carl Posted 21 juli 2015 Report Share Posted 21 juli 2015 Dat valt me wat prijs betreft mee Leo. Het lijkt wel dezelfde tweak als dat Limburgse bedrijf. Was Norbert Veel niet de eerste die het op de markt bracht lang geleden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 juli 2015 Report Share Posted 21 juli 2015 kijk maar naar jack, Spido en hans, maar ze hebben niet in de gaten dat die afgetrimd is op zijn eigen installatie. Dat is een aanname Wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 juli 2015 Report Share Posted 21 juli 2015 Audiomaat komt naar mij om te luisteren zo heeft hij gezegd. Ik zal hem vragen of ik die blokjes en zakjes met mineralen even mag lenen,hij mag ze zelf neerlegen. Ik ben benieuwd of ik verschil hoor. Dat is natuurlijk geen maatstaf we luisteren immers allemaal op onze eigen manier. En er zijn heel wat betere luisteraars dan ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 juli 2015 Report Share Posted 21 juli 2015 Leobus je gaat mij toch niet vertellen dat het soort hout en de wijze van het zagen een verschil gaan maken hé De mineralen, die zou ik idd niet zelf uitzoeken ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 21 juli 2015 Report Share Posted 21 juli 2015 Leobus je gaat mij toch niet vertellen dat het soort hout en de wijze van het zagen een verschil gaan maken hé De mineralen, die zou ik idd niet zelf uitzoeken ... Waarom zou ik je dat dan moeten gaan vertellen. Ik heb hier bij mij thuis geen ervaring met de houten blokjes. Ik heb wel een keer een demo bij Audiomaat thuis gehad. Ik kreeg toen de indruk dat die blokjes wel wat deden. Spectaculair was dat echter niet. Maar of dat door de houtsoort of de zaagrichting komt......???? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 21 juli 2015 Report Share Posted 21 juli 2015 Leobus je gaat mij toch niet vertellen dat het soort hout en de wijze van het zagen een verschil gaan maken hé De mineralen, die zou ik idd niet zelf uitzoeken ... Waarom niet? Bij yoghurt maakt rechts- of linksdraaiend veel uit, waarom de zaagsnede bij hout dan niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 juli 2015 Author Report Share Posted 27 juli 2015 Het verslag van de demo van juli staat nu online. Audiac presenteert een betaalbare en erg goed klinkende set bestaande uit apparatuur van Arcam en luidsprekers van Sonus Faber. http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Audiac Lees ook de pdf betreffende class G. Veel leesplezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 juli 2015 Report Share Posted 29 juli 2015 Het verslag van de demo van juli staat nu online. Audiac presenteert een betaalbare en erg goed klinkende set bestaande uit apparatuur van Arcam en luidsprekers van Sonus Faber. http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Audiac Lees ook de pdf betreffende class G. Veel leesplezier. Wat een mooi en uitgebreid verslag. Leuk ook dat de nieuwe speaker Chameleon werd getoond. Ik heb ze nog niet gezien. Die Arcam versterkers klinken erg goed weet ik van de ASSA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 september 2015 Author Report Share Posted 11 september 2015 Ik schreef hier over de bijzondere demo met EC Designs. Vooral de DAC is een bijzonder ontwerp. Hierbij de link naar het verslag: http://www.aob-hifi.nl/club.htm#ECDesigns Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 november 2015 Author Report Share Posted 11 november 2015 (edited) Hierbij de link naar het verslag van Music2 met Sonore. http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Sonore Edited 11 november 2015 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 november 2015 Report Share Posted 11 november 2015 Konden die kleine speakers echt de ruimte een beetje vullen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 november 2015 Author Report Share Posted 11 november 2015 Konden die kleine speakers echt de ruimte een beetje vullen? ja. al bleef het diepe laag wat achter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 november 2015 Report Share Posted 11 november 2015 Ja wat wil je in dergelijke grote ruimte, Cock heeft in zijn ruimte totaal geen gebrek aan, sterker nog het lijkt of er een immens groot systeem staat te spelen. Ook in mijn kamer van 45m² is er laag voldoende, terwijl ze volgens Cock best nog wat beter kunnen presteren (komt goed) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 november 2015 Report Share Posted 11 november 2015 (edited) Veel "laag" blijkt bij mij rond of boven de 60hertz te zitten. Dat hoeft m.i geen probleem voor kleinere luidsprekers zijn. Edited 11 november 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 november 2015 Report Share Posted 11 november 2015 Dat ben ik maar gedeeltelijk met je eens. Een kleinere monitor kan vaak wel rond 50-60 hz weergeven, maar enige impact heeft het niet. Als ik bv alleen de Von Schweikerts VR1 met 6.5 " basmid (die ik o.a heb) aanzet en Hotel California beluister, dan klinken het baslijntje in het begin best aardig. Maar de 2 drum kicks (hoe heet zoiets?) op 51 seconde klinken als klapjes op een vaatdoek. Schakel ik mn laag kastenerbij (12" gesloten, actief gefilterd), dan klinkt dat heel wat overtuigender (denk dat een echt drumstel nog wel meer impact heeft, daar heb je minstens 18" voor nodig of zo). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 november 2015 Report Share Posted 11 november 2015 (edited) Het viel mij in ieder geval met de spectrumanalyser van mijn versterker op. Tel daar bij op dat veel nieuwbouw huizen problemen hebben met laag weergave (te veel) Moderne muziek blijkbaar op luidsprekers van dat formaat wordt afgemixed Het verbaasd me daarom niet dat er dan mensen zijn die liever een luidspreker kiezen met een bescheiden laag. Ik zelf vind een diep en dynamisch laag mooi. Helaas nieuwbouw ..... Edited 11 november 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 november 2015 Report Share Posted 11 november 2015 (edited) Dat laatste (ruimte perikelen) is zeker waar. Als ik opnieuw zou kunnen beginnen zou ik ook kiezen voor 2 zeer goede monitors, aangevuld met 2-3 subs van zeer goede kawaliteit (die je ook gewoon uit kunt laten), PS wat ik nu heb is niet echt bedoeld als sub, maar als laag speaker voor onder de 120-150 hz. Mn zelfbouwmonitors vallen af bij 100 hz (de VR1s gaan wel wat dieper). Edited 11 november 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 november 2015 Report Share Posted 12 november 2015 Bedankt Hans voor het mooie verslag. En leuk dat er gedemonstreerd werd met een bescheiden set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 november 2015 Report Share Posted 12 november 2015 Dat ben ik maar gedeeltelijk met je eens. Een kleinere monitor kan vaak wel rond 50-60 hz weergeven, maar enige impact heeft het niet. Die ervaring heb ik ook. Ik heb mijn surround-speakers (JBL Studio 530; 1x 130mm woofer) eens een tijdje als fronts gebruikt (gewoon om eens te proberen), en dat klinkt op het eerste gehoor helemaal niet verkeerd. Je hebt niet het idee dat je iets mist in het laag. En als je niet beter weet, zal het je waarschijnlijk geen moment storen. Totdat je ineens overschakelt (dat kon mijn toenmalige versterker nog) naar de grote front-speakers (JBL Studio 590; 2x 200mm woofer), dan hoor je ineens een stuk meer laag en je voelt/beleeft het ook veel meer. Bijkomend voordeel is dat ik in mijn ruimte voor films ook geen sub nodig heb... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 november 2015 Author Report Share Posted 12 november 2015 En toch.... en toch... Kwam er bij Cock echt diep laag uit die kleine luidsprekers. Of hij heeft de kluit belazert en een subwoofer laten meespelen. Maar hij heeft me gezegd, dat dit alleen de Kefjes met Harmonizers waren. Ik vond het ook ongeloofelijk. Maar op de audioclub kwam het laag overeen met wat ik van dergelijke speakertjes verwacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 november 2015 Author Report Share Posted 12 november 2015 Ik geloof niet dat Cock de boel belazerd Ik ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 12 november 2015 Members Report Share Posted 12 november 2015 En toch.... en toch... Kwam er bij Cock echt diep laag uit die kleine luidsprekers. Of hij heeft de kluit belazert en een subwoofer laten meespelen. Maar hij heeft me gezegd, dat dit alleen de Kefjes met Harmonizers waren. Ik vond het ook ongeloofelijk. Maar op de audioclub kwam het laag overeen met wat ik van dergelijke speakertjes verwacht. En dat waren splinternieuwe, welke nog nooit 1 toon hadden weergegeven nieuwe luidsprekers. En dus ook niet Sonore gemodificeerd (wat duidelijk op de Audioclub werd medegedeeld). Die modificatie is dus ook een onderdeel van de sound! Dat komt echt niet alleen door de Harmonizers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 november 2015 Report Share Posted 12 november 2015 En ik ook niet, ben ettelijke malen bij wezen luisteren en telkens werd het een tikje beter. Zelf heb ik de TDL Reference verwisseld voor een setje Kef LS50 nadat ik die bij Cock had gehoord, geen moment spijt van gehad. Na de plaatsing van de super tweeter is het er alleen nog maar beter van geworden. Bij mij komen en in ieder geval geen supergrote systemen meer in huis. Eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat sommige muziek wel ondersteuning van 2 subwoofers wel kunnen gebruiken. Ik heb daar 2 onvolprezen Translator dipool Bombarde's van mijn helaas te vroeg overleden vriend Hans Baan in gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 november 2015 Author Report Share Posted 12 november 2015 En dat waren splinternieuwe, welke nog nooit 1 toon hadden weergegeven nieuwe luidsprekers. En dus ook niet Sonore gemodificeerd (wat duidelijk op de Audioclub werd medegedeeld). Klopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 november 2015 Report Share Posted 13 november 2015 Mogen er wat vaker van die blunders gemaakt worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts