Jump to content

Ellliott Sound Products (ESP)

Weerstand
 Share

Recommended Posts

Via de site van Breem (nee, ik heb absoluut nergens een mening over :P ) belandde ik op de volgende website:

http://sound.westhost.com/

Een groot aantal ontwerpen en prints. Daarbij is sprake van een MD- en lijnversterker, plus voeding. Leek me wel aardig als project na afloop van mijn arbeidzaam bestaan. Evenals het opkalefateren van oude Thorens platenspelers :D Overigens wordt het einde van dat arbeidzame bestaan jaar na jaar uitgesteld, maar dit terzijde <_<

Ik kan natuurlijk gewoon die prints bestellen en er een keer mee aan de slag gaan, maar heeft iemand ervaring met die ESP- ontwerpen en de kwaliteit van de printplaten? Hier spreekt namelijk iemand die aan de hand van ervaringen :angry: met nabestelde printplaten voor Elektuurontwerpen nogal wat nieuwe Nederlandse woorden heeft bedacht. To put it mildly.

Weerstand

Elliot gebruikt goed basismateriaal (op fiberbasis). In hoeverre de layout goed is weet ik niet. Ik denk niet dat hij bij het ontwerpen van die printjes rekening houdt met EMC en mogelijke paracitaire capaciteiten. Ik denk zelf dat je er bij deze dingen geen last van zult hebben, omdat het eigenlijk zeer basic ontwerpen zijn die de echte finesses echt niet zullen laten horen. Als tijdverdrijf zijn het wel leuke projecten en klankmatig zul je ook niet ontevreden zijn, mits je niet elk detail hoeft te horen en het laag ook wel eens wat minder strak mag zijn. De klankkwaliteit stijgt de gemiddelde Yoko compactset iig te boven. Als dat voldoende is, kun je met een gerust hart bij Elliot bestellen.