Jump to content

Audioclub Oost Brabant

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Het laag was toen ook het probleem niet maar het geluid wat uit de top kasten kwam.

Het miste afbeelding en ruimte.

In mijn opinie lag dat eerder aan het DSP systeem dan aan de speaker.

Ik heb toen ook voorgesteld om de DSP alleen op het laag te gebruiken maar heb nog niet gehoord of dat inderdaad de verbetering gaf die het nodig had.

Blijk baar hebben ze wel iets gevonden en daar ben ik dan wel weer blij om.

Het is altijd leuk om te zien dat een Nederlands product groeit en volwassenen wordt.

Ik vond het ronduit slecht

Blijk baar hebben ze wel iets gevonden en daar ben ik dan wel weer blij om.
Het is altijd leuk om te zien dat een Nederlands product groeit en volwassenen wordt.

Je mening was me natuurlijk al bekend via andere forums. We hebben de laatste maanden een aantal verfijningen aan de producten doorgevoerd. De meeste daarvan zijn aan de buitenkant niet te zien. De meest opvallende verandering is de andere midwoofer. We passen nu een heel mooie PHL toe.

We zijn zelf heel tevreden over hoe het systeem klinkt in uiteenlopende ruimtes. Wellicht zou jij het nu ook beter vinden, maar ik denk dat het gewoon niet het juiste systeem voor jou is. Jouw filosofie en die van Synergy Acoustics liggen simpelweg te ver uiteen. 

Ik vond beide systemen zeker niet onder de maat. SA is zelfs het beste satellietsystemen die ik ooit hoorde.

Bedankt voor je mooie compliment Hans! Dat waardeer ik zeer, zeker gezien je kennis en ervaring :) .

.................. maar ik denk dat het gewoon niet het juiste systeem voor jou is. Jouw filosofie en die van Synergy Acoustics liggen simpelweg te ver uiteen. 

Wat is de filosofie van George? En die van Martijn?

Ik ben benieuwd hoe het systeem klinkt.

Heel in het kort dan.

Mijn filosofie is dat ik speakers wil hebben die een orkest in mijn ruimte kunnen zetten.

De ruimte mag dus hoorbaar zijn en is nodig om een natuurgetrouwe weergave te krijgen in mijn ruimte.

Het systeem van synergy maakt daar zo min mogelijk gebruik van en willen zo veel mogelijk de ruimte laten horen waar de opname in is gemaakt en zo veel mogelijk de kamer invloeden uit schakelen.

Om dat te bereiken maken zij gebruik van een speaker die bundelt en een DSP systeem.

Het geen niet echt goed met een analoge bron is te gebruiken.

Verder ben ik ook benieuwd hoe het systeem nu klinkt.

Zo als ik al eens eerder heb gezegd ik vind het leuk als een Nederlands merk slaagt.

En ik hoop dat mijn positive kritiek heeft bij gedragen tot het eind resultaat.

Ik gun het Synergy namelijk van harte dat hun onderneming lukt ook al is het niet mijn ding.

Heel in het kort dan.

Mijn filosofie is dat ik speakers wil hebben die een orkest in mijn ruimte kunnen zetten.

De ruimte mag dus hoorbaar zijn en is nodig om een natuurgetrouwe weergave te krijgen in mijn ruimte.

Het systeem van synergy maakt daar zo min mogelijk gebruik van en willen zo veel mogelijk de ruimte laten horen waar de opname in is gemaakt en zo veel mogelijk de kamer invloeden uit schakelen.

Om dat te bereiken maken zij gebruik van een speaker die bundelt en een DSP systeem.

Het geen niet echt goed met een analoge bron is te gebruiken.

Verder ben ik ook benieuwd hoe het systeem nu klinkt.

Zo als ik al eens eerder heb gezegd ik vind het leuk als een Nederlands merk slaagt.

En ik hoop dat mijn positive kritiek heeft bij gedragen tot het eind resultaat.

Ik gun het Synergy namelijk van harte dat hun onderneming lukt ook al is het niet mijn ding.

Ik ken Martijn persoonlijk. We zijn samen eens een dagje op stap geweest, met de voorlopers van mijn luidsprekers. 

Het zou fantastisch zijn als het systeem van hem en zijn vrienden een succes wordt.

Hoe het precies met de galmtijd van de opname en die van de luisterruimte zit, weet ik helaas niet. Het maakt maakt natuurlijk wel uit, of je een installatie in een woonkamer of in een kerk kerk erk erk erk laat spelen.

Nou Martijn: nodig het voltallige forum maar eens uit  :) als je durft  ;)  :D.

• 4 months later...

Er zijn weer een aantal verslagen te lezen (vergeten de linkjes te plaatsen):

Let ook op de metamorfose van de zaal.

oktober: Speakerkits.

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Speakerkits_2014

AOB%2016-10-14%20%2301.JPG

november: Rivasono/HJ hifi

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Rivasono_2014

AOB%2020-11-14%20%2313.JPG

december: Knooppunt Audio

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Knooppunt_Audio

AOB%2020-12-18%20%2301.JPG

januari: Sphere Audio

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Sphere_Audio_2014

setup2.jpg

Veel leesplezier.

Edited by Hans van Liempd

• 1 month later...

Waarom wordt je geen lid? jij kunt op de fiets komen.

Helemaal gemist.

Sorry dat ik je niet heb geantwoord Hans.

Maar ik word geen lid.

• 1 month later...
  • 4 weeks later...

Dan wel van een speciale houtsoort namemlijk Wood wood blokjes.

In het zakje zitten mineralen waardoor het beter klinkt,zegd hij.

Hij heeft ook een draaitafelmat van hout 4 mm dik,die zou de muziek ook beter laten klinken.

Als je met de Ring van Koilon verschil hoort waarom dan ook niet met blokjes hout en mineralen.

Die ls kabels op houten blokjes staat wel leuk.

:D

Die Ring kost nauwelijks iets. Bij dit soort produkten ligt dat vaak wel anders. Maar goed eerst horen en dan niet geloven en niet omgedraaid is mijn devies.

You can read my mind ;)

Voordat je de juiste samenstelling van de verschillende (half)edelsteentjes hebt uitgezocht, ben je al een kapitaal kwijt.

Want juist in die samenstelling schuilt het geheim.

Ik heb twee van die zakjes en de werking is goed merkbaar, mits je de juiste plaats uitzoekt. Op de verkeerde plaats trouwens ook in negatieve zin. Ooit te veel laag door ze op de kabels van de EV's te leggen. Ik snap er ook niks van hoe dat kan, maar toen ik ze weg haalde, was het probleem over.

En nogmaals, voor 37,50 per zakje ga jij dit niet zelf bereiken, tenzij je de kennis hebt van de samenstelling.

Groet,

Leobus