Guest Posted 22 februari 2014 Report Share Posted 22 februari 2014 ik probeer het met trollesnot kost minder als een kwartje :biggrin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 februari 2014 Report Share Posted 22 februari 2014 Beste Wol, Ik vraag mij af of jij die Daudio speakers al gehoord hebt. Heb je ze überhaupt al eens gezien? Heb je al eens met de ontwikkelaars gesproken over de achterliggende gedachten? Neem nou dat trillen van de "kasten" dat jij noemt. Die (laag) kasten trillen helemaal niet. De krachten die de woofers opwekken, werken namelijk tegen elkaar in en worden daardoor opgeheven. Ik heb mijn hand op die kast gelegd en voelde niets trillen. En het is vol multiplex. Hebben ze bij Ikea echt niet hoor! Als er al iets niet klopt aan de Daudio's, dan is het niet dat ze kleuren. Ik enige dat ik miste was "slam", maar dat is inherent aan open baffle. Voor de rest: een van de beste speakers die ik gehoord heb. Veel beter dan de maggies die ik gehoord heb, in ieder geval. En als je op oorlogspad gaat is het allerbelangrijkste dat je je tegenstander kent. Ik heb de indruk dat dat nu niet het geval is. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 februari 2014 Report Share Posted 22 februari 2014 Nu even serieus Wol. Ik heb Manger een paar keer gehoord. Hij doet zeker een heleboel dingen goed. Maar voor mij is hij het toch steeds net niet. Ik kan er niet precies de vinger op leggen. De Magnepan 3 serie ken ik al jaren, ik dacht vanaf de 3.3. Deze serie klinkt voor mij toch natuurlijker en ,belangrijk voor een magnetostaat, met voldoende laag. Hoe is dat voor jou? Heb je ze wel eens naast elkaar gehoord? Met wat voor versterkers? Welke versterker heb je zelf ook weer? Waar gaat dit topic eigenlijk over? O jee, Audioclub Oost-Brabant! Ik hoop dat het even mag Hans!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 februari 2014 Report Share Posted 22 februari 2014 Leo,ik heb ze gehoord kon mij totaal niet bekoren en op oorlogspad dat maak dromertje ervan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 februari 2014 Report Share Posted 22 februari 2014 Beste Wol, Ik vraag mij af of jij die Daudio speakers al gehoord hebt. Heb je ze überhaupt al eens gezien? Heb je al eens met de ontwikkelaars gesproken over de achterliggende gedachten? Neem nou dat trillen van de "kasten" dat jij noemt. Die (laag) kasten trillen helemaal niet. De krachten die de woofers opwekken, werken namelijk tegen elkaar in en worden daardoor opgeheven. Ik heb mijn hand op die kast gelegd en voelde niets trillen. En het is vol multiplex. Hebben ze bij Ikea echt niet hoor! Als er al iets niet klopt aan de Daudio's, dan is het niet dat ze kleuren. Ik enige dat ik miste was "slam", maar dat is inherent aan open baffle. Voor de rest: een van de beste speakers die ik gehoord heb. Veel beter dan de maggies die ik gehoord heb, in ieder geval. En als je op oorlogspad gaat is het allerbelangrijkste dat je je tegenstander kent. Ik heb de indruk dat dat nu niet het geval is. Groet, Leobus Leo, die Wol is gewoon een ontiegelijk lastige en vervelende vent . Je kunt er eigenlijk helemaal niks mee. In Veldhoven heb ik Daudio gehoord en ik vond ze verrassend goed. Van kleuring heb ik niets gehoord. Misschien klinken ze iets teveel in-the-face. Tja, het blijft een lastige om luidsprekers te vergelijken. Het zal altijd wel een compromis blijven. Zowel Manger als Daudio vind ik niet echt goedkoop. Zelf Daudio bouwen is een stuk voordeliger. Als ik genoeg geld had (wat lijkt me dat toch heerlijk) en een ruime kamer zou ik denk ik voor Magnepan gaan. Maar liever alles eerst eens in huis halen. Tot zover wat gedachten over luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 februari 2014 Report Share Posted 22 februari 2014 Ik heb ze in Veldhoven gehoord twee keer s,morgens en middag,s te veel compressie ,want ze begonnen hard en werd steeds zachter en laag droog en lui Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 februari 2014 Report Share Posted 22 februari 2014 Ik heb ze in Veldhoven gehoord twee keer s,morgens en middag,s te veel compressie ,want ze begonnen hard en werd steeds zachter en laag droog en lui Ben jij op zaterdag daar geweest? Op zaterdagwas er namelijk teveel laag. Op zondag hebben ze dat wat gecompenseerd en toen ik er was, op zondag dus, was het perfect. Verder heb ik ze op zelfbouwaudio dagen gehoord en bij een van de ontwerpers thuis. Bij hem thuis met mijn eigen DAC ervoor. Daar werd het laag zelfs nog iets beter van. Hun eigen DAC is een Metrum en daar heb ik dan weer wat minder mee op. Niet neutraal! Dat was genieten hoor! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 februari 2014 Report Share Posted 22 februari 2014 Wol wil gewoon zijn oude Philips buizenradio terug Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 februari 2014 Report Share Posted 22 februari 2014 Leo ,wollie was op zaterdag geweest Potjr en naar plaat en naar cassettedeck :biggrin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 februari 2014 Report Share Posted 22 februari 2014 Daudio heb ik nog niet gehoord, om te zien vind ik het echt niks. Magnepans heb ik erg vaak gehoord, maar een enkele keer echt goed. Ik mis gewoonweg focus. Als ik een ESL zou kunnen plaatsen dan zou het een Quad worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 maart 2014 Author Report Share Posted 18 maart 2014 Het verslag van de demo van HiFi Maastricht met NAIM en Akiko staat nu online: http://www.aob-hifi.nl/club.htm#HiFiMaastricht-2014 Veel leesplezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 april 2014 Author Report Share Posted 13 april 2014 En nu (heel actueel) staat het verslag van de DAC avond on line. Veel leesplezier. http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Leden_voor_leden_2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 mei 2014 Author Report Share Posted 13 mei 2014 Het verslag van de avond met Audiofile is nu te lezen. Het gaat over het vergelijken van 3 versterkers. http://www.aob-hifi.nl/club.htm#AudiofileDevialet_2014 veel leesplezier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 juni 2014 Author Report Share Posted 24 juni 2014 In mei hadden we een onbekend bedrijf op bezoek (Arnospeaker). Maar met een mooie één weg active transmission lijn luidspreker. Hier is het verslag te lezen: http://www.aob-hifi.nl/club.htm#ArnoSpeaker_2014 Veel leesplezier. http://www.aob-hifi.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 24 juni 2014 Report Share Posted 24 juni 2014 Wat uniek. Een breedbander en het werkt?! Wat vond jij Hans was het toch een vol geluid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 juni 2014 Author Report Share Posted 24 juni 2014 Zeker wel, het ging dieper dan ik verwachtte. Zoals de opstelling voor de pauze was, zelfs te veel laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 juni 2014 Report Share Posted 24 juni 2014 Volkomen anders maar toch denk bij het zien van vorm aan de synthese 2 telefoonhoorn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 juni 2014 Report Share Posted 24 juni 2014 Leuk verslag, dank je Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 juni 2014 Report Share Posted 24 juni 2014 Leunstoelaudiofiel die onthoud ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 juni 2014 Report Share Posted 25 juni 2014 Heb gisteren de laatste 4 verslagen gelezen, als vanouds vond ik het leuk en plezierig Go on Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 juni 2014 Author Report Share Posted 25 juni 2014 Bij onze audioclub is het soms een hele toer om leuke demo's te krijgen. Maar in het laatste geval (Anospeakers) was het erg makkelijk. Deze hebben zichzelf n.l. aangeboden. Soms haken leveranciers op het laatste moment af. Dat kan allerlei oorzaken hebben, maar meestal zijn deze erg serieus. Om dan een vervanger te krijgen lukt ook nog steeds. B.v. de allerlaatste demo met Speakerland uit Oss was er een die op het allerlaatst georganiseerd werd. Maar toch een erg leuke demo. Verslagen en foto's worden door verschillende leden gemaakt. Wanneer daar telkens dezelfde personen voor lastig gevallen worden, wordt het ook minder leuk. Je ziet ook een enorme verscheidenheid aan demo's. Van een setje actieve luidsprekers zoals bij Arnospeakers tot een zaal vol stervensdure spullen met Mc.Intosh. Maar toch... telkens weer leuke demo's. Ach... we blijven ermee van de straat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 juni 2014 Report Share Posted 25 juni 2014 Weet iemand hoeveel de Arnospeakers kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siem Posted 25 juni 2014 Report Share Posted 25 juni 2014 De prijs was nog niet helemaal bekend, er is al wel een wachtlijst!? De humor van Arno is me het meest bij gebleven, het was een leuke avond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 juni 2014 Report Share Posted 25 juni 2014 Humor? Kan JD nog wat van leren dus. :-) Kan me wel voorstellen dat JD er naar vraagt gezien de speakers die hij nu heeft. :-[ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 25 juni 2014 Report Share Posted 25 juni 2014 Humor? Kan JD nog wat van leren dus. :-) Kan me wel voorstellen dat JD er naar vraagt gezien de speakers die hij nu heeft. :-[ Denk er aan heh Marc, want ik heb hier toevallig twee tegeltjes . wordt vervolgd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts