Jump to content

Audioclub Oost Brabant

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Beste Wol,

Ik vraag mij af of jij die Daudio speakers al gehoord hebt.

Heb je ze überhaupt al eens gezien? Heb je al eens met de ontwikkelaars gesproken over de achterliggende gedachten?

Neem nou dat trillen van de "kasten" dat jij noemt.

Die (laag) kasten trillen helemaal niet. De krachten die de woofers opwekken, werken namelijk tegen elkaar in en worden daardoor opgeheven. Ik heb mijn hand op die kast gelegd en voelde niets trillen. En het is vol multiplex. Hebben ze bij Ikea echt niet hoor!

Als er al iets niet klopt aan de Daudio's, dan is het niet dat ze kleuren. Ik enige dat ik miste was "slam", maar dat is inherent aan open baffle. Voor de rest: een van de beste speakers die ik gehoord heb. Veel beter dan de maggies die ik gehoord heb, in ieder geval.

En als je op oorlogspad gaat is het allerbelangrijkste dat je je tegenstander kent. Ik heb de indruk dat dat nu niet het geval is.

Groet,

Leobus

Nu even serieus Wol.

Ik heb Manger een paar keer gehoord. Hij doet zeker een heleboel dingen goed. Maar voor mij is hij het toch steeds net niet. Ik kan er niet precies de vinger op leggen.

De Magnepan 3 serie ken ik al jaren, ik dacht vanaf de 3.3. Deze serie klinkt voor mij toch natuurlijker en ,belangrijk voor een magnetostaat, met voldoende laag.  Hoe is dat voor jou? Heb je ze wel eens naast elkaar gehoord? Met wat voor versterkers? Welke versterker heb je zelf ook weer?

Waar gaat dit topic eigenlijk over? O jee, Audioclub Oost-Brabant! Ik hoop dat het even mag Hans!?

Beste Wol,

Ik vraag mij af of jij die Daudio speakers al gehoord hebt.

Heb je ze überhaupt al eens gezien? Heb je al eens met de ontwikkelaars gesproken over de achterliggende gedachten?

Neem nou dat trillen van de "kasten" dat jij noemt.

Die (laag) kasten trillen helemaal niet. De krachten die de woofers opwekken, werken namelijk tegen elkaar in en worden daardoor opgeheven. Ik heb mijn hand op die kast gelegd en voelde niets trillen. En het is vol multiplex. Hebben ze bij Ikea echt niet hoor!

Als er al iets niet klopt aan de Daudio's, dan is het niet dat ze kleuren. Ik enige dat ik miste was "slam", maar dat is inherent aan open baffle. Voor de rest: een van de beste speakers die ik gehoord heb. Veel beter dan de maggies die ik gehoord heb, in ieder geval.

En als je op oorlogspad gaat is het allerbelangrijkste dat je je tegenstander kent. Ik heb de indruk dat dat nu niet het geval is.

Groet,

Leobus

Leo, die Wol is gewoon een ontiegelijk lastige en vervelende vent  :D. Je kunt er eigenlijk helemaal niks mee.

In Veldhoven heb ik Daudio gehoord en ik vond ze verrassend goed. Van kleuring heb ik niets gehoord. Misschien klinken ze iets teveel in-the-face.

Tja, het blijft een lastige om luidsprekers te vergelijken. Het zal altijd wel een compromis blijven. Zowel Manger als Daudio vind ik niet echt goedkoop.

Zelf Daudio bouwen is een stuk voordeliger.

Als ik genoeg geld had (wat lijkt me dat toch heerlijk) en een ruime kamer zou ik denk ik voor Magnepan gaan. Maar liever alles eerst eens in huis halen.

Tot zover wat gedachten over luidsprekers.

Ik heb ze in Veldhoven gehoord twee keer s,morgens en middag,s te veel compressie ,want ze begonnen hard en werd steeds zachter en laag droog en lui

Ben jij op zaterdag daar geweest?

Op zaterdagwas er namelijk teveel laag. Op zondag hebben ze dat wat gecompenseerd en toen ik er was, op zondag dus, was het perfect. Verder heb ik ze op zelfbouwaudio dagen gehoord en bij een van de ontwerpers thuis. Bij hem thuis met mijn eigen DAC ervoor. Daar werd het laag zelfs nog iets beter van. Hun eigen DAC is een Metrum en daar heb ik dan weer wat minder mee op. Niet neutraal!

Dat was genieten hoor!

Groet,

Leobus

Daudio heb ik nog niet gehoord, om te zien vind ik het echt niks. Magnepans heb ik erg vaak gehoord, maar een enkele keer echt goed. Ik mis gewoonweg focus. Als ik een ESL zou kunnen plaatsen dan zou het een Quad worden.

• 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 1 month later...

In mei hadden we een onbekend bedrijf op bezoek (Arnospeaker). Maar met een mooie één weg active transmission lijn luidspreker.

Hier is het verslag te lezen:

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#ArnoSpeaker_2014

AOB%20Mei%20%2304.JPG

Veel leesplezier. 

http://www.aob-hifi.nl/

Bij onze audioclub is het soms een hele toer om leuke demo's te krijgen. Maar in het laatste geval (Anospeakers) was het erg makkelijk. Deze hebben zichzelf n.l. aangeboden.

Soms haken leveranciers op het laatste moment af. Dat kan allerlei oorzaken hebben, maar meestal zijn deze erg serieus. Om dan een vervanger te krijgen lukt ook nog steeds. B.v. de allerlaatste demo met Speakerland uit Oss was er een die op het allerlaatst georganiseerd werd. Maar toch een erg leuke demo.

Verslagen en foto's worden door verschillende leden gemaakt. Wanneer daar telkens dezelfde personen voor lastig gevallen worden, wordt het ook minder leuk. 

Je ziet ook een enorme verscheidenheid aan demo's. Van een setje actieve luidsprekers zoals bij Arnospeakers tot een zaal vol stervensdure spullen met Mc.Intosh. Maar toch... telkens weer leuke demo's.

Ach... we blijven ermee van de straat... :D

Humor? Kan JD nog wat van leren dus. :-)

Kan me wel voorstellen dat JD er naar vraagt gezien de speakers die hij nu heeft. :-[

Denk er aan heh Marc, want ik heb hier toevallig twee tegeltjes :D. wordt vervolgd.