Jump to content

Audioclub Oost Brabant


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

  • Members
Ik zie er nu al naar uit B). Tot woensdag Marco ;)

 

P.S.: Wie komt er mee? Frans?

 

Nee, Frans heeft dit al een paar keer gedaan (voor zichzelf en derden), ik wilde het nu eens vanuit een andere invalshoek gaan benaderen en heb Paul Mestrom gevraagd. Buiten dat Paul detaillist is, is hij ook musicus en geeft geregeld luistercursussen klassieke muziek. Jullie weten denk allemaal wel hoeveel ik met dit genre heb, dus leek het me wel een aardig alternatief om het eens vanuit deze hoek te brengen. Zelf hoop ik hier ook weer van te leren.

 

Er zal overigens een prototype phonostage van Astin Trew meekomen (intern in de voorversterker), deze hebben wij gisteren opgehaald in Engeland. Dit zal de eerste wereldwijde try-out worden, dus ook hiervoor zal nog wat tijd worden ingeruimd. Als jij nu eens die hele fraaie Alanis Moirisette Unplugged mee kan nemen? Haar versie van

King of Pain is nog steeds ongekend, helaas heb ik hem alleen op cd...

 

Voor eventuele technische vragen of ondersteuning komt onze chef de technique mee, dus we zijn op alles voorbereid!

Link to comment
Share on other sites

... Als jij nu eens die hele fraaie Alanis Moirisette Unplugged mee kan nemen? Haar versie van

King of Pain is nog steeds ongekend, helaas heb ik hem alleen op cd...

 

Voor eventuele technische vragen of ondersteuning komt onze chef de technique mee, dus we zijn op alles voorbereid!

Komt voor de bakker B)

 

BTW, ik had al contact opgenomen met je Hoofd Technische Dienst, want ik heb nog een werkje voor hem :D;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gisteravond hebben we met zo'n 20 man (en dat ondanks dat het hier nog vakantie is) naar de set van een clubgenoot geluisterd.

 

Maar het leukst was nog het luidsprekerkabel vergelijk. Ik heb de opgeschreven meningen van de leden en ga proberen daar wat lijn in te krijgen.

Ik denk dat jullie net zo benieuwd zijn dan ik. :D

 

Vermeldenswaardig is dat de eindversterking bestond uit een setje klasse D monoblokjes. Dat k

Link to comment
Share on other sites

Een luidsprekerkabel blijft een component in je set, in de ene set zal deze daarom beter matchen dan in de andere. De klankeigenschappen die de audioclub toedicht aan de InAkustik Black&White LS1102 komen absoluut niet met mijn luisterervaringen overeen. Ik heb deze relatief betaalbare kabels een tijdje in mijn set gebruikt om een wat langere afstand te overbruggen en dat deden ze meer dan voortreffelijk. Voorheen gebruikte ik Nirvana SL en in vergelijking met deze dure kabels scoorden de LS1102 wel minder maar nog steeds erg goed. Niks plat en weinig dynamisch geluid maar gewoon goed. Tegenwoordig gebruik ik Sign Audio Technology die gehoormatig erg dicht tegen de geweldige Nirvana aanligt maar minder kostbaar is. De LS1102 word nu in mijn tweede set gebruikt.

Leuk detail; de LS1102 scoort in de Duitse audiobladen zeer hoog in de lijsten en is vorige maand in de HVT getest. Ik weet een citaat uit die test in de HVT niet letterlijk meer maar er stond iets van; "de LS1102 werd in een set van een half miljoen Euro's geknoopt en doet het niet "noemenswaardig" minder dan die hele dure ls-kabels". ;)

Kortom; zoveel mensen zoveel smaken. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Een luidsprekerkabel blijft een component in je set, in de ene set zal deze daarom beter matchen dan in de andere. De klankeigenschappen die de audioclub toedicht aan de InAkustik Black&White LS1102 komen absoluut niet met mijn luisterervaringen overeen. Ik heb deze relatief betaalbare kabels een tijdje in mijn set gebruikt om een wat langere afstand te overbruggen en dat deden ze meer dan voortreffelijk. Voorheen gebruikte ik Nirvana SL en in vergelijking met deze dure kabels scoorden de LS1102 wel minder maar nog steeds erg goed. Niks plat en weinig dynamisch geluid maar gewoon goed. Tegenwoordig gebruik ik Sign Audio Technology die gehoormatig erg dicht tegen de geweldige Nirvana aanligt maar minder kostbaar is. De LS1102 word nu in mijn tweede set gebruikt.

Leuk detail; de LS1102 scoort in de Duitse audiobladen zeer hoog in de lijsten en is vorige maand in de HVT getest. Ik weet een citaat uit die test in de HVT niet letterlijk meer maar er stond iets van; "de LS1102 werd in een set van een half miljoen Euro's geknoopt en doet het niet "noemenswaardig" minder dan die hele dure ls-kabels". ;)

Kortom; zoveel mensen zoveel smaken. :rolleyes:

 

Toch is het zo dat alle 17 personen de 1102 als duidelijk minder hebben gewaardeerd. Dit op klasse D eindversterkers met Edma-acoustic luidsprekers (lijken wat op Master 3 kwa speaker bezetting). Omdat de 1102 direct na de 1302 kwam was het verschil misschien wel overdreven duidelijk, omdat de 1302 toch een beetje fel in het hoog en wat wolliger in het laag was. De 1102 klonk wat neutraler, maar tegelijk (of daarmee..??) ook veel saaier.

 

Overigens kost zo'n setje 1102 toch nog altijd zo'n

Link to comment
Share on other sites

Een luidsprekerkabel blijft een component in je set, in de ene set zal deze daarom beter matchen dan in de andere. De klankeigenschappen die de audioclub toedicht aan de InAkustik Black&White LS1102 komen absoluut niet met mijn luisterervaringen overeen. Ik heb deze relatief betaalbare kabels een tijdje in mijn set gebruikt om een wat langere afstand te overbruggen en dat deden ze meer dan voortreffelijk. Voorheen gebruikte ik Nirvana SL en in vergelijking met deze dure kabels scoorden de LS1102 wel minder maar nog steeds erg goed. Niks plat en weinig dynamisch geluid maar gewoon goed. Tegenwoordig gebruik ik Sign Audio Technology die gehoormatig erg dicht tegen de geweldige Nirvana aanligt maar minder kostbaar is. De LS1102 word nu in mijn tweede set gebruikt.

Leuk detail; de LS1102 scoort in de Duitse audiobladen zeer hoog in de lijsten en is vorige maand in de HVT getest. Ik weet een citaat uit die test in de HVT niet letterlijk meer maar er stond iets van; "de LS1102 werd in een set van een half miljoen Euro's geknoopt en doet het niet "noemenswaardig" minder dan die hele dure ls-kabels". ;)

Kortom; zoveel mensen zoveel smaken. :rolleyes:

 

Toch is het zo dat alle 17 personen de 1102 als duidelijk minder hebben gewaardeerd. Dit op klasse D eindversterkers met Edma-acoustic luidsprekers (lijken wat op Master 3 kwa speaker bezetting). Omdat de 1102 direct na de 1302 kwam was het verschil misschien wel overdreven duidelijk, omdat de 1302 toch een beetje fel in het hoog en wat wolliger in het laag was. De 1102 klonk wat neutraler, maar tegelijk (of daarmee..??) ook veel saaier.

 

Overigens kost zo'n setje 1102 toch nog altijd zo'n

Link to comment
Share on other sites

Een luidsprekerkabel blijft een component in je set, in de ene set zal deze daarom beter matchen dan in de andere. De klankeigenschappen die de audioclub toedicht aan de InAkustik Black&White LS1102 komen absoluut niet met mijn luisterervaringen overeen. Ik heb deze relatief betaalbare kabels een tijdje in mijn set gebruikt om een wat langere afstand te overbruggen en dat deden ze meer dan voortreffelijk. Voorheen gebruikte ik Nirvana SL en in vergelijking met deze dure kabels scoorden de LS1102 wel minder maar nog steeds erg goed. Niks plat en weinig dynamisch geluid maar gewoon goed. Tegenwoordig gebruik ik Sign Audio Technology die gehoormatig erg dicht tegen de geweldige Nirvana aanligt maar minder kostbaar is. De LS1102 word nu in mijn tweede set gebruikt.

Leuk detail; de LS1102 scoort in de Duitse audiobladen zeer hoog in de lijsten en is vorige maand in de HVT getest. Ik weet een citaat uit die test in de HVT niet letterlijk meer maar er stond iets van; "de LS1102 werd in een set van een half miljoen Euro's geknoopt en doet het niet "noemenswaardig" minder dan die hele dure ls-kabels". ;)

Kortom; zoveel mensen zoveel smaken. :rolleyes:

 

Toch is het zo dat alle 17 personen de 1102 als duidelijk minder hebben gewaardeerd. Dit op klasse D eindversterkers met Edma-acoustic luidsprekers (lijken wat op Master 3 kwa speaker bezetting). Omdat de 1102 direct na de 1302 kwam was het verschil misschien wel overdreven duidelijk, omdat de 1302 toch een beetje fel in het hoog en wat wolliger in het laag was. De 1102 klonk wat neutraler, maar tegelijk (of daarmee..??) ook veel saaier.

 

Overigens kost zo'n setje 1102 toch nog altijd zo'n

Link to comment
Share on other sites

Guest kikkervisje
Met een beetje handigheid, opgedaan door het vele doen, maak je gauw enkele meters per uur.

 

Ennnnnnnnnnn..... na enige oefening maak je zelfs KUNST. ;)

Link to comment
Share on other sites

Heb ik nog maar 2 vragen... is langer dan 2 meter mogelijk? Of wordt het dan zelf vlechten?

Wat er vergeleken is, is dat jouw vlechtwerk, of deze standaard Geode-2?

 

En heb je misschien nog een link naar de tip op de hifi-site?

Verdorie, het zijn m

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...