Jump to content

Ortophon Jubilee

alabaster
 Share

Recommended Posts

[...] hoort van nature recht te zijn! [...]

Van nature, Spido, is helemaal niets recht.

(...)

Beste Seed7,

Ja, okay... 't hele heelal is krom.

Maar daarom hoeven we hier nog niet krom te redeneren.

Afwijkingen in de frequentiekarakteristiek zijn een veeg teken: met name bij full-range transducenten zoals

[...] hoort van nature recht te zijn! [...]

Van nature, Spido, is helemaal niets recht.

(...)

Beste Seed7,

Ja, okay... 't hele heelal is krom.

Maar daarom hoeven we hier nog niet krom te redeneren.

Afwijkingen in de frequentiekarakteristiek zijn een veeg teken: met name bij full-range transducenten zoals

• 2 months later...

Hoi Spido,

Ook ik gebruik een zo laag mogelijke afsluitweerstand voor lo.MC elementen. Ik heb meerdere MC elementen met nog meer MC versterkers uitgeprobeerd en kwam altijd op de laagst mogelijke waarde van de versterker om het echt goed te laten klinken.

Met een hogere weerstand word het idd slap en futloos. Ik kan het niet mooier omschrijven dan wat jij doet. ;)

Ik speel nu met een Benz ACE lo. aan een Acoustech PH-1 met een afsluitweerstand van 100 Ohm en Elco Audio SR-22R (ribbon zilver) interlinks (welke nagenoeg geen weerstand hebben, iig behoorlijk minder dan de gemiddelde interlink). Een mooiere combinatie voor MC elementen heb ik nog niet gehoord.

Misschien ga ik nog eens proberen om de afsluitweerstand van de Acoustech nog verder naar beneden te brengen, om te horen of dat nog beter word.

Met een Musical Surroundings Phonomena vond ik het ook al erg goed klinken met de afsluitweerstand onder de 100 Ohm, ik men dat die tot 50 Ohm ging. Ook met de andere MC versterkers die ik gehad en/of uitgeprobeerd heb was het met meerdere MC elementen het mooist met de weerstand zo laag mogelijk.

Mvg. Miracle.

het is zeker geen regel dat hoe lager de afsluitweerstand hoe beter het klinkt; 10x de inwendige weerstand van het element is absoluut een goede richtlijn.

afsluitweerstand en spanningsafgifte

Dat is idd een goede richtlijn om vanuit te gaan uitproberen. Mijn ervaring is echter dat ik elke keer omlaag ga daarvanuit en eindig op de laagst mogelijke waarde van de phonopre, dit al met een heel aantal lo.MC elementen en pre's.