Jump to content

Audioclub Oost Brabant

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

De Tube Elysium Apotheose

Koop ik voor de 54.000 euro verschil een mooi kabeltje erbij :P

Dan heb je zelfs nog een veel mooiere versterker dan dat KT88 gevalletje, wat zo overgenomen is uit een maandblaadje uit de jaren '80.

Die Kanzy is volgens mij nog niet de helft waard van wat de TEA's kosten, en idd die speakers waar ze dat Kanzloze geval mee demonstreren had ook wel wat beter over na gedacht kunnen worden, zeker voor dat geld.

Nu valt er op iedere versterker en speaker wel wat aan te merken. Perfect zul je het nooit krijgen, maar als er dat soort bedragen gevraagd worden verwacht ik toch wel wat anders/beters.

Guest tubejack

Laat ik nu denken dat dit topic over de demo's van

Audioclub Oost Brabant gaan :wacko:

En niet: kijk de mijne is dikker of groter...... :unsure::o

Iets meer inhoud s.v.p.....:)

Een buizenversterker van 60.000 euro is minimaal 50.000 euro te duur!

Doe mij maar den deze naast de Klipsch :lol:

De Tube Elysium Apotheose

Koop ik voor de 54.000 euro verschil een mooi kabeltje erbij :P

P1010045.JPG

's werelds laagste ls stands :lol:

(en mooi weer die foto in beeld)

(...) Laatst vond ik het opvallend bij een cd van Johnny Cash. Ik vind dat niet gek, het kan zijn dat er is opgenomen vanaf een lage positie. Daar ga ik dan maar even vanuit. (...)

Men moet van Johnny Cash opnamen niet al t

P1010045.JPG

Deze foto, maar niet zoveel meer gebruiken, Henk, op het forum. Het blijft zodanig bij me hangen, dat ik had gedroomd dat ik de luidsprekers ook had besteld met de handgemaakte stands erbij, tot ik "wakker" werd in mijn eigen droom en vaststelde dat de luidspreker veel te groot is voor mijn voorkamer! Hoe zeg ik die aankoop nu af en hoe kon ik het in mijn hoofd halen?! Argh! :ph34r::lol:

Maar het is een mooie speaker, geeft toch aan, dat als ik een droom-impuls-aankoop doe, dan doe ik het ook wel meteen goed! :P

Audiac is ook de importeur van Olive. Jammer dat ze daar niet mee komen, dat gedoe met pc's heb je dan mooi niet nodig. Neem bv de Olive 06HD, past mooi in dat rijtje naast Ayre.

M :ph34r: rc

Audiac is ook de importeur van Olive. Jammer dat ze daar niet mee komen, dat gedoe met pc's heb je dan mooi niet nodig. Neem bv de Olive 06HD, past mooi in dat rijtje naast Ayre.

M :ph34r: rc

Het programma van Audiac is zo groot, dat er altijd keuzes gemaakt moeten worden..

:)

Hallo Hans,

Deze demo is ook al eens bij de AVMN geweest.

Dit was voor mij de doorslag oom ook aan streaming te gaan.

Dat het uiteindelijk geen Ayre DAC is geworden, doet niets af aan de geboden kwaliteit op die avond. Het klonk mij uiterst muzikaal in de oren. Vooral het verschil tussen een kwaliteits CD speler en de streaming via de DAC was voor mij de bevestiging dat streaming "The way to go" is.

Veel plezier op je avond.

groet,

Leobus

Net voordat we naar Munchen gingen hebben we de demo van Audiac nog gehad.

Erg informatief en professioneel opgezet. De avond begon met een beamerpresentatie waarin e.e.a. werd uitgegd, errug informatief. Daarna liet men ons de verschillen tussen verschillende ongecomprimeerde muziekfiles horen en het klankverschil tussen verschillende rippers en USB kabels.

Uiteraard leverde dit veel vragen en stevige discussies op. Ik heb ondertussen wel begrepen dat er binnen de club inderdaad een aantal leden de overstap naar streaming audio wilen gaan maken.

Binnenkort volgt er een uitgebreid verslag op onze site.

• 4 weeks later...

Zo... het zit er al weer op.

'T werd toch een vermeldenswaardige avond. Iedereen stond werkelijk versteld wat die minispeakertjes aan laag en midden produceerden. Maar ik moest toch ook aan het "scherp" topic denken. En ook aan de opmerking van Treshold.

De Jolida buizenversterker moest n.l. in de grote zaal nogal ver open gedraaid worden. Met als gevolg dat het hoog aanzienlijk scherper klonk dan wat ik eerder bij de eigenaar van de speakertjes thuis hoorde.

Maar toch... voor dat geld... is het extreem goed.

• 4 weeks later...

Zo... het zit er al weer op.

'T werd toch een vermeldenswaardige avond. Iedereen stond werkelijk versteld wat die minispeakertjes aan laag en midden produceerden. Maar ik moest toch ook aan het "scherp" topic denken. En ook aan de opmerking van Treshold.

De Jolida buizenversterker moest n.l. in de grote zaal nogal ver open gedraaid worden. Met als gevolg dat het hoog aanzienlijk scherper klonk dan wat ik eerder bij de eigenaar van de speakertjes thuis hoorde.

Maar toch... voor dat geld... is het extreem goed.

Het verslag is nu te lezen..

LINK

Door wat geharrewar was het verslag van mei (Audiac en Streaming audio) nog niet op de site terucht gekomen.

Nu dus wel.

LINK

MichaelHuigen.jpgAyreSet1.jpg

Leuk om te lezen weer.

En opmerkelijk dat een standaard USB-kabel het minder doet dan die audiofiele, terwijl er toch een geweldig anti-jitter systeem aan hangt. Zou er iemand wel eens op het idee zijn gekomen om te meten wat er uit die kabels komt? D

Volgende week donderdag 21 juli krijgen we MBL...

Zie ook LINK.

MBL_270907.jpg

Of het deze set wordt is nog niet bekend. Ik ben benieuwd...

Ondertussen weten we dat het waarschijnlijk deze luidsprekers worden:

aHR0cDovL21ibC5mc20ubHYvc2NyZWVuX2h0bWwucGhwVk9QUk9Td2lkdGg9ODAwJmhlaWdodD0mbmFtZT0xOHByb2R1Y3Q3XzAwMDEuanBnJm1ldGhvZD1zY2FsZQ==.jpg

En deze monoblokken

aHR0cDovL21ibC5mc20ubHYvc2NyZWVuX2h0bWwucGhwVk9QUk9Td2lkdGg9ODAwJmhlaWdodD0mbmFtZT0xOXByb2R1Y3QxM18wMDAyLmpwZyZtZXRob2Q9c2NhbGU=.jpg

Voor de rest zie:

Link

en iedereen is welkom, zie hiervoor:

Link