Guest Kraus vonBentinck Posted 18 januari 2008 Report Share Posted 18 januari 2008 Al een paar maanden is het er. Niks over geschreven want misschien is het van voorbijgaande aard. Als je het zegt is het er misschien niet meer. Maar iets zegt me "ik ben "er". Arriv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 januari 2008 Report Share Posted 18 januari 2008 Fijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 januari 2008 Report Share Posted 18 januari 2008 Ben dan wel benieuwd wat de belangrijkste "verbeterstappen" waren om deze toestand te bereiken? Vermoedelijk is er ook een zekere samenhang tussen deze stappen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 januari 2008 Report Share Posted 18 januari 2008 Ik heb zelf het idee dat ik eindelijk, na 9 jaar, een versterker heb gevonden die past bij de luidsprekers, die daardoor en nu pas tot hun recht komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 januari 2008 Report Share Posted 18 januari 2008 Vermoedelijk is er ook een zekere samenhang tussen deze stappen? Ducky Ducky Ducky, wijsheid komt met de jaren en iedere dag is er een ... dit gaat niet over apparaten, dit gaat over innerlijke rust, het meditatieve moment ... en zo ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 januari 2008 Report Share Posted 18 januari 2008 Al een paar maanden is het er. Geweldig Kraus, dat gevoel heb ik al jaren Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 januari 2008 Report Share Posted 18 januari 2008 Jaren geleden een grote Sony versterker, daarna de XA200 MF eindversterkers met een AVM pre (goed ding), daarna de modificatie van de eindversterkers door Bas maar blijvend slecht laag, toen een mooie buizenvoorversterker met een foutje, opgeknapt door Tube Elysium en tenslotte de Array monoeindblokken: toen ineens minder maar veel mooier laag, veel meer in balans, vol en strak. Gewoon lekker. Niet alles wat ik veranderd heb is overbodig maar het komt er meer uit. Als ik nog eens iets ga veranderen dan hoef ik alleen nog te kijken wat er af kan zonder problemen. Erbij hoeft niks meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 januari 2008 Report Share Posted 18 januari 2008 En wanneer je weet dat ze bij Array weer wat gevonden hebben om het n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 19 januari 2008 Report Share Posted 19 januari 2008 Niet de illusie dat het niet beter zou kunnen (ik heb immers niet de beste luidsprekers van de hele wereld, noch de ideale luisterruimte) maar wel het idee dat het nooit beter zal bevallen dan nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 19 januari 2008 Report Share Posted 19 januari 2008 Ik ken dat gevoel wel Kraus. Ik begin zelf het laatste half jaar ook zo'n beetje het gevoel te krijgen dat het zo wel prima is. Echte upgrade zou een dedicated luisterruimte zijn die dan volledig akoestisch wordt geoptimaliseerd; misschien komt dit nog eens. Binnen de huidige mogelijkheden nadert volgens mij de as van de asymptoot: het zal vast nog wel ietsje beter kunnen, maar dat is in de marge. Gewoon lekker muziek luisteren dus! (laten we trouwens binnenkort weer eens proberen en avondje te plannen!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 19 januari 2008 Report Share Posted 19 januari 2008 Over een half jaar of een jaar horen we weer hetzelfde. Leuk om te lezen hoor, dus ga zo door... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 19 januari 2008 Report Share Posted 19 januari 2008 Ik heb eigenlijk ook weinig meer te klagen en ben tevreden met de set , sinds die vpi in de set is gekomen , koop ik weer met plezier nieuwe muziek . op dit moment vinyl. Ook ben ik aan het testen met een nieuw groot 2,5 systeem , wat veel meer luchtverplaatsing heeft, en een hexacone membraan , ook is de kast nog inerter met braces ,hier doe je toch weer nieuwe inzichten mee op. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 januari 2008 Report Share Posted 19 januari 2008 Ben wel benieuwd, Kraus, of je met cd weergave net zo content bent als met lp weergave. Bij mij is het nog steeds zo dat: "your mileage may vary", soms valt t mee mee, soms valt t tegen. Maar tevreden ben ik best wel, tis alleen leuk om een beetje te rommelen met apparatuur en geluid. Jammer dat er zo weing tijd voor over bijft de laatste jaren. En dat Array dit deels teweeg heeft gebracht is natuurlijk heel mooi. De versterker maakt dus kennelijk soms toch wel degelijk uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Vermoedelijk is er ook een zekere samenhang tussen deze stappen? Ducky Ducky Ducky, wijsheid komt met de jaren en iedere dag is er een ... dit gaat niet over apparaten, dit gaat over innerlijke rust, het meditatieve moment ... en zo ... precies, en tevreden zijn met wat je hebt is een heel mooi gegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Ha die Kraus, Heel herkenbaar. Ik schreef een forumgenoot gisteren ook al zoeits. Niet zo zeer dat ik denk dat dit het eindstation is, maar ik ben nog ook zo tevreden met m'n set waardoor het upgradevirus wat minder is. Wensen zijn er natuurlijk altijd zoals een 2e KS1030 (het blijft toch een hobby), maar ik geniet ook zo lekker van de muziek zonder een gevoel van onrust iets te moeten veranderen. Ik ben nu min of meer bezig met ontdekken van veel nieuwe of zelfs oude muziek. Erg verslavend allemaal en er is nog zo veel te ontdekken ...... Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Ik heb zelf het idee dat ik eindelijk, na 9 jaar, een versterker heb gevonden die past bij de luidsprekers, die daardoor en nu pas tot hun recht komen. Beetje laat, maar ik meen me te herinneren van een paar jaar geleden dat je die luidsprekers nog weg wilde doen en dat een paar mensen hier zeiden dat je dat zeker niet moest doen. Jouw speakers zijn juweeltjes. Enig nadeel heb je reeds ondervonden. Er moet wel iets goeds voor staan en dat is eindelijk gerealisserd. Ik heb jouw ervaring nu al een paar keer meegemaakt. De eerste keer toen de voorversterker vervangen werd. De tweede keer toen ik toch mijn oude geliefde B&W's vervangen heb door Italiaanse sierstukken die fenomenaal muziek weergeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Toch waren die B&W's ook heel fraaie luidsprekers die hun kwaliteiten heel goed toonden bij de voorversterkervergelijking. De verschillen kwamen daarop echt wel aan het licht. Toch heb ik ook wel het idee dat zo'n goed doordacht ontwerp in een no-compromise behuizing een raffinement brengt wat lange-termijn-plezier garandeert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 ja heel herkenbaar ik ben er bijna . hopelijk ben ik nu wel oud en wijs genoeg geweest om dat goed in te schatten. vroeger liep ik toch veel de bladen achterna of wat andere mensen ervan vonden. nu denk ik echt mijn eigen ding te doen en ik moet zeggen dat ik heel veelo zin heb om gewoon cd's te kopen en niet meer te gaan tweaken, of luisteren naar hifi of myfi. gewoon muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Maar als ik zie wat er allemaal voor moois wordt gemaakt en te koop is ,er is nog erg veel moois om thuis uit te proberen maar het kost kapitalen . Dit bijv http://www.rockporttechnologies.com/ of dit, http://www.continuumaudiolabs.com/ dus hoe final is die final destination eigenlijk,final tot ....... je weer iets mooiers ontdekt toch? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Ik ben nog heel nieuwsgierig om andere en mooie dingen te gaan beluisteren maar ik ben heel gelukkig met het gevoel ook tevreden weer huiswaarts te kunnen keren. Als je her en der wat beluistert dan weet je dat het soms allemaal nog veel beter kan maar dan ben je ook in staat om te zeggen dat er thuis niet iets ontbreekt wat onder de gegeven omstandigheden toch makkelijk haalbaar zou moeten zijn. Er uit halen wat er in zit is nog wat anders dan een wereldrecord willen vestigen. (al denk ik wel een der best klinkende draaitafels te hebben ; een beetje ijdelheid mag -van mij- ook wel weer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Ik heb gemerkt dat je erg veel draaitafel know how hebt, dus die fat bob met meerdere armen zal wel goed getuned zijn neem ik aan. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Ik heb, gelukkig, nooit de drang gehad om een of ander klanknirvana te bereiken. Als ik de door mij geliefde muziek maar op een prettige wijze kan beluisteren. Dat Nirvana wil ik alleen bereiken als mens. Me gelukkig voelen zonder apparaten of geld. En sommigen weten dat dat moeilijk is voor mij. Ik moet wel zeggen dat ik bijna klaar ben met de REGA arm. Mijn Duitse "vrienden" hebben me daar heel goed bij geholpen of zijn me daar nog bij aan het helpen. Als hij klaar is zal ik eens een foto plaatsen. Maar ook die arm staat los van een klanknirvana. Dat vind ik gewoon leuk. LP's draaien doe ik omdat ik het leuk vind, niet omdat ik dat beter vind. De reis naar Azi Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Toch geniet ik meer van de muziek zodra die op een hoger niveau wordt weergegeven , waar ongetwijfeld de acoustische aanpak ook nog een zeer grote rol speelt, voor een echt top resultaat. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Het doet er niet veel meer toe wat er op staat en dan niet meer klagen over Springsteen bagger Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Het doet er niet veel meer toe wat er op staat Als dit werkelijk zo is gaan we voorbij aan de essentie. Hoewel natuurlijk ook weer multi interpretabel. Voor mij geld: wat wordt er ten gehore gebracht? Pas daarna: hoe wordt het ten gehore gebracht? HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts