Jump to content

Audioclub Oost Brabant

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Het ging dus bijna mis, de Behringer die bij de luidsprekers geleverd word als actief scheidingsfilter bleek n.l. spontaan alle instellingen kwijt te zijn.

Het komt er o.a. op neer dat voor de Behringer is gekozen omdat kamer correctie en wandafstand dan makkelijk gekorrigeerd kunnen worden.

Dat deze in elke ruimte anders zijn bleek bij de eerste tonen. Het stampen op de vloer van Erik Clapton kwam als donderslagen de ruimte in. Veeeeeeeeel te veel laag dus.

En dan begint het gesleutel... dat laag moest echt wel veel minder. Gelukkig kende een medelid dit apparaat tot in de puntjes en al snel stond er een keurig tonaal plaatje.

Vermeldingwaardig is overigens dat er gedraaid werd met een aangepastte Behringen zodat deze als voorversterker ingezet kon worden. Voor de

Het ging dus bijna mis, de Behringer die bij de luidsprekers geleverd word als actief scheidingsfilter bleek n.l. spontaan alle instellingen kwijt te zijn.

Het komt er o.a. op neer dat voor de Behringer is gekozen omdat kamer correctie en wandafstand dan makkelijk gekorrigeerd kunnen worden.

Dat deze in elke ruimte anders zijn bleek bij de eerste tonen. Het stampen op de vloer van Erik Clapton kwam als donderslagen de ruimte in. Veeeeeeeeel te veel laag dus.

En dan begint het gesleutel... dat laag moest echt wel veel minder. Gelukkig kende een medelid dit apparaat tot in de puntjes en al snel stond er een keurig tonaal plaatje.

Vermeldingwaardig is overigens dat er gedraaid werd met een aangepastte Behringen zodat deze als voorversterker ingezet kon worden. Voor de

• 2 weeks later...

JustListenset.jpg

Hier nog een fotootje van de clubavond.

Het verslag staat inmiddels ook op www.aob.hifi.nl

:)

Eerstvolgende avond

Donderdag 18 december 2008 om 20.00 uur:

Jan Horstman van Holland Link komt samen met Cor Dekker van Musical Reality.

Holland Link zal een set presenteren bestaande uit de

Chord CPM-2600 ge

• 5 weeks later...
  • 1 month later...
Volgende week donderdagavond (19 febr.) hebben we iets echt bijzonders.

Kijk maar eens onder agenda op onze site

'n tipje van de sluier...?

McIntoschLS.jpg

Niet leden zijn voor een kennismaking ook welkom.

Zie hiervoor ook onze site.

Morgen dus... :)

En nu is het alweer achter de rug..

Dit was dus pure verwenning en een van de allerbeste demo's die we bij de audioclub hadden.

Pure realisme.

Geen audiofiel geneuzel, maar kracht, dynamiek

Guest kikkervisje

Wat jammer dat je toch nog een minpuntje hebt gevonden. :D

Onlangs ben ik mee getroond naar een winkel in Hoogvliet waar Sonore lijnbronnen echt een overall beeld gaven.

Maakte niets uit waar je ook vandaan luisterde het gaf eigenlijk een soort van ik sta ook in die zaal gevoel. Heel weird.

Peperduur maar wel de mooiste speakers die ik ooit gehoord heb.

Wat jammer dat je toch nog een minpuntje hebt gevonden. :D

Onlangs ben ik mee getroond naar een winkel in Hoogvliet waar Sonore lijnbronnen echt een overall beeld gaven.

Maakte niets uit waar je ook vandaan luisterde het gaf eigenlijk een soort van ik sta ook in die zaal gevoel. Heel weird.

Peperduur maar wel de mooiste speakers die ik ooit gehoord heb.

H e l e m a a l mee eens.

Die hebben we in Rotterdam met de audioclub ook eens beluisterd.

Geweldige dag was dat.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Afgelopen donderdag weer een top avond gehad. Van Duppen met Hegel CD-speler en geintegreerde versterker met NordOst bekabeling...

Zelfs de twijfelaars betreffende verschillen in kabels konden nu heeeel goed horen wat een betere kabel brengt.

Met de goedkopere NordOsten klonk de set wel boven gemiddeld, maar de duurdere kabels maakten er een echte topset van. Ik heb de leden zelden zo stil horen luisteren... Wanneer het minder klinkt is het n.l. vaak veel rumoeriger, nu niet dus.

Afgelopen donderdag weer een top avond gehad. Van Duppen met Hegel CD-speler en geintegreerde versterker met NordOst bekabeling...

Zelfs de twijfelaars betreffende verschillen in kabels konden nu heeeel goed horen wat een betere kabel brengt.

Met de goedkopere NordOsten klonk de set wel boven gemiddeld, maar de duurdere kabels maakten er een echte topset van. Ik heb de leden zelden zo stil horen luisteren... Wanneer het minder klinkt is het n.l. vaak veel rumoeriger, nu niet dus.

welke van Duppen? de tornado ziet er wel goed uit ,zal ook wel een aardig prijskaartje aan hangen,

gr henkes

welke van Duppen? de tornado ziet er wel goed uit ,zal ook wel een aardig prijskaartje aan hangen,

gr henkes

Volgens mij was het de Breeze. Ondanks dat het een monitor is, kwam er een volwassen geluid uit.

ik dacht dat een setje

gr henkes

Volgens mij was het de Breeze. Ondanks dat het een monitor is, kwam er een volwassen geluid uit.

ik dacht dat een setje

• 3 months later...

Nu ik in zuid Frankrijk Wifi op de campingplek heb (wat een luxe.... :cool2: ) had ik eindelijk tijd om de verslagen van onze audioclub eens door te lezen. Toch wel leuk.., daarom...

verslagen Audioclub Oost Brabant onder "clubavonden".

Waarbij zeker de demo van Music 2 van ons medeforumlid Arden niet onvermeld mag blijven.

Maar ook de andere zijn zeker het lezen waard...

• Members
Nu ik in zuid Frankrijk Wifi op de campingplek heb (wat een luxe.... :cool2: ) had ik eindelijk tijd om de verslagen van onze audioclub eens door te lezen. Toch wel leuk.., daarom...

verslagen Audioclub Oost Brabant onder "clubavonden".

Waarbij zeker de demo van Music 2 van ons medeforumlid Arden niet onvermeld mag blijven.

Maar ook de andere zijn zeker het lezen waard...

Hierop even een reactie met voor deze keer mijn commerciele pet op naar aanleiding van het verslag:

Het was voor ons voor het eerst dat we een dergelijke demo hebben gegeven. Dit is toch totaal anders als een demo op de VAD of de Doelenshow. In een zeer beperkte tijd een set neerzetten en deze dan ook nog aan het klinken krijgen (gezien de enorm grote ruimte waarin dit alles plaatsvind van geschat een meter of 6/7breed en een lengte van een meter of 15). Dat dit alles eigenlijk verbazingwekkend makkelijk ging, was voor ons een enorme meevaller, je weet immers maar nooit hoe het uit gaat pakken als de ruimte vol komt met muziekliefhebbers (alweer geschat, een stuk of 40). Dat het nog beter kan, moge duidelijk zijn, maar zelf waren we zeer content met het resultaat gezien het tijdschema en onbekendheid met de ruimte.

De monoblokken van Raysonic waren voor ons ook een try-out daar deze nog enkele aanpassingen tegoed hadden. De schakeling is na de demo overgegaan naar triode, zo zullen ze ook standaard door ons gevoerd gaan worden, dit geeft vooral een beter controle onderin. Verder ook de mogelijkheid tot dimmen of uitschakelen van de blauwe verlichting.

Bewust hadden we gekozen voor nu eens een relatief goedkoop element in de Acoustic-Signature draaitafel, dit om aan te tonen dat ook betaalbare elementen heel veel goeds kunnen doen. Dit werd ook absoluut aangetoond door het ''blinde'' vergelijk met de phonopre's.

Een kleine misser aan onze kant was (met een soort van schaamrood op mijn kaken) de Hubble phonostage met zo goed als lege batterijen...

De Astin Trew/ DSS setup kreeg wederom de enorme bijval die het ook absoluut verdiend, hier hoeft weinig over te worden toegevoegd.

We hebben dit alles met heel veel plezier gedaan, volgende week (12 augustus) hebben wij wederom een dergelijke demo, dan bij audioclub Limburg. Ditmaal zullen wij worden vergezeld door 1 van onze dealers.