hansko Posted 20 februari 2011 Report Share Posted 20 februari 2011 Onzin Wat een leuke bijdrage.. Ook echt een bijdrage die je als waardevolle en leerzame bijdrage kunt lezen. Kom eens met een aanvulling op deze leuke, waardevolle en leerzame bijdrage waaruit gaat blijken dat IK onzin verkondig hansko. Ik reageer op deze stelling van jou Wat mij betreft overtreffen die alle opnames uit de 50ger en 60ger jaren met gemak. Wat een onvoorstelbare onzin bewering is dit. Hiermee bewijs je wat mij betreft dat je volstrekt geen verstand hebt van jazz en ook niet van de opname kwaliteit. Zeker gezien het feit dat je alle opnames hebt beluisterd uit die periode en dus ook de fantastische opnames die ik in mijn bezit heb uit die periode. De zelfoverschatting die steeds weer blijkt uit jouw reacties hear is onvoorstelbaar en het zou je sieren als je wat meer open staat voor de mening van een ander. Voor mij een reden om niet inhoudelijk in te gaan op jouw stelling, verspilde energie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 februari 2011 Author Report Share Posted 20 februari 2011 Pffffffff.... wat een oorlog alweer. Ik denk dat jullie allebei gelijk hebben. Mij spreekt de 50-60s jazz kwa muziek zeker meer aan dan de 80s jazz. Met de geluidskwakliteit is het gewoon wisselend. De opnamekwaliteit van veel Ann Burton platen b.v. is extreem goed. Ook sommige platen van Dave Brubeck en Miles Davis zijn erg goed opgenomen. De platen van Giganti del Jazz (vaak in mono) zijn ook erg goed opgenomen. Maaaaar.... in de jaren 70 kwamen de direct cut opnamen en daar de DMM platen. Daar zit ook heel mooie opnamekwaliteit tussen. Sheffield is daarbij de kar-trekker. De muziek... tja daar moet je (zoals altijd) van houden. Al Di Meola b.v. is toch heel wat anders dan Dave Grusin. En Bob James weer heel anders. Wanneer ik zou moeten kiezen (hoef ik gelukkig niet), dan kies ik de opnamekwaliteit van de Sheffield (en volgers) uit de 70-80s, maar de muziek uit de 50s 60s. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 20 februari 2011 Report Share Posted 20 februari 2011 Maaaaar.... in de jaren 70 kwamen de direct cut opnamen en daar de DMM platen. Daar zit ook heel mooie opnamekwaliteit tussen. Sheffield is daarbij de kar-trekker. De muziek... tja daar moet je (zoals altijd) van houden. Al Di Meola b.v. is toch heel wat anders dan Dave Grusin. En Bob James weer heel anders. ... en hier zit de crux, we vergelijken geen opnamen maar eindproducten. De opname is iets heel anders dan wat er uiteindelijk van geperst wordt. Om het bij Jazz te houden, vergelijk eens alle uitgaven van Ella & Louis. Dan zul je tot de conclusie komen dat de opnamen goed zijn en vele uitgaven maar zeer matig. Een ander vergelijk, Deep Purple, Made in Japan. Op een na zijn alle uitgaven erg slecht. Als je die ene andere uitgave hebt gehoord kun je tot de conclusie komen dat de opname wel aardig maar zeker niet goed is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 februari 2011 Report Share Posted 25 februari 2011 Een ander vergelijk, Deep Purple, Made in Japan. Op een na zijn alle uitgaven erg slecht. Als je die ene andere uitgave hebt gehoord kun je tot de conclusie komen dat de opname wel aardig maar zeker niet goed is. Een plaat uit mijn jeugd (mn origine lp staat nog ergens in de kast). Naar welke uitgave refereer je, als ik vragen mag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 maart 2011 Author Report Share Posted 14 maart 2011 Hierbij de link naar het verslag van de vorige clubavond. Mijn link A.s. donderdag hebben we leden vergadering de eerst volgende demoavond is op 21 april met Kanzy. Hierbij verzorgt Music 2 de luidsprekers en bron. Nieuwe leden of "kennismakers" zijn nog steeds welkom, zie hiervoor ook Link. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 maart 2011 Report Share Posted 15 maart 2011 Hans, Ik licht er maar wat uit... De conclusie is dat de lp ruimtelijker klinkt, maar wel met meer ruis, tikjes en minder precies.De cd is wel nauwkeuriger, schoner in het hoog, maar ook wat killer. Zou je dan kunnen concluderen, hoe ruimtelijker, hoe minder precies? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 15 maart 2011 Report Share Posted 15 maart 2011 Mooi verslag Hans! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 maart 2011 Author Report Share Posted 15 maart 2011 Mooi verslag Hans! Ik maak dat verslag nooit.., maar ik vond het ook leuk om te lezen. Ook de twee links naar de Cd en mono stereo LP zijn de moeite waard. @ mumsoft Misschien... ik weet het niet. Ik heb dit niet geschreven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 april 2011 Author Report Share Posted 4 april 2011 Ik kreeg vandaag het bericht dat Kanzy 21 april met dezelfde set als die op de Alkmaarshow gebruikt is naar onze audioclub komt. Onze Marco (Arden) van Music2 heeft daar natuurlijk ook z'n aandeel is... hulde.. Dus: (met dank aan Ivan).. Het bijzondere die avond is ook, dat onze club dan ook precies 10 jaar bestaat. Later dit jaat moet dit nog gevierd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 april 2011 Author Report Share Posted 10 april 2011 21 april nu dus definitief: Kanzy met Blumenhofer en Loit. Hier de aankondiging. Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 april 2011 Report Share Posted 11 april 2011 Salland detail [.....] Deze Kaam 1000 versterker is geïntroduceerd door niemand minder dan Jan Douwe Kroeske en Leon Blokhuis in de Polyhymnia studio's! http://www.arrayaudio.nl/ Wij hopen dat u na het bezoeken van deze site begrijpt waarom de studio's bij PolyHymnia draaien met Array's en waarom velen voor u tot het inzicht zijn gekomen dat men voor werkelijk audiofiele prestaties helemaal niet naar het buitenland hoeft. Dan zal die Kaam 1000 verdomt goed zijn .... Jammer dat e.e.a. zover weg is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 april 2011 Author Report Share Posted 11 april 2011 Salland detail [.....] Deze Kaam 1000 versterker is ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 april 2011 Report Share Posted 11 april 2011 Je kunt komend weekend ook naar Rotterdam, daar draait dezelfde set. En je had hem in Alkmaar kunnen horen... Gemist maar weer andere hele leuke dingen gedaan die de nodige tijd opslokken. .... en dan zoiets als "werken" Komend weekend ook de nodige dingen. Weekeindes zitten meestal "bomvol.... Maar het lijkt me echt gaaf, om die Kanzy een keer te mogen beluisteren, Gaat vast wel een keertje lukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 april 2011 Author Report Share Posted 18 april 2011 A.s donderdag dus. Niet leden kunnen ook een demoavond meemaken, zie daarvoor LINK. En voor verdere informatie: LINK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 april 2011 Author Report Share Posted 30 april 2011 De avond voor de eerste dag van m'n vakantie, nog n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 30 april 2011 Report Share Posted 30 april 2011 De twee vorige keren dat ik deze gehoord heb was uitermate teleurstellend. Of ze hebben de ruimte meegehad Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 april 2011 Report Share Posted 30 april 2011 Kennelijk hou ik meer van de werkelijkheid Is dat zo? Behalve dan als muziek vanuit de hoogte komt? Of is dat in werkelijkheid nooit zo? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 30 april 2011 Report Share Posted 30 april 2011 Kennelijk hou ik meer van de werkelijkheid Is dat zo? Behalve dan als muziek vanuit de hoogte komt? Of is dat in werkelijkheid nooit zo? M rc Beste Marc, inderdaad niet. Je hebt de kritiek goed onthouden die ik op B.G. set had, muziek uit de hoogte, nou nee. Wellicht kun jij me voorbeelden noemen waarin dat "gewoon" is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 april 2011 Report Share Posted 30 april 2011 Kennelijk hou ik meer van de werkelijkheid Is dat zo? Behalve dan als muziek vanuit de hoogte komt? Of is dat in werkelijkheid nooit zo? M rc Beste Marc, inderdaad niet. Je hebt de kritiek goed onthouden die ik op B.G. set had, muziek uit de hoogte, nou nee. Wellicht kun jij me voorbeelden noemen waarin dat "gewoon" is. Bij B.G. hoorde ik het bij een orgelopname, maar ook bij een popplaat terwijl ik op de zijbank zat. Ik 'zag' die jongens staan bij de speakers, en die waren toen dus iets hoger dan ik. Nu heb ik het zelf ook af en toe, terwijl de luisterplaats aardig ver van de speakers is (Hans vond een piano op zijn kant staan toen hij er te dicht op zat). Laatst vond ik het opvallend bij een cd van Johnny Cash. Ik vind dat niet gek, het kan zijn dat er is opgenomen vanaf een lage positie. Daar ga ik dan maar even vanuit. Als ik goed luister hoor ik het vaker bij allerlei soorten muziek. Vaak is het het drumstel dat hoger lijkt te staan. Je hoeft het natuurlijk niet m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 mei 2011 Report Share Posted 1 mei 2011 De avond voor de eerste dag van m'n vakantie, nog nét een deel van deze demo mee kunnen maken. Ik vond het prima klinken. LINK Fijne vakantie Hans Sommige dingen snap ik niet. High-End lijkt wel een synoniem van lelijkheid, getver... Een cd-speler, die qua uiterlijk zo kan mee doen als UFO in een volgen episode van Starwars. Een versterker duidelijk ontworpen voor een Sjeik in een ver warm land en draaitafels die bij wijze van spreken zo bij de NAM ingezet kunnen worden als boortoren.... om maar eens wat te noemen. Waarom maken ze het niet mooi? Nu zal dat altijd wel een punt van discussie blijven, mooi is immers subjectief. Even over de review: Iets over de versterker, ik begrijp niet wat de toegevoegde waarde is van weerstanden van 65€ Maar ok, ik mag hopen dat de rest van de componenten bij een top versterker van 60.000€ op een dergelijk niveau staat, al wordt er feitelijk niet zoveel over verteld. Dan dit "Er zijn bewust géén halfgeleiders gebruikt" Een buizenversterker werkt met een hoge gelijkspanning, die kun je globaal op 2 manieren maken. Zeg met 1) Met silicium diodes b.v. een 1N4007 of 2) met een gelijkricht buis b.v. een GZ34 Ik zie op de stuur en eindbuizen echter na, nergens extra gelijkricht buizen... Hoe ze de hoogspanning zonder halfgeleiders voor elkaar hebben gekregen is me een raadsel. "De stuurbuizen zijn bewust geen NOS" lijkt me een goed argument. Immers er worden weer volop mooie nieuwe buizen gemaakt. Echter de tekst doet lijken dat bij het matchen van buizen veel uitval is. Dat hoeft helemaal niet, een beetje slimme fabrikant koopt ze vanaf fabriek al gematched. Denk trouwens niet dat die fabriek er veel weggooit. Buizen die de eindcontrole hebben gehaald voldoen aan de specificaties. Zo kun je buizen hebben die b.v. 10ma meten en de andere 11 of 9 dan maak je gewoon setjes van 9, 10 en 11ma en dan zijn ze gematched... 'Voedings en uitgangstrafo's zijn ringkernen van Menno van der Veen. Er zijn bewust geen trafo's met zilverdraad gebruikt omdat deze wat scherp klinken" Vind ik een flauwekul argument. Ik gebruik zelf ook ringkernen van MvV met zilver draad secundair en dat klinkt absoluut NIET scherp! ... eerder "zacht" Het enige argument dat ik me kan voorstellen dat er geen trafo's met zilver zijn gebruik = prijstechnisch zijn deze zeker 5 tot 10x zo duur. Hoewel ik dit voor een 60K versterker toch op zijn minst verwacht. "De opbouw van de versterker is dubbel mono" Ook al zo'n "buzzwoord" en m.i. niets zeggend over het uiteindelijke eindresultaat. Een versterker is m.i. veel beter af met een enkele stevige voeding. Zo kan er nooit verschil zijn qua spanning voor het rechter en linker kanaal. Voor de stereo-scheiding hoeft het evenmin. Ikzelf denk eerder dat: één ringkern niet genoeg stroom kan leveren voor 8 KT88 buizen, Ook zijn kleinere ringkernen handzamer qua formaat, dus e.e.a. past makkelijker in een kast. Verder mag ik hopen dat er in tegenstelling tot deze "review" WEL een hoop halfgeleider techniek is gebruikt. Alleen al, om de rust stromen in de 4 eindbuizen per kanaal, altijd en continu gelijk te houden, En nog steeds zal de Kanzy een geweldige versterker zijn, maar ik vind wel dat er een hoop "blabla" omheen zit. Wat moet je b.v. met een houten kist? of een leren tas? op zolder zetten? Snap ik echt niet..... Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 1 mei 2011 Report Share Posted 1 mei 2011 Ik heb de Blumenhofers ook al 2 keer gehoord en vraag me af waarom ze zo kleuren. Uit een Stereoplay haal ik een frequentiekarakteristiek, die vlakker is dan je zou verwachten. Toch zie je wel een probleem rond de overname frequentie, een flinke dip al bij 10 graden hoek vertikaal van 7 dB bij 1KHz. Maar rond de 1 KHz zou je gehoor wat toegevelijker moeten zijn. Dat is de frequentie waarbij de golflengte de afstand tussen de 2 oren is. Blijkbaar geldt dat vooral voor de ruimtelijkheid en niet voor tonale fouten. Hier zie je het effect van een slechte afstemming van de hoorn op de woofer kwa afstraling. De 40 cm. woofer richt bij die frequentie veel meer dan de hoorn. Dat zal (een deel van) de kleuring verklaren. Een andere fout in het ontwerp zie je terug in de dip rond 2KHz. Deze dip lijkt me het gevolg van een niet-zo geweldig wisselfilter, waarbij moeilijk gecorrigeerd kon worden voor de looptijdverschillen tussen hoorn en conusluidspreker. Een fase-probleem dus. Fase van woofer en tweeter lopen niet mooi gelijk over een paar oktaven. Dan zou je steil moeten filteren. Het bewijs hiervoor is ook, dat hier het niveau op 10 graden verticaal hoger is dan op de as. Dat zie je bij 1ste (akoestisch) orde filters (dat buiten de as hogere niveaus optreden bij bepaalde frequenties), maar volgens mij niet in combinatie met een dip in de horizontale afstraling. Zo heb je geen mooie vlakke " power-response". M.a.w.: kleuring! Nu kleuren grote oude Tannoys met vergelijkbare " pepperpot"-hoorn ook uit zichzelf, maar daar zijn correctienetwerken voor. Nee, voor 35000 Euro hoef ik geen speakers met beginnersfouten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 1 mei 2011 Report Share Posted 1 mei 2011 Een buizenversterker van 60.000 euro is minimaal 50.000 euro te duur! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 mei 2011 Report Share Posted 1 mei 2011 Een buizenversterker van 60.000 euro is minimaal 50.000 euro te duur! Waarom denk je, of vind je dat Hans? Weet jij misschien, hoe de versterker in deze review in elkaar zit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 mei 2011 Report Share Posted 1 mei 2011 High-End lijkt wel een synoniem van lelijkheid, getver... Een cd-speler, die qua uiterlijk zo kan mee doen als UFO in een volgen episode van Starwars. Een versterker duidelijk ontworpen voor een Sjeik in een ver warm land en draaitafels die bij wijze van spreken zo bij de NAM ingezet kunnen worden als boortoren.... om maar eens wat te noemen. Waarom maken ze het niet mooi? Nu zal dat altijd wel een punt van discussie blijven, mooi is immers subjectief. Deze dingen worden gemaakt door techneuten, niet door vormgevers. Als dat wel gebeurt wil het nog niet zeggen dat het dan wel mooi is maar het zit in ieder geval visueel wel goed in elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 1 mei 2011 Report Share Posted 1 mei 2011 Een buizenversterker van 60.000 euro is minimaal 50.000 euro te duur! Doe mij maar den deze naast de Klipsch De Tube Elysium Apotheose Koop ik voor de 54.000 euro verschil een mooi kabeltje erbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts