Jump to content

Audioclub Oost Brabant

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Dan is mn pc weer de kluts kwijt (gedoe mt proxy server).  Andere sites doen het wel, maar die zijn wellicht lokaal gecached of zoets

ik krijg

Network Error (tcp_error)
  A communication error occurred: "Operation timed out" The Web Server may be down, too busy, or experiencing other problems preventing it from responding to requests. You may wish to try again at a later tim Edited by Duck-Twacy

Dat zijn toch gewoon design speakers ik denk niet dat er een markt voor is.

Mvg wol

Deze speaker is niet zo maar een designontwerp. Het is een samenwerking tussen een designer (Marcel Timmers) en twee luidsprekerbouwers. De luidsprekerbouwers zijn André Smol van Speakerkits (voorheen Speaker en Co Dortrecht) en Aad van de Waal.. André heeft al veel erg goede ontwerpen op z'n naam staan. De luidspreker klinkt dan ook zeer natuurlijk met een krachtig en diep laag.  

Wat deze avond ook bijzonder was (voor mij dan) dat er gekozen was om via een M2tech Hiface van USB naar SPdif te spelen. Dit vonden ze nét wat natuurlijker klinken, dan rechtstreeks via een USB kabel.

Edited by Hans van Liempd

Ik heb altijd begrepen dat het monteren van een unit (met name hoge tonen) aan het eind van een buis de slechtste vorm is als het gaat om diffractie vervorming

http://www.usenclosure.com/Diffraction%20Problems/diffraction_problems.html

Maar goed, misschien is het allemaal niet zo hoorbaar en er zijn meer parameters dan alleen die diffractie (homogeen afstraal gedrag bv)

Correctie op het hoge tonen statement. Siegfried schrijft: "Loudspeaker cabinet edge diffraction is a subject of never ending debate. I am not aware of any scientific study as to the audible effects of diffraction, but since it adds ripples to the steady-state frequency response of a loudspeaker, especially for symmetrical driver layouts, there are many claims to its detrimental effects. Especially popular are time domain explanation using a sound impulse or pressure step of infinitely short rise time. In reality the fastest rise time is given by the tweeter's high frequency cutoff. At those frequencies almost all tweeters are highly directional and little sound reaches the cabinet edge to be diffracted. Thus, the portion of a sound pressure step that travels along the baffle surface has a much slower rise time than the portion that propagates on-axis. Consequently the magnitude of any diffraction effect is greater at the low frequency end of a driver's range"

http://www.linkwitzlab.com/diffraction.htm

Het valt dus wellicht wel mee (meen dat Spido dit ook altijd vond).

Edited by Duck-Twacy

• 2 weeks later...

In de verkeerde volgorde, maar het verslag van de gedenkwaardige avond met Fritz de With, Ruud van Lieshout en Studio Thiem staat is nu ook te lezen.

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#STS_Digital

Fritz2.jpg

spreker1.jpg

Veel leesplezier.

Edited by Hans van Liempd

• 4 weeks later...

Wie is jullie voorzitter?

Er staat:

Voorzitter: Clim Jonkers

Secretaris: Guus Das

Penningmeester: Bert van Dinther

Democommissie: Jean de Vassy (voorzitter), Hans van Liempd, Jos Nix, Peter Wouters

Nieuwsbrief: Jelle Schrijver

Ledenposter/ leden foto overzicht: Eric Meijer

Webdesign: Cuno Snoeren

Webmaster: Cuno Snoeren, Jean de Vassy

Teksten: Cyriel Hoenen, Simon Plukker, Dennis Muijs, Stephan Eltink

Foto's: Jan Nouwens, Jeroen Klijntunte, Jean de Vassy

Ik had het al gevonden, Duck. Het zit behoorlijk verstopt. Ik dacht inderdaad dat Hans de voorzitter was, met al die prominente foto's bij de verslagen. En het is ook niet gek te denken dat hij het wel een zeer indrukwekkende set vindt. Zomaar wat veronderstellingen.

Ik heb eens gezegd dat ik 1 demo per jaar wil organiseren. Donderdagen zijn privé nogal druk, vandaar. Daar zou dan de avond na de ledenvergadering nog bij komen. Maar om een of andere reden organiseer ik er meestal toch zo'n 4 a 5 van de 12 per jaar. Het zal er wel mee te maken hebben dat ik veel mensen uit de high-end wereld ken.

Een voorzitter, penningmeester en secretaris doen hun werk op de achtergrond. De verslagschrijvers en fotograven zie meestal ook niet op de foto's. Wanneer je het werk onder veel leden verdeeld heeft iedereen het makkelijk. Bij sommige verenigingen draait het echt op enkele mensen. Bij AOB in ieder geval niet. Actieve club.

Het lijkt me een leuke club, alleen ben ik niet zo van de clubs.

Ik tegenwoordig ook niet meer zo, het geeft zo veel verplichtingen. Maar deze heeft met m'n hobby te maken en dat verzacht veel.

Eerder was ik lid en later leider bij Scouting en andere jeugdclubs. Maar dat is al weer 40 jaar geleden.