Jump to content

Audioclub Oost Brabant

WanFie
 Share

Recommended Posts

Die heeft in het hoog een verstraler om het hoog te verspreiden omdat het hoog openbreekt dat kun je ook zien aan het freqwentie bereikt.

Er is nog eentje maar dat is geheim top secret, kan het helaas niet vertellen.

Mvg wol

Niet moeilijk doen, Wol. Je wil ook graag het achterste van de tong zien van Cock, dus vertel de technische details van deze KEF oplossing. Die Britten lezen toch geen Nederlands... LOL :-) Edited by Ivan10

Niemand laat een stukje van het achterwerk zien dat is normaal onder techneuten dat is een maal zo daar moet je leren leven en ene op dit form laat niks los en die heet niet Cock.

Mvg wol

Who is de mol . Lol

Uhm.... Nou jij hebt veel ervaring... mmm maar ook Spido, en Jack... Mmm... Cock, maar hij is het dus niet. Nee, ik denk dat ik eerst een opdracht moet zien, dan kan ik misschien de Mol bepalen. Bedenk eens een goede opdracht, Wol, waar dat mee lukt. :)

Gisteravond hebben we de Kii luidsprekers mogen beluisteren. Bruno Putzey heeft het principe uitgelegd en er is zeer verschillende muziek gedraaid. De speakers deden het fantastisch. Zeker wanneer je in het midden zat. Snel, dynamisch en natuurlijk. Voor die moderne techniek is toch zeker ook wat te zeggen. Dit is een ontwikkeling die toch wel erg positief uitpakt.

Ik heb ze even in Duitsland beluisterd op de AAA maar vond ze eigenlijk nog al steriel klinken.

Kan natuurlijk aan de bron gelegen hebben die was digitaal en dat op een analoog show dan heb je waarschijnlijk een afslag gemist de ik ik dan.

Ik heb ze even in Duitsland beluisterd op de AAA maar vond ze eigenlijk nog al steriel klinken.

Kan natuurlijk aan de bron gelegen hebben die was digitaal en dat op een analoog show dan heb je waarschijnlijk een afslag gemist de ik ik dan.

Ik hoorde van mensen op de audioclub dat het in Krefeld inderdaad niet zo best was. Gisteravond was echter iedereen laaiend enthousiast. En dat komt weinig voor, meestal zijn er wel mensen die zeggen dat het hun smaak niet is. Kennelijk sprak de avond ook wel aan, was het de vorige keer na de pauze een heel stuk rustiger, nu kregen Guido en consorten na afloop eigenlijk geen kans om de spullen in te pakken. Ook was de opkomst erg groot.

• 1 month later...

Het verslag van de demo door Gydotron met de hier al veel besproken Kii luidsprekers van Bruno Putzeys is nu te lezen. Omdat er binnen de audioclub nogal verschillende meningen betreffende de weergave waren hebben we gevraagd of Bruno een reactie wou schrijven. De meningen liepen uiteen van "geweldig goed, ik ga m'n set verkopen" tot "ik vind het helemaal niks". En dat maakt deze hobby dan weer leuk. 

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Gydotron

AOB%20Nov%20%2309.jpg

• 1 month later...

Grappig 2 van dit soort sota speakers achter elkaar

Volgende keer de B&O Lab90? (de 5 was al gepasseerd)

En dan merk je ook dat de Kii en Devialet qua geluidsbeeld best ver uit elkaar liggen. En zoals gebruikelijk zijn er voor beide liefhebbers. Voorlopig heeft Kii één set binnen de audioclub verkocht. Dit ter vervanging van een uitgebreide high-end set.

• Members

[...]

Hetzelfde op die meting de de plaat klonk beter , hadden ze daar twee andere cd spelesrs gezet dan wou ik wel een horen of de verschillen nog zo groot zijn, of wat het nou een reclame stunt, van te voren weet je het al hoe het klinkt of het goed klinkt of slecht klinkt, nee tijdens de meting hoorden we het verschil, dat is het toch van te voren een uitgemaakte zaak.

Bij show, s die wij vroeger deden moest passen met de combinatie, past die niet in combinatie werd die überhaupt niet geplaatst.

Mvg wol

Dan is het maar goed dat jij er continue met je neus bovenop hebt gezeten om ons hier op te wijzen he Wol?

Tuurlijk, de draaitafel, de instapper van Feickert, met een simpele Jelco arm en een gemodificeerd 35 jaar oud Empire element met klein Octave phonotrapje speelde bewust veel beter! Die cd-speler, ach een ''simpele'' Audio Research welke al jaren in dezelfde set speelt past natuurlijk helemaal niet bij die set, Cock is namelijk stokdoof en snapt er niets van...

Ja hoor, wij hebben dat zo gestuurd. Hetzelfde voor de cd-speler van Theo, die was uiteraard ook bewust gemismatched. Alles om stiekum de draaitafel te verkopen! Het is een sekte Wol, allemaal verkopertjes...

Als je niet weet waar je over praat, hou dan beter je mond (maar natuurlijk had je het ineens over iets heel anders)!

Dan is het maar goed dat jij er continue met je neus bovenop hebt gezeten om ons hier op te wijzen he Wol?

Tuurlijk, de draaitafel, de instapper van Feickert, met een simpele Jelco arm en een gemodificeerd 35 jaar oud Empire element met klein Octave phonotrapje speelde bewust veel beter! Die cd-speler, ach een ''simpele'' Audio Research welke al jaren in dezelfde set speelt past natuurlijk helemaal niet bij die set, Cock is namelijk stokdoof en snapt er niets van...

Ja hoor, wij hebben dat zo gestuurd. Hetzelfde voor de cd-speler van Theo, die was uiteraard ook bewust gemismatched. Alles om stiekum de draaitafel te verkopen! Het is een sekte Wol, allemaal verkopertjes...

Als je niet weet waar je over praat, hou dan beter je mond (maar natuurlijk had je het ineens over iets heel anders)!

:D  :D

Zeg Wol,

Als je denkt dat wij zo dom zijn dat je ons je verhaal 100 keer moet vertellen, heb je dat mis.

Één keer was wel genoeg geweest. Hou dus nu maar op.

Groet,

Leobus

Hans ik ben wel benieuwd naar de grote verschillen tussen de Kii en Devialet bollen ...

Kii heb ik meermaals gehoord maar de Devialet nog niet

Dat is een wereld van verschil, waar de Kii prachtig natuurlijk klinkt is de Devialet toch wat mechanischer. Het laag van de Kii wordt min of meer gericht, bij de Devialet zijn het de twee woofers aan beide zijkanten. Dat laag klinkt voor zo'n klein kastje wel erg goed. De Devialets dien je dus ruim op te stellen.

Gewoon een keer gaan luisteren. En misschien vind jij de Devialets wel beter. Op de audioclub waren voor beide luidsprekers ongeveer evenveel "aanhangers".

Cock heeft helemaal geen verstand van cd-spelers. Hij is feitelijk a-technisch. Maar hij weet wel hoe iets moet klinken en vooral hoe het muziek gaat maakt. Dat is ff iets anders.

Als je nou gewoon eens stopt met opmerkingen te maken en eens feitelijk te werk gaat, dan was het hier:

a] een stuk overzichtelijker

b] minder puzzelwerk gezien je fantastische gramaticale kunstwerken

c] minder ergelijk, omdat er niet steeds een IWAB tussendoor zit te roepen

Marc , sorry verkeerde topic niet goed opgepast.

Mvg wol

Tis dus ook nog eens blèren als kip zonder kop...

Ik schaar me achter Leo: ik hoop dat je je mond pas roert als je iets zinvols kunt melden ipv alle ervaringen van anderen steeds te mangelen met woorden die niemand echt helemaal lijkt te snappen.

• 4 weeks later...
  • 1 month later...