Edje2 Posted 12 juli Report Share Posted 12 juli Omdat er Verslag: Hans bij stond ging ik er vanuit dat jij het had geschreven, maar er zijn uiteraard meer hondjes die Fikkie heten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 juli Author Report Share Posted 12 juli Dat is inderdaad een andere Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 juli Author Report Share Posted 17 juli En het verslag van de junidemo staat nu online. Tiessens, een nog onbekende Nederlandse fabrikant die al veel bekende ontwerpen op zijn naam heeft staan. https://aob-hifi.nl/juni-2024-verslag-tiessens-audio-door-simply-audio/ Veel leesplezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 17 juli Report Share Posted 17 juli Mooie vormgeving van de versterker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 17 juli Report Share Posted 17 juli Mooi verslag. Mooie audio componenten. Ik ga op spotify de nummers opzoeken, misschien kan ik mijn playlist uitbreiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 juli Author Report Share Posted 17 juli 1 hour ago, kappa7 said: Mooie vormgeving van de versterker! Klopt. En slim gemaakt. In het houten kastje zit namelijk een aparte voorversterker geheel gescheiden van de eindversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 augustus Author Report Share Posted 30 augustus En het verslag van de zeer mooie en perfect verzorgde demo van Orchestral Audio met Final en SPL https://aob-hifi.nl/juli-2024-verslag-orchestral-audio-met-spl-en-final-2/ De hele club demogevers. Veel leesplezier!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 30 augustus Report Share Posted 30 augustus Wat een prachtige playlist...Ik heb ze allemaal beluisterd.. Ik weet nog toen ik mijn Apogee's net had, het eerst nummer was dat die van Thomas Dolby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 31 augustus Report Share Posted 31 augustus Hebben jullie geen zomerstop met de audioclub Hans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 31 augustus Report Share Posted 31 augustus Mooi verslag weer Hans. Wat een gedrevenheid ook, dat ze met z'n zessen zo'n demo komen geven.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 augustus Author Report Share Posted 31 augustus 8 hours ago, Edje2 said: Hebben jullie geen zomerstop met de audioclub Hans? Nee, omdat er nogal wat senioren lid zijn, is het in juli meestal drukker dan in juni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 31 augustus Report Share Posted 31 augustus En hoe zit het dan met het regelen van een demo? Zijn die ook niet met vakantie? Om die reden is onze club gesloten in juli en augustus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 augustus Author Report Share Posted 31 augustus We hebben tegenwoordig op de derde dinsdag van de maand onze clubavond. Dat betekend de dinsdag tussen de 15e en 21 ste van de maand. De meeste mensen zijn rond de maandwisseling op vakantie. En dan is er dus geen demo. En wanneer er niemand gevonden kan worden, hebben we altijd nog de leden voor leden avonden. Iemand van de club presenteert iets of neemt zijn set mee. Maar in andere maanden kan dat ook prima. Zo is de demo in december al gepland als leden voor ledenavond. We staan er steeds versteld van hoeveel leden er ook in vakantietijd zijn. Bij de demo in juli kwamen we stoelen te kort en moesten er uit een andere ruimte bijgehaald worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 1 september Report Share Posted 1 september Onze club vergrijst heel erg. Een groot deel is al met pensioen, maar zeker een overgroot deel zijn de kinderen al het huis uit. Dan ga je inderdaad niet in juli of augustus met vakantie. Is er bij ons ooit zo ingekomen deels omdat de demos wat lastiger zijn, maar deels ook om het bestuur even rust te geven. Wij doen de demo op de derde woensdag van de maand, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 september Author Report Share Posted 1 september Bij onze club is juist sprake van een verjonging. Maar dat was ook hard nodig. We hebben een bestuur, maar de demo's worden door de democommisie geregeld. Die bestaat uit ca. 4 personen. En dan weer andere leden die de verslagen maken en foto's maken. Zo zijn de taken verdeeld en blijft de boel levend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 1 september Report Share Posted 1 september Wij hebben sinds kort ook een derge;lijk structuur. Ik heb zelf meer dan 15 jaar in het bestuur gezeten. Toen ik ben opgestapt is het bestuur steeds kleiner geworden, met op het laatst 3 man die alles deden. Is dan behoorlijk veel werk. Nu dus een demo comissie en verslagen op toerbeurt. Ik schrijf er ook nog 2 per jaar. Dan houdt je het voor iedereen leuk. Wij verjongen de laatste tijd ook iets, maar is nog steeds een grijze club. Er zijn onlangs aardig wat leden bij gekomen. Was bij ons ook nodig, het liep al jaren steeds een klein beetje terug. De audio clubs zitten dus duidelijk in de lift. Ik denk dat Corona er wel iets mee te maken heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 september Author Report Share Posted 4 september Toen ik in 2000 als 50 jarige over de VAD liep, was ik een van de jongste. En wanneer ik nu op shows rondkijk, zijn er nog steeds niet zoveel jongere bezoekers. Het lijkt dus een hobby die gestart wordt wanneer je wat ouder bent en de kinderen groot genoeg of zelfs het huis uit zijn. Dat we twee leden hebben die aanzienlijk jonger (rond de 30) zijn, is dus heel bijzonder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 4 september Report Share Posted 4 september Toch zie ik wel een lichte verandering op de x-fi. Er komen meer vrouwen dan vroeger. En toch wel iets meer wat jonger publiek. Misschien komt het laatste omdat je zelf natuurlijk ook ouder bent geworden, maar toch heb ik de indruk dat het iets verjongt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anathema Posted 5 september Report Share Posted 5 september 20 hours ago, Hans van Liempd said: Toen ik in 2000 als 50 jarige over de VAD liep, was ik een van de jongste. En wanneer ik nu op shows rondkijk, zijn er nog steeds niet zoveel jongere bezoekers. Het lijkt dus een hobby die gestart wordt wanneer je wat ouder bent en de kinderen groot genoeg of zelfs het huis uit zijn. Dat we twee leden hebben die aanzienlijk jonger (rond de 30) zijn, is dus heel bijzonder. Als ik naar mijn eigen situatie dan wel ervaringen kijk, kon ik aan een wat ambitieuzer geluidsinstallatie gaan denken vanaf het moment dat onze dochters hun (dure) universitaire opleiding EINDELIJK wensten af te ronden. Niet dat ik daarna geen 'cash point' meer was, maar dat terzijde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 september Author Report Share Posted 22 september Hierbij de link naar het verslag van de Helios Demo: https://aob-hifi.nl/augustus-2024-verslag-helios-met-atc/ Met alweer een zeer grote opkomst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 23 september Report Share Posted 23 september Grappig, wij zijn afgelopen woensdag bij Helios in Haarlem geweest. Was erg mooie demo en ik herken de opmerkingen uit het verslag. Is wel mijn geluid en is wat mij betreft erg realistisch. Wij hebben naast de SCM50 ook naar de SCM20 geluisterd. Dat is een monitor met gesloten kast. Klinkt wel anders dan de 50, want hij mist de kenmerkende midrange dome, maar klonk nog steeds erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 23 september Report Share Posted 23 september Wij hebben overigens ook het verschil kunnen beluisteren tussen de actieve en passieve SCM50. Ze zijn ook wel iets anders kwa afstemming. De actieve heeft wat meer detaillering in het middengebied, maar de passieve heeft weer een veel groter geluidsbeeld. De actieve is wat meer uit elkaar getrokken, maar daardoor lijkt er ook minder samenhang te zijn. Klinkt ook wel wel met meer vervorming tov de actieve. Weet zo niet waar ik de voorkeur aan zou geven, ook kostentechnisch is het lastig kiezen. De actieve kosten 5000 euro extra. Daar koop je ook een hele leuke eindversterker voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 september Author Report Share Posted 23 september (edited) Helios timmert weer flink aan de weg. Jaren geleden hadden we daar ook een demo. Eerst naar de platen fabriek en daarna Helios. Ook mooi, dat je actief en passief kunt vergelijken. Maar de gekozen versterker bepaald natuurlijk alles. Edited 23 september by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 24 september Report Share Posted 24 september De ATC versterker stond erop. Die zal vast dezelfde architectuur en opbouw hebben als die in de actieve variant. De laatste heeft het natuurlijk een heel stuk makkelijker zonder wisselfilter er tussen en maar 1 driver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 september Author Report Share Posted 24 september 21 minutes ago, Edje2 said: De laatste heeft het natuurlijk een heel stuk makkelijker zonder wisselfilter er tussen en maar 1 driver. Dat is dus maar de vraag, er is wél een wisselfilter nodig voor de eindversterkers in de luidspreker. En de fouten die dat filter veroorzaakt worden dus ook mee versterkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts