hderkx Posted 20 januari 2008 Author Report Share Posted 20 januari 2008 Wat kun jij Carl? Jij hebt toch een Lehmann Carl. Of niet? Wat kun jij er over vertellen, kwa klank. HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 20 januari 2008 Members Report Share Posted 20 januari 2008 [...] + het ''afsluitprobleem'' + instellen van waardes + verschillende elementen in verwisselbare headshells + ''ruimtelijkheid=vervorming''? ( niet mee eens) + Lukaschek is i.p. voor BenzMicro elementen + smakeloos=neutraal? =Lukaschek ? niet mee eens( zie hiervoor) + mischien is smakeloos wel neutraliteit? [...] Om toch weer even in ''mijn'' Lukaschek-straatje te belanden, Met deze pre heb ik zo onderhand toch wel de nodige ervaring opgedaan (idd de PP1 T9 zoals Sodejuu terecht opmerkte, de eerdere versie kan niet in de schaduw van dit kleinnood staan). Voor degenen die denken dat dit phontrapje uitsluitend geschikt is voor Benz elementen even een kleine opsomming van wat er hier zoal op aangesloten is geweest: *Ortofon Jubilee: gaat gewoon heel erg goed, zeker met een uitgebreidere voedings-sectie. *Linn Arkiv: een combinatie om van te smullen, op alle fronten. *Van den Hul Grashopper III: voor mij ongeveer een referentie. *Van den Hul Frog: dit gaat helaas niet goed, te hoge gain voor deze pre? (oversturing) *Grado Statement Reference: zeer fraai met plaatsing, geeft een echt ''live'' gevoel. *Koetsu Black: imponerend in laag- en middengebied, wel ietwat laid-back. Dan nog wat ervaringen met Benz elementen: Benz Ace Low: een referentie-elementje in deze prijsklasse. Benz Wood II: naar mijn smaak te lauw Benz Ruby Open Air: alles te. Een fantastisch element, maar niet met deze pre. Benz Ebony: Ooit geprobeerd bij Hobo (wie weet het nog?), ondanks dat dit op papier gewoon niet moet gaan met 2,5 mV uitgangsspanning was deze combinatie erg fraai (hou alleen je volumeknop in de gaten!) Om dus te zeggen dat een Lukaschek speciaal is ontworpen voor de Benz elementen ? De vaste waarde van 22.000 Ohm, ik denk eerder dat dat iets is waar meerdere ontwerpers zich eens in zouden moeten verdiepen. Deze stand kom je bijna nergens tegen, klinkt de Lukaschek daarom zo goed ? Wie zal het zeggen. PS, sorry voor het ietwat off-topic gaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heino Posted 26 januari 2008 Report Share Posted 26 januari 2008 Wat kun jij Carl? Jij hebt toch een Lehmann Carl. Of niet? Wat kun jij er over vertellen, kwa klank. HDerkx Ik denk dat ook ik een relevante duit in het zakje kan doen. Ik heb namelijk al ruim 15 jaar een Denon element: Na een 103 twee 103D's en nu een Denon DL-103R in combinatie met een Lehmann Audio Cube SE 2007. (De laatste is geupgrade van een SE 2006 naar een SE 2007.) Wat mij daarin vooral bevalt is de gedetailleerde, uitgewogen klank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Beste Hubertinus, De Bluenote Phono 1 Mk 3 is een Phono versterker waar je alle denkbare en verkrijgbare weerstanden in kunt zetten en dat kan zonder soldeerbout, gewoon erin pikken 1 per kant en klaar is Hubertinus. Standaard is hij ingesteld op 470 Ohm. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Ik denk dat de verschillende trappen toch behoorlijk anders klinken. Je moet er maar een paar uitproberen waar je de gain en impedantie bij kan instellen. Iets makkelijkers of iets moeilijkers maakt niet echt uit. Een Lehmann is een zeer mooie en neutrale trap en ook niet te duur. Wel iets minder warm dan de Bluenote, het is maar wat je zoekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts