Jump to content

Audioclub Oost Brabant

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

A.s. donderdag hebben we Cor Dekkers van Musical Reality op bezoek. Hij gaat een demo geven met de nieuwe Endeavor luidsprekers (die van de X-Fi met Dean Pear). De elektronica komt van CI-Audio. De Cd speler is van Eera.

Zie ook http://www.aob-hifi.nl/agenda.htm

Endeavor%20E3.jpg

plc1_fr_angle.jpg

De demo van Cor zit er al weer op. Er was wat tegenspoed, maar uiteindelijk kwam alles meer dan goed.

Het verslag van de voorgaande demo van HJ-HiFi staat nu on line. Die lieten horen dat er met een betaalbare set ook heel goed muziek te draaien is.

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#HJ-Hifi-2013

DSC_1452.JPG

Veel leesplezier.

Het verslag van Musical Reality volgt binnenkort.

:)

• 1 month later...

De verslagen van de demo van Musical Reality ( http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Musical-Reality-2013 ) en de demo met dezelfde luidsprekers en Trinov met Array( http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Trinnov-2013 )  is nu te lezen.

set2.jpg

Ondertussen hebben we ook nog de prachtige demo van Daudio gehad. Hiervan komt binnenkort het verslag.

Veel leesplezier.

• 4 weeks later...

Het verslag van de demo van Daudio staat nu op onze site. http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Daudio-2014

Veel leesplezier.  :)

Leuk verslag en aparte speakers, echter wel frappant dat ze als bron, een dvd-spelertje van maar een paar

honderd euro gebruiken.  Niettemin een goed eindresultaat en prima weergave  :o  

Erg goed. Vooral mijn Willem Vermandere "diepe adem" kwam er erg goed uit.

Al denk ik, dat de versterking nog wat verbetering kan brengen. Het laag was n.l. niet helemaal onder controle. Maar dit kan net zo goed aan de ruimte i.c.m. opstelling te maken hebben.

Erg goed. Vooral mijn Willem Vermandere "diepe adem" kwam er erg goed uit.

Al denk ik, dat de versterking nog wat verbetering kan brengen. Het laag was n.l. niet helemaal onder controle. Maar dit kan net zo goed aan de ruimte i.c.m. opstelling te maken hebben.

Ik verwacht dat dit met de opstelling en de ruimte te maken heeft.

Ik heb deze speaker bij Hans thuis kunnen beluisteren en daar was het laag prima onder controle.

Ik heb toen ook nog even mijn eigen versterker op het midden en hoog gehad van deze speaker en dat had met name een verbetering in de ruimte, zo ongeveer het zelfde verschil als ik bij jou kon horen.

leuk mooi verslag.

Het is ook wel een hele mooie speaker.

Hoe vond jij hem klinken Hans?

Ik vindt het maar prutswerk de bas kleurt verschrikkelijk en te iel gebouwd maar ja het oog wil ook wat hebben

dus ,kleuring is hot

In mijn belevenis weinig kleuring. Wel een heel natuurlijk en mooi ruimtelijk geluidsbeeld. Een geslaagd ontwerp, net als de rest van de producten. Enig smetje op de avond was het vlugge opstellen van de apparatuur, niets opgewarmd of  tijd om de apparatuur goed op te stellen. Maar dat kwam dus helemaal goed. 

Pas op Jij :D :biggrin: :D

Doe eens trilling op nemer plaatsen  op jouw kast en meet en doe het ook bij  D audio schrikt niet  ,het gewoon een design kast cq Ikea kast meer niet en niet minder

mijn Maggies zitten onder vast en boven  vast er er is geen beweging in te krijgen in het freem en ontkoppeld door rubbers en dat klinkt pas super

En wollie heeft meerdere speakers ,niet een set

Pas op Jij :D :biggrin: :D

Doe eens trilling op nemer plaatsen  op jouw kast en meet en doe het ook bij  D audio schrikt niet  ,het gewoon een design kast cq Ikea kast meer niet en niet minder

mijn Maggies zitten onder vast en boven  vast er er is geen beweging in te krijgen in het freem en ontkoppeld door rubbers en dat klinkt pas super

Daar heb je het al. Ik vind maggie niet te pruimen. 

Als iets bouwd moet je het goed en doordacht doen.

Dan heb jij nog nooit een magnapan goed horen klinken ,dat heb ik met de Manger gehad op show,s waardeloos nu nog klinken ze nog niet goed op de show,s daar heb ik met danielle vaker over gehad ik heb het meegemaakt het klonk net als fostex breedbandje,s de 103 er ,toen ik bij iemand in Duren -Duitsland de Manger echt goed gehoord had toen was wollie verkocht ik was ge woon de titels van de elpee,s op het schrijven zo goed klonk het maar het laag aan de goede combinatie

Manger is gewoon een top speaker gewoon de goedkoopste nemen de pasieve dat is al een knaller