Jump to content

Audioclub Oost Brabant

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

11 minutes ago, Hans van Liempd said:

Nauwelijks. Er zijn veel platendraaiers en Cd-spelergebruikers. Maar geleidelijk aan wordt streaming wel gebruikelijker. De meeste demogevers geven ook aan met welke overdracht ze streamen. Daar leer ook je ook telkens weer wat van.

EC designs komt regelmatig op onze club en is fan van Toslink b.v.

vorig jaar 4x vinyl, 2x CD en 8x Steam. Dus veel platen- en CD draaiers? Dat valt best wel mee in vergelijk met streaming.

Ik heb er geen bezwaar tegen als de discussie over digitale overdrachtmethodes uit dit topic verplaatst wordt naar het door Hans hoger aangehaalde topic over I2S, usb, hdmi en s/pdif.

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Posted (edited)
10 hours ago, Ivan10 said:

Cool! Array laat nog even van zich horen op het audio streaming vlak. Leuk hoor. :)

Toch heeft deze demo weinig met Array te maken. Chris heeft de voedingen niet voor Array ontworpen en gebouwd. Dat de streamer in een van den Hul kast zit, komt omdat deze nog bij de restmaterialen lag.

@ Groovy, ja dan kunnen anderen ook horen hoe ver je kunt komen door zelf te bouwen. Nou heb ik wel het geluk dat Chris dit ook als hobby ziet. Zijn kennis en ervaring zijn een groot voordeel.

Edited by Hans van Liempd

28 minutes ago, Hans van Liempd said:

Toch heeft deze demo weinig met Array te maken. Chris heeft de voedingen niet voor Array ontworpen en gebouwd.

Dat begrijp ik. Het is ook geen commercieel product. De post-Array mannen dan, die hun kennis en kunde nog een keer laten zien. 

• 2 months later...

Ik ben op vakantie geweest. In de tussentijd is het verslag van de avond met Grimm op de site gezet:

Guido Tent verzorgde de demo met de MU-2 streamer met ingebouwde DAC op prototypen Grimm versterkers. Als luidsprekers werden De Ensembles gebruikt met de motional feedback Grimm sub woofers.

https://aob-hifi.nl/maart-2024-verslag-grimm-audio/

03_Guido_Tent.jpg?fit=3840,1678

Ik heb ooit eens een workshop gevolgd door Guido Tent, wat een kennis heeft die man. Tevens heb ik hier de oude cd speler staan van Rene van Es, een Lua Cantilena SEL, door Guido flink onder handen genomen toendertijd. 

• 2 weeks later...

Die Ensembles horen tot mijn favorieten ooit. Mijn grootste fout ooit die niet te kopen.

Edited by carl

En er is alweer het volgende verslag. Nu van de demo met Bruno Putzeys en Onze Bebatoli... Natuurlijk met Purifi. En de nieuwe tweeter hiervan.

https://aob-hifi.nl/komende-clubavond-2/

Er zit alleen een foutje in de pagina. Dat zal nog wel worden aangepast. Maar dus kans dat de link straks niet meer goed werkt.

06_Bruno_Putzeys.jpg?w=577&ssl=1