Jump to content

Audioclub Oost Brabant

WanFie
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...

Even vergeten, maar er zijn weer een paar verslagen te lezen.

Hexagon Audio was er met Lejonklou en Linn luidsprekers.

http://www.aob-hifi.nl/20162017.html#HexagonAudio

AOB%20Januari%20%2319.JPG

en Daudio met de prachtig klinkende C1.

http://www.aob-hifi.nl/20162017.html#Daudio

_DSC5103%20%28800x530%29.jpg

_DSC5085%20%28800x530%29.jpg

Morgen hebben we onze jaarlijkse ledenvergadering met daarna een leden voor leden muziekavond. Dit keer is het thema "covers". En dit alles op een zeer betaalbare set die door onze leden bijeengesprokkeld is. Wat er nog niet is staat is, dat we ook een iFi iDSD DAC tot onze beschikking hebben.

Veel leesplezier.

Edited by Hans van Liempd

Harbeth.... Midden is quad esl niveau, gewoon erg goed. Hoog vond ik minder (maar ja dat heb ik bij heel veel speakers). Heb ze al paar keer gehoord elders en midden is erg goed.

• 2 weeks later...

Hans, kan die huisstijl van de audioclub niet ietwat aangepast worden? Dat zwart op donkergrijs leest gewoon niet zo lekker. Een beetje lichter achtergrondkleurtje zou al helpen, of witte letters gebruiken?

Hans, kan die huisstijl van de audioclub niet ietwat aangepast worden? Dat zwart op donkergrijs leest gewoon niet zo lekker. Een beetje lichter achtergrondkleurtje zou al helpen, of witte letters gebruiken?

Ik heb er ook al eens een opmerking over gemaakt. Op sommige monitoren ging het prima, op andere was het onleesbaar. Toen is de achtergrond al wat lichter gemaakt.

Ok. ik zie dat het ook afhangt van de breedte van het beeldscherm. Als de letters in het lichte deel getoond worden (links), dan gaat het wel. Problemen komen er als die ook in het donkergrijze deel terechtkomen. Een beetje schuiven met de grootte van de browser werkt positief.

Maar het blijft behelpen.

Ok. ik zie dat het ook afhangt van de breedte van het beeldscherm. Als de letters in het lichte deel getoond worden (links), dan gaat het wel. Problemen komen er als die ook in het donkergrijze deel terechtkomen. Een beetje schuiven met de grootte van de browser werkt positief.

We zijn een vereniging en afhankelijk van de leden. Het ontwerp van de site is al een tijdje geleden gemaakt en de man die hem maakte zien we tegenwoordig nauwelijks. 

We zijn een vereniging en afhankelijk van de leden. Het ontwerp van de site is al een tijdje geleden gemaakt en de man die hem maakte zien we tegenwoordig nauwelijks. 

Ik zal het bij de eerstvolgende vergadering bespreken. ;-)

Of de tekst selecteren met de muis (dan inverteert de kleur). Maar t is wel wat zot (niet dat de ergonomische verantwoordheid van het internet de afgelopen decenia zo verbeterd is met allerlei popups en actieve elemenenten...)

In FF kan je ook in reader view gaan, dan krijg je een witte achtergrond.

Edited by Duck-Twacy

• 1 month later...

Ondertussen staan er weer twee verslagen. Die van de leden voor leden avond met de "goedkope" audioset na de jaarvergadering en de avond met de open baffles van Zeegers Music Innovation,

http://www.aob-hifi.nl/20162017.html#Cover

_DSC5134%20%28800x530%29.jpg

en:

http://www.aob-hifi.nl/20162017.html#ZMI

DSC_0008.JPG

Veel leesplezier.

Edited by Hans van Liempd

• 4 weeks later...

Morgen krijgen we AEquo op de club. Vandaag een telefoontje dat de beoogde apparatuur niet op tijd beschikbaar is. Nu gaan de AEquo's op mijn set spelen, incl. PC met i2s dac. Het lijkt te gaan werken zonder netwerk.

Wie deze avond mee wil maken, kan voor €5,- als gast meeluisteren. 

On ‎15‎-‎6‎-‎2017 at 9:47 PM, thingman said:

;)

Dat was als zelfspot bedoeld.

Maar... helemaal zonder slag of stoot verliep het afgelopen donderdag niet. Nu niet de afstandsbediening vergeten, maar een verkeerde draadloze muis meegenomen. Die was gekoppeld met een andere PC dus werkte niet. Nou woont er een lid van de audioclub niet al te ver van ons clubhuis, dus een andere was snel geregeld.

Maar toch nog niet helemaal uit de problemen. Omdat mijn muziek PC de muziek vanaf de NAS haalt, moest ik er voor de demo een externe HD aanhangen. Ook zit de lineaire voeding behoorlijk ingebouwd, zodat ik me met een geschakelde voeding moest behelpen. Waarschijnlijk heeft die laatste het met de HD er bij er moeilijk gekregen. Hij piepte als een oude lijntrafo (is me verteld, ik hoor die frequentie niet meer). Er waren dus problemen met opstarten, kopiëren vanaf een tweede HD en de i2s kaart. Niet iets om vrolijk van te worden. Gelukkig werd dit door de mensen van Aequo prima opgepakt door nog was extra informatie te geven. Ondertussen de tweede schijf verwijderd, wat instellingen veranderd en de Asuskaart via SPdif en kernel ingesteld. Dit, omdat ik weet dat sommige drivers erg veel energie van de PC vergen. Uiteindelijk werkte het probleemloos en konden we na de pauze echt gaan luisteren. een van de leden merkte op dat aan van de beste demo was, sinds dat hij lid werd.

Het werd ook duidelijk dat Aequo een echt technologiemerk met erg veel kennis is. En dat deze, toch relatief kleine luidsprekers een bijzonder hoge weergavekwaliteit hebben.

Nadat ik de PC thuis weer aansloot werkte alles weer probleemloos. Ook op i2s. Ik geef die 12V geschakelde voeding in combinatie met de externe HD,  dus de "schuld" van de problemen.

Ja, die jongens maken mooie speakers. Bij de demo bij de AVMN was iedereen ook al onder de indruk. Ik dus ook.

Mogelijk dat dat bij mij mede veroorzaakt werd door het gebruik van de Audio Technology middentoner. Daar kick ik op.

groet,

Leobus.