Jump to content

Audioclub Oost Brabant

WanFie
 Share

Recommended Posts

Als mensen zich storen aan een bepaalde woordkeuze of benaming dan is dat hun goed recht. punt!

als gebruiker zoek je dan een gepaster woord, nothing more nothing less

Hoeveel keer wordt er ingegrepen HEAR omdat men een woord "niet kunnen" vindt, beledigend vindt? juist ja bitter weinig

Gr

Stef

• 1 month later...

Ondertussen hebben we de demo van januari (MP audio) en februari weer achter de rug.

Vooral gisteren met BSA weer een topavond gehad. Of het aan de kabels lag, de versterkers, de luidsprekers, mijn hotspotluisterplaats, de stemming of de gekozen muziek... Ik weet het niet.... Maar het klonk extreem goed. Mooi stereobeeld en een erg goed doortekend geluid. Soms zelfs beter dan wat je live zou horen... ;)

Van de demo van januari staat een verslag op onze site, binnenkort ook dat van februari.

LINK

:)

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

Nou geen tijd om uitgebreid te reageren, maar gisteravond hebben we een uitgebreide demo m.b.t. netkabels en filters door Peacock gehad.

Werkelijk een openbaring.

Hoe een redelijk klinkende set (waar ik niet mee zou kunnen leven) naar een behoorlijk hoogwaardige set gaat (waar ik wel mee zou kunnen leven) alleen door het aanpassen van de stroomkabels en het al dan niet toepassen van netfilters.

O ja PS audio kwam ook nog aan bod.

Hoi Hans,

Zou je die opwaarding ook realiseren, opmerken moest je deze test toepassen op een reeds zeer goede set?

Wederom een constatering dat er verschillende wegen naar zeer mooi geluid leiden

Ik kan niet anders zeggen dan dat er een extreem mooie set stond. Pass Aleph met Speakerland Ultimo luidsprekers. Als bron een North Star CD combi. Verder was er alles aan gedaan om het goed te laten klinken.

Met de bouwmarkt stekkerdozen kwam dat er alleen niet uit. Het laag was flubberig en stemmen b.v. bijna onherkenbaar. Hoog was aan de rauwe kant.

Ik vond de derde gedemonstreerde netkabel het best, dus niet de duurste set met o.a. NBS netkabels. De set Furetech FP Alpha3 deed het in mijn oren het best. Door de duurdere kabels werd het geluid weer wat saaier.

Met de netfilter deden de Furetechs het op deze set en in mijn oren beter dan de PS audio. De laatste maakte het geluid wat vetter, meer laag en een imponerender stereobeeld. Van de natuurlijkheid bleef echter veel minder over.

De Ultimo's ken ik nog van CGM die ook met deze speakers behoorlijk in de weer was geweest. Hij vond de baspoort aan de achterkant geen goed idee en had deze naar voor gebracht, bovendien had hij de kast voorzien van een extra buitenkast om deze steviger te krijgen. Het laag was na deze actie nog steeds te royaal aanwezig, ook donderdagavond was dat met de speakers van Peacock zo.

We hebben overigens zelden zo'n neutrale demo gehad. Pas na de nodige wisselingen van kabels werd er duidelijk gemaakt wat de verschillen waren. Zo kon iedereen zelf bepalen wat hij het mooist vond.

Hulde voor PeacockAudio

Nou geen tijd om uitgebreid te reageren, maar gisteravond hebben we een uitgebreide demo m.b.t. netkabels en filters door Peacock gehad.

Werkelijk een openbaring.

Hoe een redelijk klinkende set (waar ik niet mee zou kunnen leven) naar een behoorlijk hoogwaardige set gaat (waar ik wel mee zou kunnen leven) alleen door het aanpassen van de stroomkabels en het al dan niet toepassen van netfilters.

O ja PS audio kwam ook nog aan bod.

Hoi again Hans

Uit deze post maakte ik op, omdat ik ze totaal niet ken, dat Peacock de kabels waren ;) en de set die er stond heel middelmatig was ...

Gr

Stef

• 4 weeks later...

Hoi Hans,

Zou je die opwaarding ook realiseren, opmerken moest je deze test toepassen op een reeds zeer goede set?

Wederom een constatering dat er verschillende wegen naar zeer mooi geluid leiden

Ik kan niet anders zeggen dan dat er een extreem mooie set stond. Pass Aleph met Speakerland Ultimo luidsprekers. Als bron een North Star CD combi. Verder was er alles aan gedaan om het goed te laten klinken.

Op de AOB site spreekt men van een Pass Labs X250, een iets andere versterker. De Alpeh is single ended klasse A die moeite heeft met impedanties onder de 4 ohm, de X250 is een alles etende klasse AB power house met hoge bias afstelling.

Beide niet verkeerd overigens.

Ik begon te lezen, maar kwam helaas niet verder dan...

En aan het eind van de avond stond Antoine...... zonder stroom: de accu van zijn auto was leeg!

:lol: :lol: :lol:

a065.gif

M :D rc

A.s donderdag staat Audiofile samen met "onze" Arden voor onze leden. Waarschijnlijk is Rick Paap er ook.

Versterking:

Brinkman en Octave

Luidsprekers:

Master Contemporary C

Bron:

Astin Trew CD speler(s)

De bedoeling is om gelijk geprijsde transistor- en buizenversterkers met elkaar te vergelijken.

Niet leden zijn ook welkom tegen een vergoeding van

A.s donderdag staat Audiofile samen met "onze" Arden voor onze leden. Waarschijnlijk is Rick Paap er ook.

Versterking:

Brinkman en Octave

Luidsprekers:

Master Contemporary C

Bron:

Astin Trew CD speler(s)

De bedoeling is om gelijk geprijsde transistor- en buizenversterkers met elkaar te vergelijken.

Niet leden zijn ook welkom tegen een vergoeding van

Vandaag zijn we met 15 leden bij Kharma (OLS) op bezoek geweest. Er waren daar ook nog enkele leden van het HT forum, maar dat terzijde.

De demodag begon met een kop koffie en wat algemene uitleg.

Er waren 4 demoruimtes gevuld met prachtige installaties.

Elke kamer was bovendien voorzien van een aantal akoestiek aanpassingen om de ruimtes akoestisch een beetje op een huiskamer te laten lijken.

In de eerste ruimte stond een tweeweg systeem op een buizenversterker te spelen. Hier hoorde ik de eerste keer de ommezwaai die Kharma aan het maken is. Vond ik het geluid bij Kharma eerder altijd een beetje kil met weinig laag midden, dan was het nu zelfs wat aan de royale kant aanwezig. Op deze set zelfs aan de warme kant. Ook het laag overheerste een beetje en klonk wat ongecontroleerd. Misschien had de buizenbak wat weinig vermogen voor dit hoge geluidsniveau. Met kleine bezettingen ging het n.l. wel goed.

In de tweede ruimte stond ook een tweewegsysteem, maar met twee woofers per speaker. Daarbij een zeer grote subwoofer. Dit draaide op kleine Kharma klasse D eindversterkers. Dit was al weer een heel stuk natuurlijker dan de eerste set. Toch was het hoge middengebied iets bevoordeelt t.o.v. het lage middengebied. De sub aan of uit... ik hoorde op de eerste rij geen verschil.

In de derde ruimte klonk het zoals het volgens mij nagenoeg optimaal is. Hier stonden drieweg speakers met elk twee woofers op grote Khama vesterkers te draaien. Ik zat in eerste instantie links achter in de hoek, maar kon toch genieten van een breed stereobeeld. Zo heb ik dat nog nooit gehoord, ik bedoel dan... zo'n perfect stereobeeld in zo'n uithoek van de ruimte. Heel mooi. Ook klopt het tonaal heel erg goed.

In de vierde ruimte was een grote hometheatercabine gebouwd. Ingericht met luxe stoelen, wandvlakke speakers met ik dacht wel 24 subwoofers... Dit was dus niet aan mij besteed, na het eerste nummer ben ik maar gegaan. Veel te hard, nog meer laag en een waardeloos geluidsbeeld. Het zal er wel aan gelegen hebben dat ik achter de achterste rij fauteuils zat, maar toch. Dat mensen hier 200.000,- euro aan uitgeven is voor mij niet te geloven. Zet dan een paar mooie speakers een stuk van de wand. Dan klinkt het een stuk opener.

Ik ben nooit een echte liefhebber van Kharma speakers geweest, dat is nu dus veranderd. Dit was een van de mooiste weergaves die ik ooit hoorde (kamer 3). Jammer dat ze nogal aan de prijs zijn, anders wist ik het wel.

Net vond ik op het HT forum dit lijstje:

Demo-1 (vierde):

Matrix Cinema (de grote bioscoop ervaring)

Demo-2 (derde):

Exquisite Midi luidsprekers

Exquisite MP-1000 mono eindversterkers

Exquisite P-1000 voor versterker (prototype)

Signature bekabeling

Bron nog niet bekend

Demo-3 (tweede):

Exquisite Mini Gallileo luidsprekers

Exquisite subwoofer

Exquisite MP-350 mono eindversterkers

Voorversterker nog niet bekend

Signature bekabeling

Continuüm platenspeler

CEC loopwerk type PL-1 (nieuw)

Kondo DAC

Signature bekabeling

Demo-4 (eerste):

Ceramique CRM-3.2.2 luidsprekers met de nieuwe Beryllium tweeter

Kondo eindversterker

Kondo voorversterker

Grand Reference bekabeling

Marantz SA-7 CD / SACD speler

Kharma, hartelijk bedankt voor de gastvrijheid en verzorging en dan bijzonder voor Peter Bats die de presentatie en organisatie strak in handen had.

Edited by Hans van Liempd

Volgende week donderdag heeft onze audioclub een primeur...

Het eerste prototype van de volledig nieuwe eindversterkers. Ik heb er al wat van gehoord, en kan alleen maar zeggen... dat wil ik ook...

Na 14 jaar is de complete electronica (behalve de hybrid eindtransistoren) vernieuwd naar de laatste inzichten en technieken. Ook zullen de kasten een nieuw uiterlijk krijgen, maar of dit volgende week klaar is..??

"ARRAY is opgericht in 1995 door Chris van Liempd en Willem van der Brug"

"Na 14 jaar is de complete electronica ... "

Ik denk t wel. Ben benieuwd. Zo te zien geen jongens die zomaar een productje uit marketing overwegingen bedenken.

Nu nog iets digitaals, een Array DAC ofzo...

de demo van Peacock als ik het lees ,is toch geen gelukkige combinatie Pass labs met Scan Speak en spanningsregenerator die hadden we vroeger ook al maar dan voor platen spelers :)

En heb je m al gehoord en kunnen vergelijken?

Ik heb 'n stereo eindversterker 'n paar uurtjes gehoord. Dit was echter het eerste prototype en nog niet helemaal af, maar wat ik hoorde was toch wel bijzonder goed...

Volgende week is er een volwaardig model, voor mij dus ook een verrassing.