Glorificus Posted 20 januari 2008 Report Share Posted 20 januari 2008 heb bookshelf speaker gemaakt heb er wel een tijd je over gedaan ik vind ze er zelf goed uit zien maar had beter gekunt foto zijn nie super heb het met een camera gedaan de Speakers Foto1 Foto1 heb ze op knikertjes staan Foto3 Foto4 heb de units niet kunne verzinken heb geen frezen machine Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Beste Glorificus, Gefeliciteerd met je prestatie! En... hoe klinken ze? Ben je tevreden? Welke units heb je gebruikt? Hoe is het filter samengesteld? Wat is de kastinhoud? De paneeldemping? Versteviging? Ruimtedemping? Kortom: vertel eens wat meer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Mooi werk, sluit goed aan met je grote kasten! Maar wat me onmiddellijk opvalt op je foto's is dat je gekozen hebt voor een brede baffle en een ondiepe kast. Ik zou persoonlijk net andersom gewerkt hebben, de tegenwoordige tendens is smalle baffle en diepe kast. Maar ja je zei dat het bookshelf speakertjes zijn en dan is de diepte waarschijnlijk aangepast aan het schab. Verder zelfde vragen als Spido! mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 leuk gedaan. idd welke drivers zitten erin, filter, kantelpunt enz maar het belangrijkste ,was het leuk om te doen? en ben je al aan tweaks aan het denken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorificus Posted 22 januari 2008 Author Report Share Posted 22 januari 2008 ja het was zeker leuk om tedoen ik heb allees bij conrad vandaan ik kom de site niet denk bestel een goedkoop dingetje dus echt hifi zijn ze nie maar voor die prijs klinke ze heel goed zeker op mijn kleine kamertje heb ze ook bij mijn vander getest die vond ze ook goed klinke Bouwparket Tweeter Woofer Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Dat is niet duur Leuk om mee te beginnen probeer de kast altijd zo dood mogelijk te krijgen , dik met braces. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Beste andromedaaudiodesign, Leuk, zeg! En voor die prijs... daar kun je je nooit een buil aan vallen! Het rendement ligt flink hoog, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Beste andromedaaudiodesign, Leuk, zeg! En voor die prijs... daar kun je je nooit een buil aan vallen! Het rendement ligt flink hoog, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Beste m44, Nee! (P.S. Verzwakkingsnetwerkjes of L-Pads en/of resonantiedempers (zuigkringen/notchfilters) zouden de speakers toch nog duur maken. Bovendien zouden notchfilters extra fasevervorming opleveren.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Beste Glorificus, sijn mowje spiekers, geveli med je bouwsel! Maakd allema ni uit wat andere er fan finde, als jei r maar blij mee bend! sorry hoor maar dit vind ik wel een beetje flauw. hij kan er niets aan doen dat ie moeite heeft met spelling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 omdat de beste man dyslectisch is. en volgens mij weet buizenbart dat ook. maar dat wil ik even in het midden laten. dan nog lijkt het me niet nodig om zo te reageren Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 als ik dat geweten had, had ik niet zo gereageerd. Mijn excuses.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 speakers zelfbouwen vind ik een van de leukste dingen om te doen als het om bouwen gaat, het is een verslaving heel leuk om te zien dat jij er ook zo'n plezier aan beleeft ga vooral zo door ziet er goed uit: tip: gebruik eens een 4 inch breedbander unit van tangband kosten +/- 20 euro per stuk en je kan ze zonder filter direct aansluiten vooral in een horn design of Tl doen ze het heel goed, ik heb nog wel 2 tangband stick kasten voor je staan gratis af te halen bij mij alleen kabels er in en units er in en je ben klaar , zeer ruimtelijke weergave en goede bassen voor een 4 inch speakertje je weet niet wat je hoort, ps gratis afhalen geld trouwens voor iedereen de kasten staan een beetje in de weg, het is een tl desing en is al voorzien van demping matriaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 buizenbart u is vergeven wat mij betreft spelling controlle bakt daar niet veel van hoor. haal zijn teksten er maar eens doorheen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 januari 2008 Report Share Posted 24 januari 2008 Beste m44, Nou, jouw "spellings controlle" zou waarschijnlijk wel de aandacht hebben getrokken van de spellingscontrole... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 januari 2008 Report Share Posted 24 januari 2008 [...] Bovendien zouden notchfilters extra fasevervorming opleveren. mmm, een notchfilter gebruik je om een lokale piek te onderdrukken. Een piek als gevolg van een resonantie in je driver. Een resonantie loopt per definitie uit de pas met het signaal dat de driver moet weergeven en veroorzaakt dus fase problemen. Verergert het notch filter de fase problemen of vermindert het die doordat het minder energie aan de resonantie toevoert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 januari 2008 Report Share Posted 24 januari 2008 Beste m44, Nou, jouw "spellings controlle" zou waarschijnlijk wel de aandacht hebben getrokken van de spellingscontrole... shit waar zit nu toch die gaaaaap emoticon Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 januari 2008 Report Share Posted 24 januari 2008 buizenbart u is vergeven wat mij betreft spelling controlle bakt daar niet veel van hoor. haal zijn teksten er maar eens doorheen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorificus Posted 24 januari 2008 Author Report Share Posted 24 januari 2008 is mijn text zo beroerd dan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 januari 2008 Report Share Posted 24 januari 2008 is mijn text zo beroerd dan ? nee hoor alleen je speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorificus Posted 24 januari 2008 Author Report Share Posted 24 januari 2008 nou dat weer ze zijn nie hifi nee maar ben er blij mee omdat ik ze zelf gemaakt heb en ze klinke best goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 24 januari 2008 Report Share Posted 24 januari 2008 [...] Bovendien zouden notchfilters extra fasevervorming opleveren. mmm, een notchfilter gebruik je om een lokale piek te onderdrukken. Een piek als gevolg van een resonantie in je driver. Een resonantie loopt per definitie uit de pas met het signaal dat de driver moet weergeven en veroorzaakt dus fase problemen. Verergert het notch filter de fase problemen of vermindert het die doordat het minder energie aan de resonantie toevoert? Tja... elke onvolkomenheid is terug te vinden in impedantie en fase karakteristiek. Het is niet de fase die je hoort, maar de bijbehorende amplitudeverstoring. Je zou bijna redeneren dat die notch de fase juist weer rechttrekt. Alleen Thiel zit nog met die fase te pielen, al verdenk ik ze ervan dat ze het nu meer op de mooie impulsresponsie gooien en de "time allignment". Door de slappe filters vragen ze erg veel van de drivers. Die drivers zijn daardoor extreem goed. De speaker is dan ook extreem duur. Het is meer het totaalconcept wat goed moet zijn. Met of zonder notch filters. Het faseverloop is Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 januari 2008 Report Share Posted 24 januari 2008 (...) Maar ik wil hier niet een discussie over die fase houden, dat is volgens mij nu wel uitgediscussieerd nu de AES en diverse grote speakermerken zeggen dat het een misvatting uit de jaren 80/90 was om naar fasereinheid te streven. Beste Threshold, Ach, die "grote speakermerken"... Zo fantastisch klinken de meeste high-end luidsprekers nou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 25 januari 2008 Report Share Posted 25 januari 2008 nou dat weer ze zijn nie hifi nee maar ben er blij mee omdat ik ze zelf gemaakt heb en ze klinke best goed Kijk, da's belangrijk dat je dat vind. Daarna kun je gaan nadenken wat je verder wild. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorificus Posted 25 januari 2008 Author Report Share Posted 25 januari 2008 wat ik echt wil zijn de Sota's dan ben ik echt teverden maar dat duur nog wel ff voor dat ik die heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts