kappa7 Posted 18 december 2023 Report Share Posted 18 december 2023 Ik heb mijn magies ooit gekocht na een demo op de AVMN door de importeur toen. Reuze aardige gast. Heb geen korting gekregen toen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 december 2023 Author Report Share Posted 18 december 2023 17 minutes ago, Jongensdroom said: Worden de gedemonstreerde producten wel eens gekocht door leden van de audiovereniging? Die avond of later? Het zijn niet bepaald koopjes die voorbij komen. Of te wel, worden de leveranciers er financieel wijzer van? Ze doen immers veel moeite en maken kosten. Misschien word ik wel lid Hans!? Er staan zeker producten die eerder gedemonstreerd werden bij leden. Het is van de andere kant ook een mooie gelegenheid voor een leverancier om hun producten te laten horen. De verslagen op de site helpen ze ook aan wat promotie. En het mooiste. De meeste demogevers genieten ook van hun werk als hobby en vinden het leuk om te komen demonstreren. Althans... dat zeggen ze. Maar de meesten komen zeker graag nog 'n keer. Morgenavond een Bossche avond met Metrum, Sonnet en Acelec. Dus je bent van harte welkom om met de club kennis te maken. Ik begreep dat er al meer mensen "op proef" willen komen. Dat komt prima uit, want er mogen wel weer een paar leden bij. Maar niet te veel, anders moeten we weer een ledenstop in voeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 18 december 2023 Report Share Posted 18 december 2023 1 hour ago, Hans van Liempd said: Er staan zeker producten die eerder gedemonstreerd werden bij leden. Het is van de andere kant ook een mooie gelegenheid voor een leverancier om hun producten te laten horen. De verslagen op de site helpen ze ook aan wat promotie. En het mooiste. De meeste demogevers genieten ook van hun werk als hobby en vinden het leuk om te komen demonstreren. Althans... dat zeggen ze. Maar de meesten komen zeker graag nog 'n keer. Morgenavond een Bossche avond met Metrum, Sonnet en Acelec. Dus je bent van harte welkom om met de club kennis te maken. Ik begreep dat er al meer mensen "op proef" willen komen. Dat komt prima uit, want er mogen wel weer een paar leden bij. Maar niet te veel, anders moeten we weer een ledenstop in voeren. Morgen nog niet Hans. De griep heeft hier toegeslagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 31 december 2023 Report Share Posted 31 december 2023 Goedemorgen Dames en Heren ?? De Nationale Elektrostatendagen dagen komen er aan , en wij zoeken nog Zelfbouwers van Elektrostaten, het festijn is op 20 en 21 Januari in Huizen mvg. Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 december 2023 Report Share Posted 31 december 2023 Is dat op de audiovereneging brabant? Misschien even een eigen topic voor aan maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 31 december 2023 Report Share Posted 31 december 2023 7 minutes ago, kappa7 said: Is dat op de audiovereneging brabant? Misschien even een eigen topic voor aan maken. Nee Kappa 7 , eigen initiatief, in samenwerking met SoloSound Elektrostaten, heel vroeger plus minus 12 jaar geleden, was dat elk jaar het geval Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 december 2023 Report Share Posted 31 december 2023 Just now, Mistercountach said: Nee Kappa 7 , eigen initiatief, in samenwerking met SoloSound Elektrostaten, heel vroeger plus minus 12 jaar geleden, was dat elk jaar het geval oh was ik even op het verkeerde been gezet om dat het wel in het topic staat van de adiovereneging namelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 31 december 2023 Report Share Posted 31 december 2023 10 minutes ago, kappa7 said: oh was ik even op het verkeerde been gezet om dat het wel in het topic staat van de adiovereneging namelijk. Oeps een foutje van mijn Kant ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 december 2023 Report Share Posted 31 december 2023 (edited) 1 hour ago, Mistercountach said: Oeps een foutje van mijn Kant ??? Dacht ik al Misschien kan de beheerder hier een apart topic van maken? Het lijkt me interessant genoeg om eens een kijkje te gaan nemen. Helaas nog niet eerder aan de bouw van een elektrostaat begonnen maar wie weet laat ik me nog wel eens verleiden. Edited 31 december 2023 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistercountach Posted 31 december 2023 Report Share Posted 31 december 2023 12 minutes ago, kappa7 said: Dacht ik al Misschien kan de beheerder hier een apart topic van maken? Het lijkt me interessant genoeg om eens een kijkje te gaan nemen. Helaas nog niet eerder aan de bouw van een elektrostaat begonnen maar wie weet laat ik me nog wel eens verleiden. Je zal versteld staan , wat je echt helemaal zelf kan bouwen Kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 december 2023 Report Share Posted 31 december 2023 Ik weet het, voldoende voorbeelden al gezien maar ik hou het toch bij het zelfbouwen van apparatuur. Speakers bouwen is een andere hobby waar ik me nog even niet aan wil wagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 februari Author Report Share Posted 3 februari (edited) Hier het verslag van de demoavond in december. Dat was een heel goede demo van Metrum, Sonnet en Acelec . Helaas wat lange "tingeltangel" muziekstukken. https://aob-hifi.nl/december-2023-verslag-metrum-acoustics/ We hebben ondertussen ook de demo van KAD gehad en we zagen dat er weer een aantal nieuwe aanmelding zijn. Er is nog plaats voor een paar leden, maar dan zit het echt weer vol. Het zaaltje is aan de kleine kant hebben we gemerkt. Voor het aantal bezoekers, maar ook voor het laag. Edited 3 februari by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 februari Author Report Share Posted 23 februari En hierbij het verslag van de demoavond van KAD. https://aob-hifi.nl/januari-2024-verslag-kad-kaempfer-audio-design/ Afgelopen dinsdag hadden we de demo van Big Boys audio in de benedenzaal. Dat gaat qua akoestiek een stuk beter. Daar zijn in ieder geval tot het eind van het jaar de demoavonden. Dan nog een ander aardig nieuwtje. We zitten weer op 52 leden. Er wordt zelfs al weer over een ledenstop gesproken. Wil je dus lid worden... wacht niet te lang. De beperking van het aantal leden zit in de grootte van de demoruimte. Wanneer iedereen zou komen past het nu eigenlijk al niet. Maar vaak vallen mensen af en zijn we met ongeveer 40 luisteraars. De volgende demo is 12 maart. Dan hebben we om 19:30 uur ledenvergadering. En daarna vanaf ongeveer 20:30 uur is er een leden voor ledenavond. Ik mag daar samen met mijn broer onze streamer presenteren, laten horen en vergelijken met mijn Teac UD-701n streamer/dac. Maar mensen van buiten de club zijn na 20:30 uur ook welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 maart Author Report Share Posted 13 maart (edited) Pffff het zit er op. Alles staat weer op zijn plaats thuis en speelt weer. Altijd spannend of alles wel zo gaat lopen dan wat je hoopt. Maar alles prima gegaan en een heel leuke avond gehad. De ruimte die we nu gebruiken heeft een prima akoestiek. Door een schuine (45 grd) achterwand, helemaal geen last van staande golven. En zelfs de wifi en netwerk hielden zich tijdens de demo prima. Net voor de demo nog een paar storingen, maar gelukkig tijdens de demo niet. Die storing treden kennelijk pop wanneer het kassasysteem wordt opgestart. Edited 13 maart by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 13 maart Report Share Posted 13 maart Was zeker interessant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 maart Author Report Share Posted 13 maart 14 minutes ago, HansP said: Was zeker interessant. Hoorde je verschil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 13 maart Report Share Posted 13 maart Ik word toch maar geen lid Hans. Voorlopig ben ik uitgekocht. En ik besteed doorgaans veel tijd (en soms geld) aan een paar andere hobbies. Maar ik blijf wel meelezen. Trouwens, veel succes met jullie streamer. Volgens mij een prima apparaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 13 maart Report Share Posted 13 maart Ja, en ook bij de plankjes wisselen. Ik zou nog wel eens een echt 1 op1 vergelijk willen horen met een opzet, en dan eventueel ook nog op basis met een besturingssysteem. Zou mogelijk een leuke opzet kunnen worden. HD wisselen en gaan met de banaan, of 2 vergelijkbare PC voor wat betreft de opzet. Zo een Asrock boardje en dan vergelijken met dezelfde muziek en een ander systeem Roon/Tunebrowser, of Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 maart Author Report Share Posted 13 maart Een van de problemen met streaming is, dat er zo veel variabelen zijn. Om dat allemaal uit te zoeken kost een mensenleven. En wanneer je iets gevonden hebt wordt er iets anders weer gewijzigd. Wanneer ik het vergelijk met platen spelen, daarbij klinkt ook elke plaat anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 13 maart Report Share Posted 13 maart Net als je de afgelopen avond hebt gedaan, maar dan een andere variant, die dan voor mensen herkenbaar zijn. Dat is wel goed te doen. Wat belangrijk is dat je de dB 's gelijk houd. Heb dat wel eerder gedaan, alleen de ingang van de voorversterker wisselen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 maart Author Report Share Posted 14 maart Dat zou kunnen, maar ik vind het gesjouw met apparatuur toch wel bezwaarlijk worden. Hier staat alles op m'n luisterzolder en moet dus twee trappen af en later ook weer op. Wanneer er geluidsdruk verschil kán zijn, dan kan ik de voorversterker met het verschil corrigeren (is instelling per ingang). Tussen de twee streamers die ik afgelopen dinsdag had meegenomen zat in eerste instantie ook 4 dB verschil. Dat bleek een instelling in BubbleUPnP (wie gaat dat daar zoeken?). Maar tijdens het "vergelijk" was de gemeten geluidsdruk dus gelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 14 maart Report Share Posted 14 maart (edited) En beiden hadden de Tunebrowser als Muziek server als de afspeel gelijke software/hardware, USB ik meende dat dan de ingangen verschilden, en beide een gelijk OS? Edited 14 maart by HansP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 maart Author Report Share Posted 15 maart (edited) 13 hours ago, HansP said: En beiden hadden de Tunebrowser als Muziek server als de afspeel gelijke software/hardware, USB ik meende dat dan de ingangen verschilden, en beide een gelijk OS? Nee. Het doel van de vergelijking was niet alleen om het verschil van de voeding te laten horen, maar hoe een standaardstreamer (vergelijkbaar met een laptop die veel mensen als bron gebruiken) t.o.v. een geoptimaliseerde streamer klinkt. Dat daar meer verschillen zijn dan alleen de voeding lijkt me duidelijk. Een Imac laptop wordt als voorbeeld ook vaak via Toslink aangesloten. 1. USB t.o.v. Toslink 2. Lineaire voeding t.o.v. switched power 3. Geoptimaliseerde Windows t.o.v. een standaard installatie 4. TuneBrowser t.o.v. JRiver 5. Een stevige antimagnetische kast en separate voedingskast t.o.v. het aluminium standaard kastje. 6. Twee verschillende low power Asrock moederbordjes met verschillende processsoren. 7. verschillende SSD's. 8. Verschillend geheugen. 9. en wat ik nog vergeten ben. En van verschillende mensen hoorde ik dat de standaard streamer ook erg goed klonk, maar dat de geoptimaliseerde daar nog een stuk aan voorbij ging. Edited 15 maart by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 15 maart Report Share Posted 15 maart En verschillende besturingssystemen! Er zijn effectief verschillen hoorbaar tussen Windows, MacOS en Linux... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 maart Report Share Posted 15 maart (edited) 21 minutes ago, Bloom said: En verschillende besturingssystemen! Er zijn effectief verschillen hoorbaar tussen Windows, MacOS en Linux... Streaming vind ik: "leuk voor erbij" Vinyl of CD is mijn referentie Edited 15 maart by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts