Hans van Liempd Posted 22 juli 2011 Author Report Share Posted 22 juli 2011 En toch was het een verrassing dat deze speakers meegebracht werd: Nog meer verrast waren we door de klank hiervan. Door de rondstralers lijkt het of de muzikanten bij je binnen staan. Maar ook het laag had een goede kontrole en was zeker niet aangezet. Dit was werkelijk een erg goede demo, ook wat betreft de muziekkeuze. Het verslag volgt waarschijnlijk pas na de vakantie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 juli 2011 Report Share Posted 24 juli 2011 Gut, 't is toch net een katholieke Italiaanse dame in de rouw. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 24 juli 2011 Report Share Posted 24 juli 2011 Door de rondstralers lijkt het of de muzikanten bij je binnen staan. Is dit ook niet het geval met een 'normale' luidspreker, of staan de muzikanten bij jou in de tuin te spelen als de WP's warm zijn..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 juli 2011 Report Share Posted 24 juli 2011 Dit was werkelijk een erg goede demo, ook wat betreft de muziekkeuze. o.a. Kraftwerk ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 24 juli 2011 Report Share Posted 24 juli 2011 Ik geloof dat deze speakers ook op de ASSA 2011 hebben gestaan. Het effect dat ze hebben is goed omschreven door Hans, ze hebben iets tastbaars. Erg uniek, maar het moet wel je kopje thee zijn. Leuker dan het andere radialstrahler-model vond ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 juli 2011 Report Share Posted 24 juli 2011 Een "schoonheidsprijs" zullen ze waarschijnlijk niet winnen. Ik moest hier aan denken. Maar goed ik ben moeders mooiste ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 24 juli 2011 Report Share Posted 24 juli 2011 Klopt, geen schoonheidsprijs, maar groot komen ze ook niet over. De foto geeft ze alleen de grootte van een menhir, en dat valt reuze mee in de praktijk. De afwerking vond ik wel mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 juli 2011 Author Report Share Posted 24 juli 2011 Door de rondstralers lijkt het of de muzikanten bij je binnen staan. Is dit ook niet het geval met een 'normale' luidspreker, of staan de muzikanten bij jou in de tuin te spelen als de WP's warm zijn..? Wanneer ik op een plaats blijf zitten is de pinpointing, plaatsing en de rest van het stereobeeld perfect. Met de MBL's was de dit allemaal minder, maar toch was er een soort van tastbaarheid (zoals Ivan juist omschrijft). Bovendien blijft dit effect in takt wanneer je op een andere plaats in de ruimte zat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 juli 2011 Author Report Share Posted 24 juli 2011 Klopt, geen schoonheidsprijs, maar groot komen ze ook niet over. De foto geeft ze alleen de grootte van een menhir, en dat valt reuze mee in de praktijk. De afwerking vond ik wel mooi. Wat is groot... ze zijn iets hoger dan mijn W/P's en vooral wat dikker. Maar enorme kasten vind ik het niet. Ze zijn b.v. kleiner dan mijn oude Omega's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 24 juli 2011 Report Share Posted 24 juli 2011 Met de MBL's was de dit allemaal minder, maar toch was er een soort van tastbaarheid (zoals Ivan juist omschrijft). Bovendien blijft dit effect in takt wanneer je op een andere plaats in de ruimte zat. Aha, dat bedoel je ermee. Dat is dan wel een mooi effect... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 augustus 2011 Author Report Share Posted 10 augustus 2011 Volgende week donderdag komt Bogers Audio uit 's-Hertogenbosch met: Master Contemtorary C Marsh eindversterker Hovland voorversterker Northstar CD speler En... een nieuw Nederlands merk kabels. LINK En... LINK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 augustus 2011 Author Report Share Posted 13 augustus 2011 Ik las vandaag in onze nieuwsbrief dat we binnenkort een rondleiding krijgen in het Philips muziekcentrum in Eindhoven.. met een concertje er achteraan.. Ok moi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 15 augustus 2011 Report Share Posted 15 augustus 2011 Ik las vandaag in onze nieuwsbrief dat we binnenkort een rondleiding krijgen in het Philips muziekcentrum in Eindhoven.. met een concertje er achteraan.. Ok moi... Mooi, ik ga me direct aanmelden! Groeten, Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 augustus 2011 Author Report Share Posted 15 augustus 2011 Ik las vandaag in onze nieuwsbrief dat we binnenkort een rondleiding krijgen in het Philips muziekcentrum in Eindhoven.. met een concertje er achteraan.. Ok moi... Mooi, ik ga me direct aanmelden! Groeten, Edwin Schreef de organisator... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 augustus 2011 Author Report Share Posted 15 augustus 2011 Het verslag van de laatste clubavond (MBL + Orpeus) is nu te lezen. Incl Foto's en playlist. LINK 'n avond meemaken of lid worden..?? LINK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 augustus 2011 Author Report Share Posted 20 augustus 2011 Ondanks de vakantieperiode kwamen we afgelopen donderdag weer stoelen te kort. Het was dan ook zeer de moeite waard om te beluisteren wat de heren (en dame) van Bogers audio voor elkaar hadden gekregen. Met een mix van spullen (Marsh A400 eindversterker, Hovland HP 100 voorversterker, North Star Saphire Cd-speler, Master Contemporary C luidsprekers, Luidprekerkabel Sign of Hovland Reference, netkabels van Live Cable) klonk het fantastisch. Het verslag volgt binnenkort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 september 2011 Author Report Share Posted 11 september 2011 Ondertussen is er weer e.e.a. gebeurd. Als eerste het verslag van de demoavond van Bogers Audio. LINK Verder wordt de komende clubavond verzorgd door Mansberg met de Sinus luidsprekers. Dit in tegenstelling tot eerdere aankondigingen. KEF had n.l. beloofd met de Blade te komen, maar door productieprobleempjes konden deze niet op tijd geleverd worden. Nu dus deze, bezoekers van de laatste Engels show zullen ze wel herkennen. LINK De bouwers van deze luidsprkers waren bij de demo van Bogers aanwezig. Ze vonden dat ze dit beter kunnen... Ik ben zeeeeeeeeeeeeer benieuwd. En als laatste.. We hebben gisteren het 10 jarig jubileum van de club gevierd. De dag begon om 14:30 met koffie met gebak, waarna er een lezing over Haydn, Mozart en Beethoven werd gegeven (Haydn is mooi, Mozart is prachtig, Beethoven is machtig.) De man kon zeer enthousiast vertellen en zelfs de grootste klassiek-haters hingen aan z'n lippen. Daarna een (te) korte uitleg over de gebruikte set met nieuw ontwikkelde luidsprekers door een clublid. En dan is het ineens 19:00 uur en staat er een heerlijk warm buffet voor ons klaar. Daarna nog de afsluiting met een hilarische audiokwis. Uiteraard tussendoor op het terras genoten (tot 11:00 uur was het warm en droog) van een drankje en erg veel bijpraten. Hulde voor de organisatie...!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 11 september 2011 Report Share Posted 11 september 2011 Daarna nog de afsluiting met een hilarische audiokwis. Wat een avond moet dat zijn geweest! Hoe ging die quiz in zijn werk? Is het wat voor een Hear-dag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 september 2011 Author Report Share Posted 11 september 2011 Daarna nog de afsluiting met een hilarische audiokwis. Wat een avond moet dat zijn geweest! Hoe ging die quiz in zijn werk? Is het wat voor een Hear-dag? Simpel.. een stel vragen en muziekfragmenten, drie teams en knopjes. Of het wat voor een Hear-dag is...??? wie weet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 september 2011 Report Share Posted 11 september 2011 Die zien er wel heel bijzonder uit, Hans. Nou maar hopen dat ze heel gewoon klinken. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 september 2011 Report Share Posted 11 september 2011 Die luidspreker staat bol van de ontwerpfouten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 september 2011 Author Report Share Posted 12 september 2011 Die luidspreker staat bol van de ontwerpfouten. En hol....., maar daardoor krijg je wel een mooi stijve kast. Er zijn veel speakers met "grote ontwerpfouten", die toch prachtig klinken. Nogmaals... ik ben erg benieuwd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 12 september 2011 Report Share Posted 12 september 2011 Simpel.. een stel vragen en muziekfragmenten, drie teams en knopjes. Of het wat voor een Hear-dag is...??? wie weet. Lijkt me perfect om een Hear-dag mee af te sluiten... Hadden jullie er een programmaatje voor of een geluidsknop, wie er eerst was met reageren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 september 2011 Author Report Share Posted 12 september 2011 Simpel.. een stel vragen en muziekfragmenten, drie teams en knopjes. Of het wat voor een Hear-dag is...??? wie weet. Lijkt me perfect om een Hear-dag mee af te sluiten... Hadden jullie er een programmaatje voor of een geluidsknop, wie er eerst was met reageren? We hadden een paar aanrakingsgevoelige kastjes met lampjes. Bij wie dit eerst aanraakte ging de lamp aan. Op het kastje van de kwismaster zat de resetknop. Er was ook nog een zoemertje voor de maximale bedenktijd. Ik weet niet waar dit vandaan kwam, maar ik zal a.s. donderdag eens polsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 september 2011 Author Report Share Posted 14 september 2011 Ondertussen staat het verslag van de avond met Bogers audio on line. LINK Bovendien nog het begin van het verslag van de viering van het 10 jarig bestaan afgelopen zaterdag. LINK Veel leesplezier. En: Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts