Jongensdroom Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Ik heb even rondgeneusd op jullie website. Het lijkt me een leuke club en jullie hebben de afgelopen tijd een hoop interessante demo's gehad! De agenda geeft aan dat jullie In de nabije toekomst nog meer moois wacht . Zouden jullie het leuk vinden als Synergy Acoustics een keer een demo zou komen verzorgen? We zouden graag eens langskomen . Reclame, al na 3 posts? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 oktober 2013 Members Report Share Posted 24 oktober 2013 Reclame, al na 3 posts? Valt wel mee hoor, eerder een verzoek tot een bezoek. Niets meer en niet minder. Niet eens aan het eigen adres, dus geen enkel probleem. Ik neem aan dat Synergy Acoustics zich binnenkort ook wel netjes zal voorstellen in ''nieuw forumlid stelt zich even voor'' dan weten we pas wie of wat ze zijn, waar ze voor staan, en wat ze eigenlijk precies doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Die ruis zal ik dan wel niet gehoord hebben. Mijn oren zijn tenslotte ook geen 20 meer. Maar van de anderen heb ik toch ook geen kritiek gehoord. Of niet de juiste mensen gesproken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Synergy Acoustics,verkopen jullie lucht of zoiets. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn-Synergy Acoustics Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Valt wel mee hoor, eerder een verzoek tot een bezoek. Niets meer en niet minder. Niet eens aan het eigen adres, dus geen enkel probleem. Ik neem aan dat Synergy Acoustics zich binnenkort ook wel netjes zal voorstellen in ''nieuw forumlid stelt zich even voor'' dan weten we pas wie of wat ze zijn, waar ze voor staan, en wat ze eigenlijk precies doen... Er is een topic in de de maak waarin ik Synergy Acoustics voorstel. Ik heb de Webmaster een email gestuurd met de vraag welk board daar het meest geschikt voor zou zijn. Zijn antwoord wacht ik even af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn-Synergy Acoustics Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Synergy Acoustics,verkopen jullie lucht of zoiets. mvg wol Waarom stel je deze vraag, wol? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Omdat het op dit moment niet realiseerbaar is ,dus gebakken lucht, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn-Synergy Acoustics Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Omdat het op dit moment niet realiseerbaar is ,dus gebakken lucht, Het is me onduidelijk wat je met 'het' bedoelt. Laten we dit topic niet verder bevuilen, ik stuur je een PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 oktober 2013 Author Report Share Posted 24 oktober 2013 Ik heb even rondgeneusd op jullie website. Het lijkt me een leuke club en jullie hebben de afgelopen tijd een hoop interessante demo's gehad! De agenda geeft aan dat jullie In de nabije toekomst nog meer moois wacht . Zouden jullie het leuk vinden als Synergy Acoustics een keer een demo zou komen verzorgen? We zouden graag eens langskomen . Erg graag, stuur me even een PM met je Emailadres, dan kan ik reageren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 oktober 2013 Author Report Share Posted 24 oktober 2013 Of niet de juiste mensen gesproken? Wie weet...?? Het verslag van de Speakerkitsavond is trouwens nog wat aangevuld. Het zeer uitgebreide verslag van de avond met Rick Paap staat nu ook online (mét foto's). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 Synergy Acoustics,verkopen jullie lucht of zoiets. mvg wol Ik zou pas oordelen na het gehoord te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 oktober 2013 Report Share Posted 24 oktober 2013 DSP van vandaag is als de equalizer en de dynamic expander van vroeger: bij goede apparatuur, in een goede akoestiek, is het allemaal niet nodig. (En bij slechte apparatuur, in een slechte akoestiek, helpt het niet echt om de weergave natuurlijk te maken.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 oktober 2013 Report Share Posted 25 oktober 2013 Jongensdroom ,er waren al velen voor hun en in dit audio wereldje is het toverwoord ik heb het beste, ik weet het beter, dit puur marketing technische dit is op dit moment hot. Spido,s verhaal is heeft volkomen gelijk over deze produkten. Niemand wil wil een equalizer in zijn installatie en jullie willen wel een digtale equalizer met alle software drop en er aan moet je toch een beetje gestoord zijn ,zijn jullie audio engineers of te wel maken jullie cd of elpee masters mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 oktober 2013 Report Share Posted 25 oktober 2013 Jongensdroom ,er waren al velen voor hun en in dit audio wereldje is het toverwoord ik heb het beste, ik weet het beter, dit puur marketing technische dit is op dit moment hot. Spido,s verhaal is heeft volkomen gelijk over deze produkten. Niemand wil wil een equalizer in zijn installatie en jullie willen wel een digtale equalizer met alle software drop en er aan moet je toch een beetje gestoord zijn ,zijn jullie audio engineers of te wel maken jullie cd of elpee masters mvg wol Zitten er ook hoorbare nadelen aan DSP? Ik heb DSP nog nergens gehoord. Sommigen van ons, denk ik, hebben zoveel levenservaring dat ze altijd op hun hoede zijn als er geld in het spel is. Negen van de tien keer draait het daar ook allemaal om. Daar zit ook een vervelende keerzijde aan. Misschien behoort Martijn wel bij de 1 op 10 groep. Ik weet het nog niet. Negatieve reclame is ook reclame. Alvast een goed weekend allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 oktober 2013 Report Share Posted 25 oktober 2013 DSP van vandaag is als de equalizer en de dynamic expander van vroeger: bij goede apparatuur, in een goede akoestiek, is het allemaal niet nodig. (En bij slechte apparatuur, in een slechte akoestiek, helpt het niet echt om de weergave natuurlijk te maken.) Ik zeg het niet graag maar ik ben het met je eens. Pak eerst de akoestiek aan, kies ls die daarbij passen. Voorkomen is beter dan genezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 oktober 2013 Report Share Posted 25 oktober 2013 Ik wil niet negatief zijn ,maar ik neem aan dat Ravon bedoelt als je het nodig hebt gebruiken en als je het niet nodig hebt not done er zijn mensen die willen niets aan de akoustiek doen en die vinden design belangrijker.en dat is dan wel een uitkomst mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 oktober 2013 Report Share Posted 25 oktober 2013 Jongensdroom ,er waren al velen voor hun en in dit audio wereldje is het toverwoord ik heb het beste, ik weet het beter, dit puur marketing technische dit is op dit moment hot. Spido,s verhaal is heeft volkomen gelijk over deze produkten. Niemand wil wil een equalizer in zijn installatie en jullie willen wel een digtale equalizer met alle software drop en er aan moet je toch een beetje gestoord zijn ,zijn jullie audio engineers of te wel maken jullie cd of elpee masters mvg wol Wat schrijf je ineens duidelijk? Heb je het alfabet per ongeluk ingeslikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 oktober 2013 Report Share Posted 25 oktober 2013 Dromertje,het verstand van mij zit per ongeluk op de juiste plaats. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn-Synergy Acoustics Posted 25 oktober 2013 Report Share Posted 25 oktober 2013 Ik zeg het niet graag maar ik ben het met je eens. Pak eerst de akoestiek aan, kies ls die daarbij passen. Voorkomen is beter dan genezen. Verrassing: ik ben het eens met de punten die je noemt! Daarom pleit ik ook voor het kiezen van de juiste luidsprekers voor de toepassing, voor een goede opstelling in de ruimte en indien mogelijk aanpassingen aan de akoestische omgeving. DSP is geen wondermiddel, maar wel een heel handig instrument om het residu aan akoestische problemen (met name in het laag) doeltreffend aan te pakken. Ik heb nog nooit een situatie meegemaakt waar een DSP níet tot verbetering kon leiden. DSP van vandaag is als de equalizer en de dynamic expander van vroeger: bij goede apparatuur, in een goede akoestiek, is het allemaal niet nodig. (En bij slechte apparatuur, in een slechte akoestiek, helpt het niet echt om de weergave natuurlijk te maken.) Spido, zet een luidspreker met een bij wijze van spreken 'perfecte' laagweergave in een normale ruimte en deze zal net als alle andere luidsprekers staande golven aanspreken. De luidsprekers worden vaak aangewezen als de schuldige aangaande boembas en het wegvallen van noten, maar in werkelijkheid is de interface tussen luidspreker en kamer de veroorzaker van de probleem. Er zijn verschillende manieren om deze staande golven aan te pakken. Eén van de manieren is je kamer volproppen met bass-traps. Als je daar een flink aantal kubieke meters voor ter beschikking hebt, kan dat goed werken. Wij opteren echter voor niet minder effectieve, maar wel veel woonkamervriendelijkere oplossingen. De toepassing van meerdere laagbronnen (om staande golven op te heffen) en voor DSP voor het puntje op de I. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 oktober 2013 Report Share Posted 25 oktober 2013 Verrassing: ik ben het eens met de punten die je noemt! Daarom pleit ik ook voor het kiezen van de juiste luidsprekers voor de toepassing, voor een goede opstelling in de ruimte en indien mogelijk aanpassingen aan de akoestische omgeving. DSP is geen wondermiddel, maar wel een heel handig instrument om het residu aan akoestische problemen (met name in het laag) doeltreffend aan te pakken. Ik heb nog nooit een situatie meegemaakt waar een DSP níet tot verbetering kon leiden. Meten is weten, hebben de technici mij geleerd. Je mag bij mij langskomen. Maar wel, eerst horen dan geloven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 oktober 2013 Report Share Posted 25 oktober 2013 Verrassing: ik ben het eens met de punten die je noemt! Daarom pleit ik ook voor het kiezen van de juiste luidsprekers voor de toepassing, voor een goede opstelling in de ruimte en indien mogelijk aanpassingen aan de akoestische omgeving. DSP is geen wondermiddel, maar wel een heel handig instrument om het residu aan akoestische problemen (met name in het laag) doeltreffend aan te pakken. Ik heb nog nooit een situatie meegemaakt waar een DSP níet tot verbetering kon leiden. Spido, zet een luidspreker met een bij wijze van spreken 'perfecte' laagweergave in een normale ruimte en deze zal net als alle andere luidsprekers staande golven aanspreken. De luidsprekers worden vaak aangewezen als de schuldige aangaande boembas en het wegvallen van noten, maar in werkelijkheid is de interface tussen luidspreker en kamer de veroorzaker van de probleem. Er zijn verschillende manieren om deze staande golven aan te pakken. Eén van de manieren is je kamer volproppen met bass-traps. Als je daar een flink aantal kubieke meters voor ter beschikking hebt, kan dat goed werken. Wij opteren echter voor niet minder effectieve, maar wel veel woonkamervriendelijkere oplossingen. De toepassing van meerdere laagbronnen (om staande golven op te heffen) en voor DSP voor het puntje op de I. Dat is toch onzinnig geklets ,juiste luidspreker,dat er mensen daar in kunnen intrappen . Leg mij dat eens uit welke zijn de juiste en welke zijn niet juiste speaker die geschikt zijn voor dat luchtkasteel. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 oktober 2013 Report Share Posted 25 oktober 2013 Wat schrijf je ineens duidelijk? Heb je het alfabet per ongeluk ingeslikt? :biggrin: . De simpelste zijn de leukste Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 oktober 2013 Report Share Posted 25 oktober 2013 (…) Spido, zet een luidspreker met een bij wijze van spreken 'perfecte' laagweergave in een normale ruimte en deze zal net als alle andere luidsprekers staande golven aanspreken. De luidsprekers worden vaak aangewezen als de schuldige aangaande boembas en het wegvallen van noten, maar in werkelijkheid is de interface tussen luidspreker en kamer de veroorzaker van de probleem. Er zijn verschillende manieren om deze staande golven aan te pakken. Eén van de manieren is je kamer volproppen met bass-traps. Als je daar een flink aantal kubieke meters voor ter beschikking hebt, kan dat goed werken. Wij opteren echter voor niet minder effectieve, maar wel veel woonkamervriendelijkere oplossingen. De toepassing van meerdere laagbronnen (om staande golven op te heffen) en voor DSP voor het puntje op de I. Beste Martijn, Als de bewuste frequentie er is, dan is de staande golf er ook. Onvermijdelijk. Wil je de staande golf vermijden, dan zul je dus de frequentie moeten vermijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn-Synergy Acoustics Posted 25 oktober 2013 Report Share Posted 25 oktober 2013 Beste Martijn, Als de bewuste frequentie er is, dan is de staande golf er ook. Onvermijdelijk. In principe mee eens. Wil je de staande golf vermijden, dan zul je dus de frequentie moeten vermijden.Wat bedoel je in dezen met vermijden? Een oplossing die vaak genoemd wordt is om compacte luidsprekers te nemen die niet zo diep doorlopen, zodat de staande golven niet worden aangesproken. Dit is een manier om de problematische frequenties te vermijden, maar dat gaat ten koste van de laagweergave als geheel. Het is als het verwijderen van de tweeter omdat het hoog bij sommige S-klanken wat scherp klinkt. Wat je met een DSP/equalizer kunt doen, is die specifieke noten die te luid klinken, zachter maken. In feite is dat ook het vermijden van die specifieke frequenties. Bij die probleemfrequenties geeft je kamer extra versterking mee aan het geluid, dus daarom stuur je simpelweg minder vermogen naar de luidspreker toe. Daardoor wordt de gezamenlijke output van luidspreker plus kamer beter. De andere oplossing die ik noemde is het toepassen van meerdere bronnen voor het laag. Je kunt namelijk staande golven in meer of mindere mate opheffen als je ze ze op twee verschillende locaties in tegenfase aanspreekt.Het tegengaan van staande golven door uitdoving middels meerdere bronnen werkt zeer effectief, want je pakt er drie vliegen in n klap mee: de amplitude van de staande golf wordt tegengegaan, de naslingering in het tijddomein wordt verminderd en de ruimtelijke variatie wordt flink verminderd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 oktober 2013 Report Share Posted 25 oktober 2013 Een bril helpt, een gehoorapparaat helpt, een rollator helpt, steunzolen helpen, een kunstgebit helpt, een pacemaker helpt. Misschien helpt DSP ook wel!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts