voor elk element klaar te zijn: Array (ook wel 2e hands -zie de site; er is een nieuwe versie, meen ik)

Dat klopt... tenminste... de nieuwste versie is voorzien van een speciale shuntvoeding. De rest is gelijk gebleven. Maar wat die voeding in het geluid verbetert is toch wel heel veel. Meer rust en kracht. Zo ervaar ik het tenminste.

En wat is ruim

[...]

Stel ik wil op termijn een ander element kopen van Benz

[...]

Heel simpel, de Benz Lukaschek. Instellingsmogelijkheden nul, klank overweldigend.

[...]

of eventueel een ander merk.

[...]

Tja , dan wordt het gelijk een ander verhaal.

Ben het met Miracle eens, die AcousTech blijft een topper, ook de genoemde Array is niks mis mee.

De Graham Slee Era Gold en Elevator heb ik ook goede ervaringen mee, het blijft alleen allemaal redelijk aan de prijzige kant.

Even een vraagje, welk element gebruik je nu eigenlijk (haal ik niet terug uit jouw tekst)? Waarschijnlijk een Benz gezien de opmerking ''een ander element van Benz''.

Een Ace L vind ik persoonlijk nog steeds een waanzinnige combi met de Lukaschek, ook al is de prijsverhouding dan een beetje scheef...

Bij een Benz (en ook sommige andere elementjes kan een Lukascheck erg goed. Mooi trapje . Wel erop letten dat je de PP1 in T9 uitvoering krijgt.

Huub,

De Trigon Vanguard 2 klinkt tamelijk rustig en beheerst, bijna romantisch. De Vanguard 1 is dezelfde als de Transrotor Phono die ik zelf jaren heb gehad (je kent 'm). Klankverschil tussen V1 en V2 is er nauwelijks.

De Lehmann klinkt dun en technisch. Erg flexibel, maar niet mijn ding

Blue Note Phono1 is goed, maar niet erg instelbaar. Bovendien kan hij brommen, maar dat is te verhelpen.

Array is idd erg goed, maar ook de prijs is behoorlijk (maar acceptabel voor het gebodene). Het is niet echt mijn ding. Voor mij wekt ie te weinig emotie op, maar technisch is het een juweel.

De Phonomena heb ik verschillende keren gehoord zonder dat ie me ook maar

Dat klopt... tenminste... de nieuwste versie is voorzien van een speciale shuntvoeding. De rest is gelijk gebleven. Maar wat die voeding in het geluid verbetert is toch wel heel veel. Meer rust en kracht. Zo ervaar ik het tenminste.

En wat is ruim

En wat is ruim

En wat is ruim

En wat is ruim

De grote problemen die ik heb met het uitgeven van geld aan nieuwe hifi zijn de volgende:

- Ik moet ervoor naar een dozenschuiver, die, ongeacht zijn verstand van zaken, alleen belang heeft bij het schuiven van dozen.

- Het is volstrekt onduidelijk wat de relatie is tussen hetgeen je betaald en het gebodene.

- Er wordt onvoldoende door fabrikanten gedaan aan het verbeteren van kwaliteit, mijn indruk is dat men drukker is met rebadgen en het verlagen van produktiekosten.

Dit zijn heel algemene bezwaren die mij er van weerhouden geld uit te geven in deze industrie. Of het dan om een kwart maandsalaris, een heel maandsalaris of acht maandsalarissen gaat doet bij mij dan niet meer ter zake.

De grote problemen die ik heb met het uitgeven van geld aan nieuwe hifi zijn de volgende:

- Ik moet ervoor naar een dozenschuiver, die, ongeacht zijn verstand van zaken, alleen belang heeft bij het schuiven van dozen.

- Het is volstrekt onduidelijk wat de relatie is tussen hetgeen je betaald en het gebodene.

- Er wordt onvoldoende door fabrikanten gedaan aan het verbeteren van kwaliteit, mijn indruk is dat men drukker is met rebadgen en het verlagen van produktiekosten.

Dit zijn heel algemene bezwaren die mij er van weerhouden geld uit te geven in deze industrie. Of het dan om een kwart maandsalaris, een heel maandsalaris of acht maandsalarissen gaat doet bij mij dan niet meer ter zake.

Ga even langs bij Henk (een zogenoemde "dozenschuiver"), en bij de fabrikant. Heb ik gedaan (zie "Het gevoel Itali

Guest Kraus vonBentinck

Hoe het klinkt wordt in de eerste en verreweg grootste plaats bepaald door de luidsprekers in samenhang met de luisterruimte. De versterker dient "slechts" optimaal aangepast te zijn aan de luidsprekers. Versterkers klinken niet of nauwelijks. Dat is wel weer eens heel duidelijk gebleken bij de een tijdje geleden gehouden "wedstrijd" tussen de goedkope Sony en de extreem dure ASR Emitter.

Het beter of slechter slechter klinken van een versterker komt alleen maar neer op de beoordeling of de versterker wel of niet is opgewassen tegen de eisen die de luidspreker stelt.

Iets dergelijks geldt ook voor de phonopre. Optimale aanpassing aan het element levert het meeste rendement, veel en veel meer dan de keuze voor een buis of transistor bijvoorbeeld.

De Array phonotrap is kwalitatief hoogstaand (zeer ruisarm) en goed aanpasbaar en zal daarom in de meeste gevallen een uitstekend resultaat geven. Vanwege de bouwkwaliteit is het ook een apparaat dat een luisterleven lang meegaat en nooit de deur uit hoeft omdat het niet bij een volgend element zou passen.

Bij de juiste instellingen is dit een phonotrap die voor geen enkele andere combinatie het hoofd zou hoeven te buigen. De mystieke "ideale" match bestaat helemaal niet.

Hoe vaak is hier al niet de aankoop van een ander element gevolgd door de min of meer gewongen vervolgaankoop van een phonotrap?

Van die sores ben je met een Array echt af.

Waar ik in ieder geval niet kapot van ben is de Musical Fidelity Xlps3. En de Clearaudio Smartphono en Basic. Die vind ik allemaal erg steriel.

Maar daar valt ook niet veel aan in te stellen.

HDerkx

Ik heb een Basic gehad. Steriel kan ik die echt niet noemen. Het was w

Hoe vaak is hier al niet de aankoop van een ander element gevolgd door de min of meer gewongen vervolgaankoop van een phonotrap?

Van die sores ben je met een Array echt af.

Heb je uiteraard gelijk in maar je mag toch niet vergeten dat er tussen een gewoon phonotrapje en de Array wel heel veel andere phonoamps te krijgen zijn die beter klinken dan de basis.

Vroeger speelde ik met een Creek en Elys, toch logisch dat ik bij de aanschaf van een Benz Ace de Phono wil upgraden en laat ons wel wezen dat de Phono 1 budgettair toch wel een supereind vandaan de Array ligt :)

Wie kan er iets zeggen over de Ear 834P in combi met de Ace Low? Deze phonoamp duikt regelmatig op maar ik heb gn flauw idee hoe het ding klinkt ... Voor de duidelijkheid, ik zoek mijn Phono 1 niet te veranderen hoor. Ik neem de Ace omdat ik deze ken.

Wil nog als phonoamp de Diabolo met PSU voeding toevoegen aan het rijtje. Hier zijn toch ook redelijk wat instellingen en combinaties mogelijk ...

Gr

Stef

http://www.marktplaza.nl/De-jasmine-phono-...ion-1871693.php

Dit is ook een goede voor het geld vindt ik al heb ik nog niet veel vergeleken, maar ik heb niks te klagen

Dit wordt waarschijnlijk mijn volgende aanschaf , topvoortrap met hoge kwaliteit phono ineen.

http://www.soundstage.com/revequip/cat_sl1_ultimate_mk2.htm

gr :( hj :D

tweedehands al gezien voor 4200 euro